Prvý štvrťrok 2021 v Telekome: pokrývanie optikou napreduje, extra dáta pre nové paušály len tak i starostlivosť o smartfóny
„Prvý štvrťrok 2021 bol z veľkej časti ovplyvnený druhou vlnou pandémie, ale potreby našich zákazníkov a využívanie služieb prekračovali vysokú mieru. Ako formu poďakovania sme pripravili nekonečné dáta pre zdravotníkov až do konca septembra. Prvé mesiace roka boli obdobím pre posilnenie digitálnych kanálov i uvedenie viacerých noviniek pre zvýšenie zákazníckej skúsenosti. Veľmi si vážime ocenenie Operátor roka, ktoré sme v januári získali za predchádzajúci rok a kopu aktivít. Po rekordnom vlaňajšku stále pokračujeme vo veľkých investíciách a budovaní optiky. Pridali sme nové 5G lokality a nasadili mnohé 5G smartfóny do portfólia. V oblasti digitálnej televízie sme postavili našu službu Magio GO na rovnakú úroveň akou je Magio cez IPTV či satelit – viac kanálov, rovnaký prístup, lepšia zákaznícka skúsenosť. Prvý kvartál sme ukončili doslova dátovou peckou, keď sme do našich paušálov pre rezidenčný i biznis segment vložili extra porcie dát,“ uviedol Dušan Švalek, výkonný riaditeľ pre Slovensko v Skupine Slovak Telekom.
Zákaznícka skúsenosť je prioritou v každom čase
Zákaznícku skúsenosť sa snaží Telekom prinášať nielen cez špičkové siete a služby. V prvom štvrťroku ju pretavil do viacerých noviniek a kampaní.
Po vlaňajších formách pomoci zákazníkom či učiteľom (nekonečné dáta) pripravil Telekom poďakovanie vo forme nekonečných dát pre zdravotníkov, ktorí už viac ako rok fungujú v maximálnom nasadení. Telekom spolupracoval so Všeobecnou zdravotnou poisťovňou, ktorá pomohla najmä s identifikáciou a komunikáciou so zdravotníkmi.
Vo februári Telekom uviedol novú televíziu Magio GO. Po rokoch fungovania TV služieb v samostatných líniách sa Magio GO ešte viac blíži štandardnému forme TV. K dispozícii je niekoľko úrovní služby, zákazníci majú flexibilitu aj pri výbere programov – celkovo ich nájdu až 140 a môžu si vyberať rôzne balíčky podľa tematiky TV kanálov. Nechýba ani 7-dňový Archív a Videopožičovňa.
Paušály pre rezidenčný i biznis segment začali dostávať koncom marca extra porcie dát len tak zadarmo. Telekom si uvedomuje stupňujúce dátové nároky a tak pridal dáta navyše či balík Nekonečné pripojenie 128 kbps bez poplatku.
Zákaznícku skúsenosť pre majiteľov nových smartfónov navyše obohacuje aj o možnosť zobrať si ochranný obal či iné príslušenstvo vďaka bezplatnému voucheru k paušálu. Telekom popri robustnej ponuke smartfónov, tabletov či iného hardvéru chce klásť dôraz aj na ďalšie služby – pokračuje aj zľava pre verných zákazníkov či web zľava pri kúpe online.
Pokrytie optikou a 5G pokračuje
Po rekordnom roku s pokrývaním optikou (120 tisíc domácností) pokračoval Telekom v expanzii aj v prvom štvrťroku 2021. Optická sieť Telekomu dosahuje už pokrytie 790 tisíc domácností. Celková dostupnosť služieb na optickej sieti je ešte vyššia a prekročila 850 tisíc vďaka partnerskej spolupráci.
V prvom kvartáli Telekom napredoval aj v rozširovaní 5G siete do ďalších lokalít Bratislavy. K 31.3.2021 bola k dispozícii v 12 lokalitách hlavného mesta a s podporou pre 18 telefónov od piatich výrobcov (aktuálne stúpol už na 23).
V mobilných sieťach pokračuje medziročný nárast prevádzky a dosiahol 7758 TB v marci 2021, pričom podiel 4G prevádzky rastie a prekročil už 97%.
V januári aj ocenenie Operátor roka
V januári 2021 sa Telekomu podarilo získať za aktivity v uplynulom období ocenenie Operátor roka v nezávislej ankete „NAY TECHBOX roka 2020“. Víťazstvo je dobrým signálom a odmenou za množstvo aktivít v mimoriadne náročnom roku, či ide o zameranie Telekomu na zákaznícku skúsenosť, špičkové siete, kvalitné služby či top ponuku hardvéru.
Prevádzkové ukazovatele
Pevná sieť
Počet TV zákazníkov Skupiny dosiahol 656 tisíc. O päť percent stúpol počet
širokopásmových prístupov a dosiahol novú metu 751 tisíc.
V tisícoch (vrátane DIGI) |
Q1 2021 |
Q1 2020 |
Medziročný nárast/pokles |
Pevné linky |
865 |
859 |
0,7% |
Širokopásmové prístupy |
751 |
715 |
5,0% |
Zákazníci digitálnej TV |
656 |
638 |
2,8% |
Mobilná sieť
K 31.3.2021 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 452 tisíc zákazníkov. Medziročný rast si pripísal segment mesačných paušálov a M2M SIM kariet. Segment predplatených kariet sa udržal takmer na rovnakej úrovni ako vlani.
v tisícoch |
Q1 2021 |
Q1 2020 |
Medziročný nárast/pokles |
Celkový počet |
2 452 |
2 409 |
1,8% |
- z toho počet zmluvných zákazníkov |
1 413 |
1 411 |
0,1% |
- z toho počet zákazníkov predplatených kariet |
503 |
509 |
-1,1% |
- z toho počet M2M SIM kariet |
536 |
488 |
9,8% |
Poznámka: Údaj 2 452 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 297 tisíc zákazníkov.
Biznis výsledky
Počas prvých troch mesiacov 2021 dosiahla Skupina Slovak Telekom konsolidované výnosy na úrovni 190,2 milióna eur.
V miliónoch EUR |
Q1 2021 |
Q1 2020 |
Medziročný nárast/pokles |
Výnosy |
190,2 |
186,1 |
2,2% |
EBITDA (upravený) IFRS15 AL |
84,0 |
79,4 |
5,8% |