PMI_092022 PMI_092022 PMI_092022

Štúdia Ericssonu: Pri sledovaní televízie stále častejšie surfujeme po sociálnych sieťach

0
• 62 % respondentov pri sledovaní televízie používa sociálne média - za jeden rok tak ich počet vzrástol o 18 %
• 67 % respondentov sleduje televíziu na tabletoch, chytrých telefónoch alebo notebookoch
• 60 % respondentov každý týždeň využíva služby televízneho obsahu na vyžiadanie

Výsledky každoročného prieskumu Ericssonu (burza NASDAQ:ERIC) ukazujú, že tzv. sociálna televízia sa stáva masovým fenoménom. Každý týždeň totiž používa 62 % spotrebiteľov behom sledovania televízie sociálne média, za jeden rok tak ich počet vzrástol o 18 %. Ak sa pozrieme na spotrebiteľov podľa pohlavia, zistíme, že tejto činnosti sa venuje 66 % žien v porovnaní s 58 % mužov. 25 % spotrebiteľov používa sociálne média k diskusiám o práve sledovaných programoch.

Niklas Rönnblom, hlavný poradca oddelenia Ericssonu študujúceho chovanie spotrebiteľov, vyhlásil: „Pretože 67 % spotrebiteľov používa k sledovaniu televízneho vysielania alebo videa chytré telefóny, tablety alebo notebooky, sú mobilné zariadenia dôležitou súčasťou zážitkov zo sledovania televízie. 60 % spotrebiteľov ďalej uvádza, že každý týždeň využívajú služby televízneho obsahu na vyžiadanie. Rastie obľuba sledovania televízie za pohybu - 50 % času stráveného sledovaním televízie alebo videa na chytrých telefónoch sa odohráva mimo domov; nárast tohto typu sledovania televízie uľahčuje vysokorýchlostné mobilné pripojenie."

Napriek tomu sa chovanie a požiadavky spojené so sledovaním televízie menia, len 7 % spotrebiteľov uvádza, že si v budúcnosti zníži predplatné televízie. V skutočnosti dochádza k tomu, že namiesto obmedzovania výdajov sú spotrebitelia ochotní zaplatiť za komfortnejšie zážitky zo sledovania televízie viac peňazí: 41 % spotrebiteľov vyhlasuje, že sú ochotní platiť za televízny a video obsah vo vysokom rozlíšení.

Viac než polovina spotrebiteľov chce mať možnosť zvoliť si vlastný obsah televíznych programov alebo videa. Niklas Rönnblom dodáva: „S rastúcim počtom obrazoviek a služieb ľudia dychtivo hľadajú ľahko použiteľnú, združenú službu, ktorá všetko zlúči do jedného miesta. Táto služba by spotrebiteľom mala umožniť kombinovať tradičné televízne vysielanie s televíznym obsahom na vyžiadanie, vrátane živých prenosov, zjednodušovať vyhľadávanie obsahu, zužitkovať hodnotu sociálnej televízie a poskytovať bezproblémový prístup naprieč rôznymi zariadeniami."

Údaje pre prieskum boli zhromaždené v Brazílii, Chile, Čine, Nemecku, Taliansku, Mexiku, Južnej Kórei, Španielsku, Švédsku, Taiwane, Veľkej Británii a USA. Celkom bolo urobených 14 kvalitatívnych a 12 000 kvantitatívnych online rozhovorov, ktoré zastupujú viac než 460 miliónov spotrebiteľov.

Oddelenie Ericssonu zaoberajúce sa chovaním spotrebiteľov získava poznatky prostredníctvom globálneho výskumného programu zameraného na spotrebiteľov, ktorý vychádza z rozhovorov každoročne uskutočnených so 100 000 respondentmi vo viac než 40 krajinách a 15 megapoliach - štatističky tak vyjadrujú názory 1,1 miliardy ľudí. Používajú sa kvantitatívne i kvalitatívne metódy; rozhovorom sa spotrebitelia z rôznych kultúr sú venované stovky hodín času.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať