SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

Sajfa spolu s ďalšími influencermi a O2 odkazuje Slovákom: “Nebuďte piráti!“

Tlačové správy
0

Ak ste nezachytili informáciu o Sajfovej pokute za používanie telefónu za volantom, ako by ste ani nežili na Slovensku. Známeho moderátora si za posledné dni podali viaceré médiá a, samozrejme, aj mnohí influenceri. Niekedy sa však stane, že veci nie sú také, ako sa na prvý pohľad zdá. A nebolo tomu tak ani tentokrát.  Mobilný operátor O2 oficiálne predstavil kampaň Nebuď pirát, v ktorej je Matej Cifra (alias Sajfa) hlavným ambasádorom. Kampaň je súčasťou iniciatívy Dátuj zodpovedne, ktorej cieľom je upozorňovať a inšpirovať verejnosť používať mobilné telefóny a dáta zodpovedným spôsobom.

Sajfa išiel s kožou na trh

Sajfov livestream za volantom spustil dôležitú kampaň, ktorá u mnohých Slovákov vyvolala spočiatku negatívne emócie.  Povedzme si však úprimne, koľkí z nás telefón za volantom používajú tiež? Štatistiky a prieskumy jasne poukazujú na to, že väčšina z nás sa pomerne často počas jazdy s telefónom „hrá“. Sajfa, ako budúci otec, si plne uvedomuje svoju zodpovednosť a  išiel doslova s kožou na trh, aby upozornil na tento nebezpečný problém dnešnej doby.

„Táto téma sa týka 99 % z nás, ľudí, ktorí denne šoférujeme a žiaľ, až príliš veľa svojej pozornosti venujeme displeju telefónu a nie priamo šoférovaniu. Pozor, nejde len o telefonovanie , ale ide predovšetkým o písanie a sledovanie sociálnych sietí priamo za volantom. Je to nebezpečné a ja sám som si uvedomil, že  s tým musím  skoncovať, aby sa náhodu nestalo ešte niečo horšie,“ hovorí Sajfa.

 „Vedeli sme, že na to, aby sme vyvolali diskusiu medzi ľuďmi, ich potrebujeme naozaj zaujať. Ľudia si, prirodzene, viac všímajú “prešľapy“ známych ľudí a majú väčšiu tendenciu na ne priamo reagovať a diskutovať o nich. Keďže je telefón za volantom čoraz častejšou príčinou vážnych dopravných nehôd, chceli sme túto tému medzi ľuďmi otvoriť . Sme radi, že s nami Sajfa do kampane išiel ako hlavný ambasádor a ustál všetky  tie negatívne komentáre a mediálny tlak,“ hovorí Lucia Petrášová, vedúca marketingovej komunikácie  O2 Slovakia.

Nebuď pirát

Úvodná časť kampane bola zakrytá rúškom tajomstva a vedelo o nej iba zopár ľudí. Do poslednej chvíle nikto nevedel, či kampaň niekto odhalí.

Do kampane O2 boli zapojení viacerí poprední influenceri. Tých sleduje množstvo najmä mladých ľudí, ktorým by mohli ísť príkladom. Z prieskumu, ktorý si pred kampaňou nechala vypracovať spoločnosť O2, vyplýva, že mladí vodiči (18 až 25 rokov) používajú mobil popri šoférovaní oveľa častejšie ako starší šoféri (46 a viac rokov).

Každý influencer zohrával v kampani svoju úlohu. Mohli by sme povedať, že boli rozdelení na dva tábory. Jedni poukazovali na nebezpečné telefonovanie za volantom všeobecne, ďalší sa vyjadrovali priamo k Sajfovmu livestreamu a pokute, čím burcovali ľudí k ďalšej diskusii o tejto problematike. Medzi komentármi môžeme nájsť rôzne vyjadrenia,  ktoré poukazujú napríklad na nízku výšku pokuty, správny prístup Polície Slovenskej republiky a, samozrejme, najmä na nezodpovedné šoférovanie.

Dôležitá je motivácia

O2 sa rozhodlo na problém nielen upozorniť, ale aj prispieť k jeho riešeniu. Prichádzajú preto s rozšírením aplikácie O2 Extra výhody o navigáciu Sygic, ktorá je zadarmo dostupná pre všetkých O2 zákazníkov. Okrem navigovania aplikácia sleduje aj bežné správanie sa vodiča za volantom. Dokáže monitorovať prekračovanie rýchlosti aj manipuláciu s telefónom prostredníctvom dotykového displeja.

Aplikácia podľa týchto kritérií vyhodnocuje zodpovednosť vodiča a za každú jazdu dlhšiu ako 500 metrov zobrazí skóre od 0 do 100. Pokiaľ vodič bude jazdiť celý mesiac zodpovedne, so zapnutou navigáciou v aplikácii O2 Extra výhody, môže získať mesačne 1 GB dát. Jazdiť môže buď tak, že si navolí presnú trasu alebo použije takzvaný free ride mode, kde cieľovú destináciu nezadáva.

Ak sa mu za mesiac podarí získať v priemere aspoň 80 bodov a počas aspoň 10 jázd odjazdí najmenej 150 kilometrov, získa 1GB dát zadarmo.

O2 odstráni bill- a bigboardy popri cestách

O2 chce ísť ešte ďalej a od  februára tohto roka neobsadzuje veľké reklamné plochy popri cestách.  Rozhodli sme sa v rámci zodpovedného prístupu neumiestňovať žiadne billboardy a bigboardy popri rýchlostných cestách, pretože taktiež môžu významným spôsobom vplývať na pozornosť vodičov počas jazdy,“ dodáva Lucia Petrášová z O2.

O2 Slovakia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať