SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Študenti prelomili 4-minútovú hranicu v rýchlom nabíjaní elektromobilov

Technológie
1

Tím viac ako 30 študentov Technickej univerzity v Eindhovene (TU/e) v Holandsku vyvinul technológiu, ktorá umožňuje rýchle nabitie batérií elektromobilov na 250 km za menej ako štyri minúty. Pred niekoľkými rokmi spojilo 10 študentov z TU/e svoje sily a vytvorilo tím InMotion s nádejou, že zostavia technologicky vyspelé elektrické pretekárske auto, ktoré by sa mohlo zúčastniť na 24-hodinových vytrvalostných pretekoch v Le Mans. Odvtedy bolo postavených niekoľko vozidiel a prekonaný rekord v počte odjazdených kôl.

Pri vývoji nedávneho prototypu Revolution sa tímu podarilo dosiahnuť nabitie na 80 % kapacity akumulátora za 12 minút. To však nestačilo, preto sa tím InMotion pustil do práce na výraznom skrátení tohto času. Keďže pri rýchlom nabíjaní vzniká veľké množstvo tepla, študenti museli nájsť spôsob, ako zabrániť rýchlej degradácii článkov batérie počas procesu rýchleho nabíjania. Vyvinuli inovatívnu technológiu chladenia, kde sa medzi moduly obsahujúce články umiestnili chladiace dosky naplnené chladiacou kvapalinou.

VEĽKÁ SÚŤAŽ PRE PREDPLATITEĽOV

Výsledkom 24-hodinového testu tejto zostavy bola minimálna degradácia batérie, pričom vozidlo s 29,2 kWh batériovým modulom prešlo na jedno nabitie približne 250 km. Balík je dimenzovaný na rýchle nabíjanie s výkonom 322 kW a tímu InMotion sa ho podarilo dobiť za 3 minúty a 56 sekúnd, čo by mohlo pripraviť cestu k superrýchlym zastávkam v boxoch. Prototyp vozidla a jeho rýchlonabíjacia batéria sa v budúcom roku podrobia rozsiahlejšiemu testovaniu s cieľom predstaviť túto technológiu na budúcich 24-hodinových pretekoch v Le Mans.  

Zdroj: newatlas.com.

Redakcia

Všetky autorove články

1 komentár

nabíjanie reakcia na: Študenti prelomili 4-minútovú hranicu v rýchlom nabíjaní elektromobilov

18.7.2023 17:07
Rýchlejšie a efektívnejšie by bolo používať typizované a výmenné batérie. Jeden z existujúcich prototypov čo som videl, bol o vajcovitých akumulátorových článkoch s viacerými elektródami ktoré si samy kalibrovali prenos energie (vybíjanie a aj nabíjanie), stačilo nasypať do nádrže alebo vysypať do nabíjačky. Neuspelo to len z jedného dôvodu, bolo to príliš elegantné riešenie.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať