ACER_05 ACER_05 ACER_05 Advertisement

Porsche vyvíja syntetický benzín rovnako ekologický ako elektromobily

Technológie
2

Zatiaľ čo svet debatuje o tom, koľko elektrifikovaných automobilov bude na cestách, niektoré spoločnosti pracujú radšej na čistejšom benzíne. Patrí medzi ne aj Porsche so svojím palivom eFuel. Automobilka sa zaoberá otázkou, ako možno dosiahnuť, aby spaľovanie bolo zhruba rovnako čisté ako elektromobily.

Cieľom eFuel je dosiahnuť 85-percentné zníženie emisií oxidu uhličitého, čo podľa Porsche predstavuje priemerné zníženie dosahované pri elektrických automobiloch, aj keď toto číslo sa líši v závislosti od toho, kde žijete a ako sa u vás vyrába elektrina. eFuel využíva obnoviteľnú energiu na štiepenie vodíka z vody a potom sa vodík presúva do procesu, ktorého výsledkom je syntetický benzín.

SWAN_042021

Porsche a jeho partner Exxon spolupracujú so spoločnosťou Siemens Energy na spustení výroby paliva eFuel pri veternej farme v Chile v roku 2022. Prvá várka bude predstavovať cca 34 000 galónov (asi 130 000 litrov), ale do roku 2026 sa má výroba zvýšiť na 145 miliónov galónov (zhruba 550 miliónov litrov).

Na lepšiu predstavu, toto číslo predstavuje asi 0,1 % amerického predaja na benzínových čerpacích staniciach. Pre koho je teda eFuel určený? Aj Porsche hovorí, že elektrifikácia je v jeho agende na vyššej priečke ako eFuel. No automobilom so spaľovacím motorom potrvá ešte desaťročia alebo dokonca generácie, kým zmiznú z ciest. A športové a pretekárske vozidlá môžu vydržať neurčitý čas, rovnako aj milióny zberateľských historických vozidiel.  

Zdroj: cnet.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

2 komentáre

nie pravda. reakcia na: Porsche vyvíja syntetický benzín rovnako ekologický ako elektromobily

26.5.2021 01:05
Vyroba syntetickeho bezinu je velmi stratova. okolo 50-60% energie sa spotrebuje na vyrobu paliva ... to znamena ze ak by ste mali vyrobit 1 liter syntetickeho bezinu potrebovali by ste ekvivalent 1.6 litra syntetickeho benzinu vo forme elektrickej energie. Pri jeho pouziti pridete o 60-70 percent energie obsiahnutej v palive na vystupe z motora. Prevody zhltnu i 25-30% energie.

https://theicct.org/blog/staff/e-fuels-will-not-save-ice

Litium ionove baterie sa dau nabit s ucinnostou okolo 98%. Pri spotrebe energie z baterie sa na kolesa dostava 85-92%

Ak sa snazime o enviromentalne technologie tak by sme nemali tolko mrhat energiami.
Reagovať

RE: nie pravda. reakcia na: nie pravda.

26.5.2021 08:05
Kolko energie stoji vytazit kovy a vyrobit bateriu? Kolko energie stoji ju ekologicky zrecyklovat? Suhlasim s tym, ze synteticke paliva nie su zrejme buducnost, no tou nebudu ani elektromobily v sucasnej forme ako ju pozname.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať