SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement

Prvý elektrobicykel, ktorý nepotrebuje batériu

Technológie
2

Elektrobicykel Pi-Pop, ktorý je dielom francúzskeho podnikateľa Adriena Lelièvra, využíva na ukladanie energie superkondenzátor a nespolieha sa na batérie. „Systém sa nabíja pri ľahkej jazde a pri brzdení bicykla – vďaka brzdeniu motorom – a energia sa vydáva, keď je to potrebné,“ povedal Lelièvre, riaditeľ spoločnosti STEE, ktorá stojí za bicyklom. Zjednodušene povedané, superkondenzátor funguje tak, že uskladňuje energiu elektrostatickým spôsobom alebo prostredníctvom pomaly sa pohybujúceho náboja.

Naproti tomu lítiová batéria akumuluje energiu ako chemickú reakciu. Superkondenzátor dokáže veľmi rýchlo uskladniť a uvoľniť energiu, keď je potrebná. V prípade bicykla to znamená, že sa energia uskladní, keď človek šliape do pedálov alebo brzdí, a použije sa na pomoc pri náročnejších činnostiach, ako je opätovné rozbiehanie alebo jazda do kopca. Lelièvre odhaduje, že pomoc, ktorú jazdcovi poskytujú superkondenzátory bicykla, stačí na zvládnutie prevýšenia 50 m, ak sa predtým nabije na rovine, takže je vhodný približne pre 80 % európskych miest.

VEĽKÁ SÚŤAŽ PRE PREDPLATITEĽOV

Koncept superkondenzátora nie je sám osebe novinkou; prvé superkondenzátory boli vyrobené koncom 70. rokov 20. storočia. Dnes sa používajú vo fotovoltických systémoch (ako sú solárne panely), digitálnych fotoaparátoch a niektorých hybridných alebo elektrických vozidlách na zlepšenie ich výkonu. Pri výrobe bicykla sa nepoužívajú žiadne materiály vzácnych zemín, pretože superkondenzátory sú vyrobené z uhlíka, vodivého polyméru, hliníkových fólií a buničiny, teda z materiálov, pre ktoré už existujú recyklačné procesy. 

Na nabitie bicykla netreba čakať, čo je ďalšia výhoda v porovnaní s klasickými e-bajkmi. Spoločnosť tiež tvrdí, že životnosť superkondenzátora sa pohybuje od 10 do 15 rokov v porovnaní s piatimi alebo šiestimi rokmi v prípade lítiovej batérie. Bicykel – teraz už tretej generácie – sa teraz montuje v Orléanse. V súčasnosti spoločnosť vyrába 100 bicyklov Pi-Pop mesačne, do roku 2024 ich plánuje vyrábať tisíc mesačne. Lelièvre má aj európske ambície.

„V roku 2025 sa chceme zamerať na európsky trh, v súčasnosti rokujeme o možnom získaní finančných prostriedkov,“ povedal. Pre spoločnosť by to mohla byť obrovská príležitosť, keďže podľa údajov agentúry Eurostat sa do EÚ doviezlo 1,2 milióna e-bicyklov a 5,2 milióna neelektrických bicyklov, čo je päťnásobok vyvezeného množstva.

Zdroj: euronews.com.

Redakcia

Všetky autorove články

2 komentáre

Kondenzator genius. reakcia na: Prvý elektrobicykel, ktorý nepotrebuje batériu

27.9.2023 10:09
Bol raz jeden kondenzator....pred 40rokmi sa dalo v elektroobchode pre radioamaterov kupit viacero kondenzatorov. Na par voltove napatie boli do velkosti par mili faradov.Dnes to nie je o moc lepsie,do velkosti par faradov. Radijko ide na to pol minuty. Takze ak je v bicykli nejaky 10 tisicfaradovy,nie je to v prepocte na amperhodiny,ci modernejsie watthodiny,ziadna slava veru. Ale budme optimisti. Aj tu sa da ist az na uroven atomu,co sa tyka hrubky fielektrickej vrstvicky, a potom to uz bude zaujimave,mozno si ako 120rocny kupim taky kondenzator aj smotorcekom na prednom kolese a namontujem si to na svoj , uz teraz 50 rocny cajgel...
Reagovať

HlupakLackoAHubinskyKlamu reakcia na: Prvý elektrobicykel, ktorý nepotrebuje batériu

27.9.2023 08:09
HlupakLackoAHubinskyKlamu
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať