SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

Prvý let hypersonického dronu s prídavným zariadením na vodíkový pohon

Technológie
0

Švajčiarsky letecký startup Destinus urobil v skúšobnom lete prototypu svojho dronu prvý krok k spojeniu ekologického a hypersonického aspektu v letectve. „Úspešný let s prídavným spaľovaním vodíka demonštruje potenciál vysokovýkonných pohonných systémov, ktoré sú vysoko účinné a znižujú emisie uhlíka,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Destinus Michail Kokorich po teste. Bezpilotný prototyp Jungfrau vzlietol z letiska neďaleko Mníchova v Nemecku a úspešne zapálil prídavné spaľovanie poháňané vodíkom. Vykonal niekoľko preletov okolo letiska, pričom dosiahol rýchlosť približne 250 km/h.

Hoci je to ďaleko od hranice 4830 km/h, pri ktorej sa začína hypersonický let, Kokorich povedal, že experimenty „ukázali funkčnosť a účinnosť vodíkového prídavného spaľovania v reálnych podmienkach“. Firma zložená z leteckých expertov z piatich európskych krajín vyvinula prídavné spaľovanie vo vlastnej réžii a spojila ho s konvenčnou dýzovou turbínou poháňanou palivom Jet A. Systém vstrekoval vodík do prúdu výfukových plynov s cieľom dosiahnuť vyššiu rýchlosť a rýchlejšie stúpanie.

VEĽKÁ SÚŤAŽ PRE PREDPLATITEĽOV

Destinus sa snaží zostrojiť čisté hypersonické prúdové lietadlo. Vodík namiesto oxidu uhličitého a oxidu dusíka emituje len teplo a vodnú paru. Napriek počiatočnému úspechu s prídavným spaľovaním startup zatiaľ neprejde na väčší prototyp prúdového lietadla. Budúci rok bude testovať „prvý nadzvukový dron na svete poháňaný vodíkom“, povedal Kokorich. Konečným cieľom je zostrojiť lietadlo, ktoré dokáže prepravovať ľudí a tovar po celom svete v priebehu niekoľkých hodín. Destinus tvrdí, že nadzvukový let z Memphisu do Tokia bude trvať len tri hodiny a 15 minút.

Zdroj: robbreport.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať