Slovenská sporiteľňa prináša do všetkých pobočiek tlmočenie do posunkového jazyka a zlepšuje prístupnosť
Bankové služby sa stávajú dostupnejšími než kedykoľvek predtým. Nové riešenia, ako tlmočenie do posunkového jazyka, technológie pre lepšiu počuteľnosť či bankomaty so zvukovou navigáciou, umožňujú ľuďom spravovať svoje financie samostatne, pohodlne a bez obmedzení.
Od septembra si nepočujúci klienti a klientky Slovenskej sporiteľne budú môcť na všetkých pobočkách bezplatne vyžiadať online tlmočenie do slovenského posunkového jazyka. Služba bude dostupná každý pracovný deň od 8:00 do 16:00. Klienti si nemusia nič dopredu dohadovať, stačí si o službu požiadať priamo na mieste. „Záleží nám na všetkých klientoch a klientkach, na ich finančnom zdraví, pohodlí aj budúcnosti. Robíme maximum pre to, aby každý mohol využívať bankové služby bez bariér, bez stresu a bez cudzej pomoci,“ vysvetľuje Beata Babačová, manažérka pre diverzitu a inklúziu v Slovenskej sporiteľni.
V lete vybavila najväčšia digitálna banka na Slovensku svojich 35 pobočiek aj auracastovými slučkami, ktoré výrazne zlepšujú počuteľnosť hovoreného slova pre ľudí s načúvacími prístrojmi. Vďaka tejto technológii sa klienti dokážu lepšie sústrediť na rozhovor, aj keď sa nachádzajú v rušnom prostredí.
Pobočky, ktoré rešpektujú individuálne potreby
Pobočky Slovenskej sporiteľne sú celkovo navrhnuté tak, aby sa v nich cítil každý vítaný. Väčšina z nich má bezbariérový vstup, či už priamo alebo cez rampu, a klienti s obmedzenou mobilitou môžu využiť špeciálne zóny na sedenie. Tiché zasadacie miestnosti poskytujú pokojné prostredie pre ľudí, ktorí sa potrebujú lepšie sústrediť alebo preferujú menej podnetné prostredie. V pobočkách sa nenachádzajú rušivé prvky ako blikajúce obrazovky či hlasná hudba, podlahy sú protišmykové a sklenené plochy sú jasne označené. Vďaka tomu je pohyb po pobočke bezpečný a intuitívny.
„Myslíme aj na našich nevidiacich a slabozrakých klientov. Upravili sme softvér svojich bankomatov, ako prvá banka na Slovensku, tak, aby ich mohli pohodlne používať aj bez pomoci,“ konštatuje Beata Babačová. Po zapojení slúchadiel sa aktivuje zvuková navigácia, ktorá klienta krok po kroku sprevádza celým procesom. Bankomaty sú tiež vybavené taktilnou klávesnicou. „Naše bankomaty sú okrem toho umiestnené tak, aby okrem nevidiacich boli prístupné aj ľuďom na vozíku či s neštandardnou výškou,“ dodáva manažérka pre diverzitu a inklúziu.
Digitálne služby bez bariér
Slovenská sporiteľňa ako najväčšia digitálna banka navrhla pre svojich klientov aj digitálne prostredie vo svoje aplikácii George tak, aby ho mohol každý využívať bez akýchkoľvek obmedzení. Spĺňa najnovšie štandardy prístupnosti, má vysoký kontrast, čitateľné písmo, intuitívnu navigáciu a je kompatibilné s asistenčnými technológiami, ako sú čítačky obrazovky. V aplikácii sa nenachádzajú žiadne blikajúce prvky a je plne ovládateľná aj pomocou klávesnice.
„V Slovenskej sporiteľnie nám celkovo záleží na zrozumiteľnej komunikácii. Zmenili sme náš tone of voice. To znamená, že jazyk, ktorý používame na komunikáciu s klientom, je jednoduchý, jasný a pomáha im lepšie sa rozhodovať o svojom finančnom zdraví,“ dodáva Beata Babačová.