ACER_november Advertisement ACER_november Advertisement ACER_november Advertisement

Report rýchlosťou myšlienky. Telekomunikačný gigant ťaží z transformácie

Technológie
0

Päťsto milisekúnd. Toľko človeku trvá, kým si jeho mozog dokáže uvedomiť externý zmyslový podnet a zareagovať naň. A toľko trvá, kým inteligentný ERP systém v spoločnosti Vodafone so stovkami miliónov zákazníkov dokáže vytvoriť analýzu výdavkov pre konkrétneho dodávateľa. Prechod na SAP S/4HANA umožnil telekomunikačnému gigantovi nielen zjednotiť digitálny základ jeho biznisu, ale otvoril dvere aj pre využitie ďalších smart riešení či umelej inteligencie.

„Podarilo sa nám optimalizovať naše operácie. Teraz sme omnoho efektívnejší, odstránili sme z infraštruktúry všetku zložitosť,“ vysvetľuje Holger Grewe, Group Head of Corporate Transformation vo Vodafone Group.

Fortinet_112022

Telekomunikačná spoločnosť obsluhuje na celom svete viac ako 350 miliónov zákazníkov. Využíva na to vyše stotisíc zamestnancov. V 24 krajinách sveta má štandardizovaných 85 % kľúčových procesov.

Podnetom na zmenu bola obmedzená schopnosť starého riešenia poskytovať kľúčové informácie. Používatelia mali problém dostať sa rýchlo k dátam v aplikáciách a viazla aj schopnosť prepájať údaje s cieľom odhaliť nové obchodné príležitosti. Starostlivosť o infraštruktúru komplikoval i fakt, že rokmi si jednotlivé prevádzky prispôsobovali aplikácie natoľko, že sa ich aktualizácia stala príliš zložitou.

Dnes Vodafone využíva jedinú inštanciu SAP S/4HANA. Aj vďaka tomu sa podarilo automatizovať viac ako 70 % kľúčových obchodných procesov. Výsledkom je vyššia efektivita a nižšia chybovosť, ako aj optimalizovaná údržba. Spokojní sú i zamestnanci, pre ktorých je práca s moderným a používateľsky príjemným prostredím jednoduchšia.

Štandard zjednodušuje veci

Zvýšená efektivita by nebola možná bez štandardizácie. Vďaka modernému ERP systému teraz spoločnosť môže využívať integrovaný balík aplikácií, ktoré podporujú obchodné procesy od začiatku až do konca. Vodafone sa tak môže spoliehať na riešenia SAP Ariba na zjednodušenie obstarávania, SAP Concur na riadenie služobných ciest a výdavkov, či SAP SuccessFactors na lepšie manažovanie svojich ľudských zdrojov a talentov. Samotná SAP S/4HANA sa využíva na riadenie financií a dodávateľského reťazca.

SAP Business Technology Platform zase spoločnosti otvára možnosti pri využití umelej inteligencie a strojového učenia. Umožňuje ešte vyššiu automatizáciu a prináša so sebou inovácie. Vďaka využitiu inteligentných riešení z balíka tak oddeleniam nákupu v niektorých krajinách trvá nastavenie zmeny platobných podmienok pre 6 000 dodávateľov len dva až tri dni,“ vysvetľuje Bruno Bartoš, obchodný riaditeľ SAP Slovensko. Prístup k dátam v reálnom čase zrýchľuje aj rozhodovanie – vytvoriť analýzu výdavkov pre konkrétneho dodávateľa je teraz otázkou pol sekundy.

Kľúčové sú aj možnosti integrácie na ďalšie riešenia, čo spoločnosti Vodafone umožňuje budovať podnik ďalšej generácie.

Obrovský projekt za 18 mesiacov

Prechod na nové riešenie – ktoré je zároveň jednou z najväčších inštalácií SAP S/4HANA na svete, pritom trval len 18 mesiacov pri minimálnej potrebe odstávok. Transformácia umožnila zbaviť sa štvrtiny starých lokalizácií a odstrániť na mieru robené reporty a objekty. Údržba infraštruktúry je tak omnoho jednoduchšia.

Vodafone do budúcnosti plánuje ešte rozšíriť nasadenie riešení SAP Analytics Cloud.

„Spoločnosť Vodafone v ostatných rokoch rástla, aby posilnila svoje portfólio služieb a rozšírila ich aj do iných lokalít,“ hovorí Ignacio Garcia, ktorý má vo Vodafone Group na starosti korporátne informačné systémy. „Potrebovali sme fungovať ako jednotná globálna organizácia a podporovať inovácie naprieč celým podnikom. Aby sa nám to podarilo, potrebovali sme riadiť spoločnosť s konzistentným zameraním na digitálne riešenia na prvom mieste.“

 

 

Zobrazit Galériu

SAP

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať