Samsung_08_Fold Advertisement Samsung_08_Fold Advertisement Samsung_08_Fold Advertisement

Slovak Telekom v 1. polroku 2025: Silný základ pre budúcnosť po aukcii frekvencií, zameranie na rast, rozširovanie pokrytia

Tlačové správy
0

V prvej polovici roka 2025 Slovak Telekom opäť posilnil svoju pozíciu lídra na slovenskom telekomunikačnom trhu. Svojimi dobrými finančnými výsledkami, rozširovaním pokrytia a budovaním infraštruktúry, rastúcim počtom zákazníkov a zavádzaním inovatívnych technologických riešení prispieva k digitálnej budúcnosti Slovenska. Potvrdzuje to aj výsledok aukcie frekvencií, ktorá prebiehala na konci 1. polroka 2025 – Telekom z nej vzišiel ako jediný operátor na Slovensku, ktorý má k dispozícii všetky dostupné frekvenčné pásma. Či už ide o skvalitňovanie najrýchlejšej mobilnej siete v krajine alebo zjednodušenie prístupu k digitálnym benefitom pre každodenných používateľov, Telekom sa naďalej sústredí na to podstatné – spoľahlivé pripojenie, inovácie pre lepšiu zákaznícku skúsenosť a spoločenskú zodpovednosť.

Finančné výsledky: udržateľný rast a ziskovosť

Slovak Telekom dosiahol v prvom polroku 2025 výnosy vo výške 429,8 miliónov eur, čo predstavuje medziročný nárast o 2,7%. Upravený EBITDA dosiahol 203,9 miliónov eur, čo je medziročné zlepšenie o 2,5%. Počet paušálnych zákazníkov stúpol na 1,44 milióna, teda o 1,5% oproti rovnakému obdobiu minulého roka. To potvrdzuje atraktivitu ponuky operátora, ktorá vychádza z reálnych trendov a očakávaní, ako aj dôveru zákazníkov.

Zameranie na pozíciu lídra vyjadrili aj výsledky aukcie frekvencií a viaceré ocenenia

Základom rastu Slovak Telekomu ostáva jeho oceňovaná mobilná sieť. Začiatkom tohto roka získal Telekom ocenenia Speedtest Awards od spoločnosti Ookla za najlepšiu a najrýchlejšiu mobilnú sieť na Slovensku – čo jasne odráža neustále investície a technologické líderstvo spoločnosti.

„Pripojenie nie je len o rýchlosti – je o vytváraní možností. V Slovak Telekome nebudujeme len najlepšiu sieť, ale formujeme celý digitálny ekosystém, ktorý pomáha zákazníkom, aby sa im darilo. Od rozširovania pokrytia 5G a zrýchľovania výstavby optickej siete až po spúšťanie iniciatív, ktoré robia online svet bezpečnejším a inkluzívnejším – veríme, že naša zodpovednosť siaha ďaleko za hranice infraštruktúry. Našou ambíciou je, aby technológie slúžili ľuďom – podporovali rast, chránili dôstojnosť a vytvárali trvalý pozitívny vplyv na jednotlivcov, spoločnosť aj celú krajinu. Odrážajú to aj výsledky aukcie frekvencií, v ktorej sme získali frekvenčné bloky vo všetkých dostupných pásmach,“ uviedla Melinda Szabó, generálna riaditeľka Slovak Telekomu a T-Mobile Česká republika.

Záver prvej polovice roka 2025 sa niesol v znamení aukcie frekvencií, ktorú organizoval Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. Slovak Telekom si vďaka investícii vo výške 164,84 milióna eur – najvyššej spomedzi všetkých účastníkov – zabezpečil frekvenčné bloky vo všetkých dostupných pásmach. Stal sa tak jediným operátorom na Slovensku, ktorý získal pokrytie vo všetkých pásmach, čím potvrdil svoj dlhodobý záväzok byť prvou voľbou zákazníkov a napĺňať svoju strategickú ambíciu byť vedúcou digitálnou telekomunikačnou spoločnosťou na slovenskom trhu.

K 30. júnu 2025 dosiahlo 5G pokrytie operátora 77% populácie Slovenska, pričom jeho sieť je dostupná v 112 mestách a vo viac než 1 336 obciach. Medzi nové lokality, ktoré pribudli v danom období, patria napríklad Vysoké Tatry, Zvolen či Svätý Jur.

Silný nárast mobilnej dátovej prevádzky poháňaný 5G

V prvej polovici roka 2025 zaznamenal operátor mimoriadne výrazný nárast spotreby mobilných dát, čo odzrkadľuje rastúci dopyt po digitálnych službách a vysokorýchlostnom pripojení. Prevádzka dát cez 5G vzrástla o pôsobivých 175 % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2024 – a to vďaka rozširujúcemu sa 5G pokrytiu a rastúcemu počtu zákazníkov s 5G zariadeniami. Tento trend potvrdzuje zrýchľujúci sa prechod k mobilným technológiám novej generácie a zameranie operátora poskytovať rýchle a spoľahlivé dátové služby.

