
Epic naznačil budúcnosť grafiky
Epic na aktuálnej konferencii DICE priblížil, kam nás ešte grafické možnosti čipov pustia a dokedy sa bude dať grafika zlepšovať. Ukázal aj nároky ich dema Samaritan. Celé si to môžete pozrieť v zázname konferencie.
Epic v prezentácii uviedol zaujímavé fakty, napr. to, že oko má stratovú kompresiu, 5 miliónov farebných receptorov a 120 miliónov monochromatických receptorov. Fyziologicky sa teda oko rovná 30 Mpix kamere, pričom framerate sa stáva nezachytiteľným až po rýchlosti 72fps. Čo sa týka najvyššieho rozlíšenia, aké potrebujeme, to je 2560 × 1600 pre HDTV/tablety s 30-stupňovým uhlom videnia, 8000 × 4000 rozlíšenie napríklad pri obraze s 90-stupňovým uhlom videnia. Pritom práve rozlíšenie bude tým, čo povie nutnosť finálneho výkonu, pri 8000 × 4000 to je 20 - 40 miliárd polygónov za sekundu.
Pre zaujímavosť: grafika v roku 1993 v Doomovi potrebovala len výkon 10 MFLOPS, v 1998 to bol 1 GFLOPS na Unreale, Samaritan to znovu zvýšil na 2,5 TFLOPS. Ale ním sa to ešte nekončí, na skutočnú filmovú kvalitu nasvietenia, dymu, hmly, pokožky bude potrebný ešte jeden stupienok vývoja. Bude to za hranicou 5000 TFLOPS, čo je asi 2000-krát viac ako dnešný výkon grafických kariet. Takže dovtedy sa ešte môžeme tešiť na postupný nárast kvality grafiky. Pri aktuálnom tempe túto hranicu môžeme dosiahnuť do niekoľkých rokov.
Zaujímavý fakt k budúcim konzolám vyplynul z nárokov dema Samaritan, ktoré potrebuje na svoj beh 10 Xboxov, a keďže nový Xbox má mať asi 6-krát vyšší výkon, vyzerá to tak, že ho v 1080p nespustí, možno skôr v 720p, na ktorý bude potrebovať 4,4-krát vyšší výkon. A to je stále len Unreal Engine 3.
Epic sa obzrel aj po budúcnosti - už teraz sú čipy na pokraji fyzikálnych možností a pod aktuálnymi 22 nm už to pôjde veľmi ťažko. V budúcnosti budú podľa nich stavané čipy na seba do výšky, nie len jedna úroveň ako teraz. To umožní 10-tisícnásobný nárast výkonu. Je tam však ešte druhé obmedzenie, a to obmedzenie teplom. Toho sa však ešte nemusíme báť, keďže limit je 1027 za aktuálnymi čipmi, čo umožní Moorovmu zákonu zvyšovania rýchlosti platiť ešte 127 rokov.
Ako víziu do budúcnosti vidia rozširovanie motion možností, hlasových možností, ale aj cloudových systémov, ako je Gaikai a OnLive.
Zdroj: sector.sk