Startup Rewardly, ktorý vznikol len pred šiestimi mesiacmi, dobýja slovenské podniky a chystá sa ovládnuť svetový trh
Slovenský startup Rewardly, ktorý naplno odštartoval vo februári tohto roka, už po šiestich mesiacoch patrí medzi mladé spoločnosti, ktoré si rýchlo získavajú pozornosť zákazníkov aj investorov. Platforma pomáha kaviarňam, reštauráciám, beauty salónom, obchodom aj e-shopom udržať so zákazníkmi osobný kontakt, lepšie ich spoznať a cielene s nimi komunikovať. A to bez nutnosti sťahovať aplikáciu. Softvér dnes využíva stovky tisíc ľudí. Len v okolí Bratislavy spolupracuje s vyše 100 partnerskými prevádzkami. Zároveň sa Rewardly chystá uzatvoriť investičné kolo vo výške troch miliónov eur na podporu medzinárodnej expanzie.
Startup založili Daniel Gašparík, Lucia Kramárová a Roman Osadský. Mladá spoločnosť vznikla z odvážneho rozhodnutia jej zakladateľov po vysokej škole sa naplno pustiť do vlastného podnikania. Prvotný plán spočíval vo vývoji štyroch rozličných SaaS projektov, ktoré mali riešiť rôzne problémy podnikateľov. Vývoj prvého projektu, Rewardly, sa uchytil okamžite.
Rewardly funguje jednoducho: zákazník si v prevádzke naskenuje QR kód a pridá si digitálnu kartu do Apple alebo Google Wallet. Od tej chvíle je podnik s klientami v priamom spojení. Môže im posielať personalizované push notifikácie, informovať o novinkách či akciách a reagovať na ich preferencie.
„Podniky dnes často nevedia, kto k nim chodí, čo má rád a ako s ním komunikovať mimo sociálnych sietí. My im dávame nástroj, ktorý im umožní byť bližšie k svojim zákazníkom, reagovať na ich potreby a vytvárať dôvod, prečo sa k nim radi vracajú,“ hovorí Lucia Kramárová, spoluzakladateľka Rewardly.
Rewardly budí záujem tým, že ponúka prevádzkam a iným podnikateľom nástroj založený na dátach, ktorý im umožňuje komunikovať so zákazníkmi priamo: so zameraním na personalizáciu, ľudský prístup a emóciu. Podnikateľské trio tak rieši problém firiem spočívajúci v neefektívnej komunikácii so zákazníkmi.
Prevádzky objavujú dôležité dáta o zákazníkoch
Platforma zbiera a analyzuje dáta o používateľoch vrátane ich zvyklostí, preferencií a demografických údajov. Na základe týchto informácií dokáže vytvárať detailné segmenty zákazníkov. To firmám umožňuje cielene a personalizovaným spôsobom komunikovať prostredníctvom automatizovaných správ či push notifikácií.
Prevádzky, ktoré využívajú Rewardly, hovoria o citeľnom náraste návratnosti zákazníkov, vyššej spokojnosti a rastúcich tržbách. Príkladom sú kaviarne v Bratislave ako Ráno, Kauka, Emil či Fach.
Vďaka inteligentnej segmentácii vie platforma odlíšiť napríklad zákazníkov, ktorí uprednostňujú bezlaktózové alebo vegánske produkty, a pripraviť pre nich ponuku, ktorá presne zodpovedá ich preferenciám.
„Zákazníci sú v dnešnej dobe často zahltení e-mailami. Pokiaľ ide o push notifikácie, stále existuje priestor komunikovať častejšie tak, aby ľudia neboli presýtení veľkým množstvom správ. Preto kladieme vždy dôraz na personalizovaný obsah, ktorý má pre zákazníka reálnu hodnotu,” uviedol co-founder Daniel Gašparík.
Ako Rewardly funguje?
Zákazník si nestahuje žiadnu aplikáciu. Stačí mu QR kód, ktorý si naskenuje v prevádzke. Následne si vloží vernostnú kartu do mobilnej peňaženky od Googlu či Applu.
Kaviareň dokáže na základe predchádzajúcich nákupov svojich zákazníkov zistiť napríklad informáciu, či je zákazník vegán alebo sa stravuje bezlaktózovo. Následne mu vie ponúknuť vegánsky či bezlaktózový koláč na narodeniny ako darček. Rewardly, ktorého služby v súčasnosti využíva viac ako 100 firiem, každú z nich podporuje, aby komunikovala predovšetkým čo najviac ľudsky a s autentickou emóciou.
Tu sa prejavuje aj ďalšia výhoda rýchlo rastúceho startupu – nové funkcionality alebo VIP karty pridáva expresne rýchlo a celú službu dokáže flexibilne prispôsobiť potrebám rôznych firiem.
Ďalšie ciele? Masívna expanzia
Už po šiestich mesiacoch projekt dokazuje, že má ambície presadiť sa aj za hranicami. Rewardly pôsobí okrem Slovenska už aj vo viacerých ďalších krajinách ako Rakúsko, Česko, Bali, Izrael, Slovinsko, Indonézia a Filipíny. Pripravuje ďalšie expanzie a zároveň plánuje uzavrieť investičné kolo vo výške troch miliónov eur na podporu rastu na zahraničných trhoch.
Rewardly zároveň pracuje na exkluzívnych integráciách s veľkými poskytovateľmi platobných nástrojov, ktoré chce dokončiť do konca septembra. Do konca roka chce startup prekročiť hranicu pol milióna používateľov.
„Našou víziou je, aby každá prevádzka – bez ohľadu na veľkosť – mohla využívať dáta na to, aby komunikovala so zákazníkmi prirodzene a efektívne. Technológia má slúžiť ľuďom, nie ich zahlcovať, preto staviame na personalizácii, rýchlosti a jednoduchosti použitia,“ dopĺňa Daniel Gašparík.
„V Rewardly chceme každý deň potvrdzovať, že ku každému partnerovi pristupujeme individuálne a vždy hľadáme spôsob, ako byť prevádzkam nápomocní. Naši zákazníci nám nie sú ľahostajní. Tím Rewardly ich podporuje aj aktívnou propagáciou ich služieb a produktov. Takto im ukazujeme, ako môže dlhodobá lojalita vyzerať v praxi,“ uzatvára Lucia Kramárová.
Rewardly je slovenský startup, ktorý malým a stredným prevádzkam umožňuje personalizovanú komunikáciu so zákazníkmi a digitálne vernostné programy bez nutnosti sťahovať aplikáciu. Zákazník si v prevádzke naskenuje QR kód a pridá si kartu do Googlu či Apple Wallet. Platforma analyzuje nákupné preferencie, čím prevádzkam odhaľuje informácie, ktoré doteraz nepoznali, a umožňuje cielene posielať ponuky a odmeny, ktoré zodpovedajú reálnym potrebám zákazníkov.