Okrem silného výkonu v 5G sieti stúpla celková dátová prevádzka naprieč všetkými technológiami (2G, 4G a 5G) o 29 %, čo poukazuje na neustále rastúci dopyt po mobilnej konektivite. Tento rast podčiarkuje dôležitosť ďalších investícií do sieťovej infraštruktúry a inovácií ako reakciu na vyvíjajúce sa potreby používateľov a snahu zabezpečiť im plynulý digitálny zážitok.

Rozširovanie optiky prostredníctvom strategických partnerstiev

Výstavba optickej siete spoločnosti taktiež nabrala na obrátkach. Slovak Telekom rozšíril pokrytie svojej pevnej siete na 1,289 milióna domácností, pričom tento rast bol podporený strategickými partnerstvami so všetkými tromi hlavnými distribučnými spoločnosťami elektriny na Slovensku. Na začiatku roka 2025 priniesla nová dohoda so spoločnosťou Stredoslovenská distribučná prístup do viacerých obcí a okresov stredného Slovenska.

Zákaznícka skúsenosť: viac hodnoty pre zákazníkov s Magenta Moments a Magenta 1

Zákaznícka angažovanosť zostáva jadrom úspechu Slovak Telekomu. Platformu Magenta Moments aktuálne využíva viac než 660 000 zákazníkov, tá im ponúka už vyše 1 000 aktívnych benefitov od viac než 400 partnerov. Od obľúbenej čokolády, vstupeniek do kina a na podujatia až po zľavy na elektroniku či streamovacie služby – Magenta Moments im vždy prináša hodnotné benefity.

O nové atraktívne výhody bola rozšírená aj Magenta 1 – vrátane Netflixu, cestovného poistenia či nového televízneho obsahu, čím sa jeho atraktivita ešte zvýšila.

V prvom polroku Telekom v spolupráci so spoločnosťou Wolt svojim zákazníkom priniesol aj Wolt+ na 6 mesiacov ako súčasť Magenta Moments, zákazníci s Magenta 1 dokonca až na 9 mesiacov.

B2B: Inovácie v živom vysielaní aj v oblasti verejnej bezpečnosti

Aj mimo segmentu rezidenčných zákazníkov pokračuje Slovak Telekom v zavádzaní pokročilých technologických riešení. Počas UEFA U21 EURO, Telekom ako národný partner šampionátu nasadil prvú kampusovú 5G SA na Slovensku určenú na živé video prenosy. V spolupráci so STVR umožnila táto technológia otestovať po prvý raz na Slovensku bezdrôtový prenos videa v reálnom čase pomocou 5G TV batohov – prelomové riešenie umožňujúce dynamické zábery, nízku latenciu a novú úroveň flexibility pre produkčné tímy.

Počas šampionátu Telekom naplno ukázal silu svojej mobilnej siete – posilnil svoju infraštruktúru vo vnútri aj v okolí všetkých šiestich štadiónov, ktoré zvládli obrovské dátové zaťaženie: na štadiónoch sa nachádzalo viac než 92 000 zákazníkov Telekomu a počas podujatia bolo prenesených vyše 8,5 TB dát. Do siete Telekomu sa pripojilo aj 16 500 roamingových zákazníkov.

Schopnosti 5G siete sa potvrdili aj počas najväčšieho B2B podujatia na Slovensku – Forbes Business Fest, kde bol Telekom technologickým partnerom a predstavil aj unikátne riešenie pre drony určené napríklad na pomoc pri prírodných katastrofách.

V júni 2025 Slovak Telekom v spolupráci s Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia otestoval po prvý raz na Slovensku riešenie Drone@Onsite – systém novej generácie na detekciu dronov – nainštalovaný v okolí Národného futbalového štadióna v Bratislave. Počas testovacej prevádzky bolo zaznamenaných viac než 600 letov dronov, čo preukázalo schopnosť monitorovať a chrániť mestský vzdušný priestor. Projekt bol realizovaný pomocou senzorov rozmiestnených v infraštruktúre Telekomu a potvrdil pripravenosť riešiť nové bezpečnostné výzvy.

Presadzovanie digitálnej bezpečnosti pre všetkých a iniciatíva proti nenávistným prejavom

Slovak Telekom opätovne potvrdil svoj dlhodobý záväzok v oblasti ESG, a to pri téme digitálnej zodpovednosti. V máji spustil unikátnu kampaň zameranú na rastúci problém kyberšikany a online nenávistných prejavov, ktorá je zastrešená platformou Rešpekt. Aby kampaň neostala len pri zvyšovaní povedomia, Telekom vytvoril aj špeciálnu online platformu www.absolventisikany.sk, kde môžu obete, rodičia a učitelia nájsť praktické nástroje a vzdelávacie materiály, ako aj prístup k odbornej pomoci. Vďaka jasnému verejnému postoju a konkrétnej podpore v praxi Telekom prispieva k vytváraniu zodpovednejšieho a chápajúceho online prostredia.

