SAMSUNG_032023 Advertisement SAMSUNG_032023 Advertisement SAMSUNG_032023 Advertisement

Študenti vyvíjajú počítačové hry pre hendikepované deti a softvér pre 3D skenovanie interiérov

0

stu_fiit.jpg Študenti Fakulty informatiky a informačných technológií Slovenskej technickej univerzity (STU) sú vo finále medzinárodnej súťaže Imagine Cup! Tím študentov LeapKin vyvíja počítačové hry pre deti s obmedzenými schopnosťami pohybu, informuje hovorkyňa STU Andrea Hajdúchová.

Tento rok má fakulta v súťaži dva projekty. V prvej hre pre deti s obmedzením pohybu ovláda hráč jemným pohybom ruky lietadlo pri lete v členitom priestore kameňolomu.

Spoluhráč pohybom zápästia ovláda streľbu. Študenti Kamil Burda, Rudolf Grežo, Marek Hasin a Lukáš Kohútka pripravujú aj hru, ktorá bude simulovať uchopenie predmetov, čo je tiež jeden z častých cieľov terapie u týchto pacientov. Tím konzultuje vývoj hier s fyzioterapeutkami z Detského centra Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie a s externými psychologičkami.

„Vyvíjame terapeutické hry pre deti s pohybovým postihnutím. Cieľom je podporiť u nich rozvoj hrubej aj jemnej motoriky a prínosom je aj podpora sociálneho kontaktu. Keďže tieto deti majú menšie možnosti stretávať sa s rovesníkmi, naše hry vyžadujú spoluprácu aspoň dvoch hráčov," hovorí Martin Nagy, ktorý vedie študentský tím. Herná platforma, ktorú študenti vyvíjajú, bude zároveň zdrojom informácii pre terapeutov. Bude vyhodnocovať progres hráčov, zlepšenia ich pohybov a pohyby bez zaváhania.

V súťaži, aj keď v inej kategórii, je aj ďalší tím študentov Slovenskej technickej univerzity. Projekt Real Deal prináša technologickú novinku - lacné 3D skenovanie interiérov. Skenovanie interiéru študenti riešia pomocou zariadenia Kinect, ktorému však pridávajú ďalšie funkcionality. Zároveň vyvíjajú softvér, ktorý umožní spájať zozbierané údaje a snímky a zredukovať rozsah tak, aby bol publikovateľný na webe. Projekt Real Deal sa dostal medzi 10 najlepších v sprievodných súťažiach Imagine Cup Blueprint Challenge a UX Challenge.

V tej prvej porota hodnotí práve podnikateľský potenciál a scenáre využitia v praxi, v druhej ide o technické spracovanie. V tomto študentskom tíme sú študenti Filip Mikle, Matej Minárik, Juraj Slavíček a Martin Tamajka. „Vyvíjame lacné zariadenie na 3D skenovanie interiérov. Ak sa s našou technológiou poprechádza realitný maklér po byte, zariadenie a softvér vytvorí 3D model a upraví ho do podoby a veľkosti, ktorú možno zverejniť na webe. Ďalšie funkcie systému by mohli rozšíriť ponuku realitných kancelárii. Systém by totiž umožňoval zákazníkom, ktorí prejavia o kúpu bytu či domu záujem, „pohrať sa" s interiérom a priestor si upravovať - vymeniť nábytok, zmeniť farby, posunúť steny," hovorí Jakub Šimko, ktorý vedie tím.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať