
Printový trh zaznamenal minulý rok pokles reklamných príjmov
Rok 2011 priniesol pokles objemu inzertných výdavkov slovenským printovým médiám. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov spoločnosti TNS Slovakia. Tento údaj vychádza z oficiálnych cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre či bonusy.
Zadávatelia investovali do printovej reklamy 173 mil. Eur a printový trh tak zaznamenal medziročne pokles príjmov z reklamy v priemere o 8%. Výraznejšie poklesli výdavky na reklamu v novinách (-12%), časopisy poklesli menej ako noviny (-5%).
Vývoj výdavkov do reklamy (v mil. €)

Pokles objemu predaných inzertných strán kopíruje pokles objemu reklamných výdavkov. V roku 2011 sa predalo 51 650 inzertných strán, čo je o 8% menej ako rok predtým.
Vývoj počtu predaných inzertných strán

Na päť najväčších vydavateľstiev pripadlo až 72% celkových reklamných výdavkov.

Medzi mesačníkmi alokovali zadávatelia najviac prostriedkov do reklamy v časopise Eva drží prvenstvo medzi mesačníkmi už niekoľko rokov. Medzi týždenníkmi sa najviac inzerovalo v Plus 7 dní a z denníkov vedie Nový čas.
Oproti roku 2011 klesol záujem zadávateľov o vkladanú inzerciu v novinách i časopisoch o 12%. Záujem o merchandising, t.j. vkladanie vzoriek produktov k printom stúpol a odzrkadľuje ho nárast výdavkov až o 44% oproti roku 2010.
Najrozsiahlejšou kampaňou bola tá, ktorou komunikovalo na jeseň rádio Európa 2. Táto kampaň sa objavila na 90 inzertných stranách. Spoločnosť Orange kampaňami služieb Orange Doma a Nekonečný paušál pokryla spolu 168 inzertných strán.
Najväčšie kampane (v počte inz. strán)
Najväčším zadávateľom reklamy v tlači bol Orange, nasledovaný ďalším mobilným operátorom (Slovak Telekom) a predajcom záhradnej a bazénovej techniky (Mountfield).
Top 10 zadávateľov v tlači