Nadačný fond Telekom si udržal silný dôraz na aktívne zapojenie do spoločnosti. Na jar 2025 otvoril 4. ročník grantového programu Zrelí na dobu digitálnu, v rámci ktorého prerozdelil medzi 14 projektov sumu 65 000 eur na podporu digitálnej gramotnosti a bezpečnosti seniorov.

V prvej polovici roka 2025 Nadačný fond Telekom posilnil aj program ENTERnajväčší svojho druhu na Slovensku – ktorý podporuje rozvoj digitálnych zručností medzi učiteľmi a žiakmi základných škôl. Významnú rolu Telekomu pri podpore školstva potvrdilo aj jeho opätovná účasť ako hlavného partnera ocenenia Učiteľská osobnosť Slovenska 2024 realizovanej pod záštitou Ministerstva školstva SR.

Spoločnosť zároveň pokračovala v rozvíjaní pozitívnej pracovnej skúsenosti svojich zamestnancov. Súčasťou toho bola aj podpora dobrovoľníckych aktivít vrátane zamestnaneckého grantového programu Pomáhame príbehmi, v rámci ktorého bolo rozdelených 50 000 eur na podporu 18 projektov, ktoré prihlásili zamestnanci.

Za svoje úsilie vytvárať rešpektujúce a kvalitné pracovné prostredie získal Slovak Telekom 2. miesto v súťaži Najzamestnávateľ roka podľa Profesia.sk. Inovatívny prístup k tvorbe pracovného prostredia ocenila aj renomovaná TÜV SÜD, ktorá spoločnosti udelila ocenenie Výnimočná firma v kategórii Inovácie.

S cieľom šíriť pozitívnu inšpiráciu v rámci podnikateľskej komunity bol Telekom generálnym partnerom ocenenia Via Bona Slovakia, ktorého finále sa konalo v júni.

Prevádzkové ukazovatele

Mobilná sieť

K 30. júnu 2025 evidoval Slovak Telekom celkovo 2,302 milióna aktívnych mobilných zákazníkov. Medziročný pokles o 8,9% bol spôsobený najmä očakávaným útlmom v segmente machine-to-machine (M2M), a to v dôsledku ukončenia niektorých partnerstiev, napríklad so spoločnosťou SkyToll.

Po vylúčení M2M zákazníkov však Telekom zaznamenal pokračujúci nárast v segmente paušálnych zákazníkov, kde medziročný nárast predstavoval 1,5%, a ich počet dosiahol 1,442 milióna. Tento výsledok potvrdzuje trvalú atraktivitu mobilných služieb Telekomu a lojalitu jeho kľúčovej zákazníckej bázy.

Mobilná sieť (V tisícoch)

H1 2025

H1 2024

Medziročná zmena

Celkovo

2 302

2 528

-8,9%

- z toho paušálni zákazníci (bez M2M)

1 442

1 420

1,5%

- z toho zákazníci predplatených kariet (bez M2M)

458

479

-4,4%

- z toho M2M SIM karty

402

629

-36,0%

Pevná sieť

V segmente pevnej siete evidoval Slovak Telekom ku koncu 1. polroka 2025 spolu 837 000 zákazníkov s pevnou linkou, čo predstavuje mierny medziročný pokles o 1,7%.

Prístup k širokopásmovému internetu zostal stabilný – s počtom 807 000 pripojení, čo je len o 0,4% menej než v rovnakom období pred rokom. Počet zákazníkov digitálnej TV služby dosiahol 676 000, s minimálnym poklesom o 0,5%.

Pevná sieť (V tisícoch, vrátane DIGI)

H1 2025

H1 2024

Medziročná zmena

Pevné linky

837

852

-1,7%

Širokopásmové prístupy

807

811

-0,4%

Televízni zákazníci

676

679

-0,5%

Finančné výsledky  – H1 2025

Slovak Telekom dosiahol aj v prvej polovici roka 2025 stabilné a solídne finančné výsledky. Celkové výnosy (vrátane vplyvu štandardu IFRS 15) dosiahli 429,8 milióna eur, čo predstavuje medziročný nárast o 2,7%.

Upravený EBITDA AL (podľa IFRS 15) vzrástol na 203,9 milióna eur, čo je o 2,5% viac než v rovnakom období v roku 2024. Tento rast odzrkadľuje efektívnu kontrolu nákladov a trvalý dopyt po kvalitných telekomunikačných službách – najmä v segmente paušálov a širokopásmového pripojenia.

       

Finančné výsledky (V mil. EUR)

H1 2025

H1 2024

Medziročná zmena

Výnosy IFRS15

429,8

418,6

2,7%

EBITDA (upravený) IFRS 15 AL

203,9

198,8

2,5%

 

Slovak Telekom

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať