
Už aj firemný softvér chcú manažéri nakupovať cez e-shop
Manažéri chcú nakupovať firemný softvér rovnako, ako si v súkromí objednávajú bežné potreby do domácnosti. Teda online. Príklon B2B segmentu k „e-shopom“ potvrdil nový prieskum od Futurum Research, do ktorého sa zapojila približne tisícka manažérov od stredných až po veľmi veľké podniky naprieč 11 odvetviami.
Medzi zaujímavé zistenia patria:
Online B2B nakupovanie je populárne vďaka prechodu na cloud, rýchlosti aj úspore peňazí:
- dve tretiny respondentov označili za hlavné dôvody pre online nakupovanie podnikových softvérových riešení čas a efektivitu. Pre zhruba 45 percent sa k nim radí aj pohodlnosť.
- 43 percent označilo za dôležitú motiváciu prevádzkovú rýchlosť. Pre približne 37 percent sú to jednoduchosť a bezproblémovosť.
- pre takmer polovicu respondentov bol významným dôvodom príklonu k online nakupovaniu presun podnikového softvéru do cloudu. Ako veľké plus takéhoto spôsobu obstarávania manažéri vnímajú aj znižovanie nákladov (vyše 43 percent) a prevádzkovú efektivitu (36 percent z nich).
Zákazníci vyžadujú väčšiu transparentnosť a slobodu vo svojich nákupných procesoch:
- takmer 90 percent respondentov odpovedalo, že za dôležitú súčasť digitálneho nákupného procesu považujú možnosť vyskúšania produktu
- 85 percent firiem hodnotilo 1:1 online a video produktové ukážky pri nákupe podnikových softvérových riešení ako veľmi dôležité
- štyri z piatich organizácií poznamenali, že pri rozhodovaní o digitálnych nákupoch sú dôležitým faktorom platené overenia koncepcie (PoC)
„Zákazníci si pri súkromných transakciách zvykli na jednoduché nakupovanie jedným kliknutím. Teraz chcú mať rovnakú úroveň jednoduchosti a pohodlia i v práci,“ povedal Daniel Newman, CEO Futurum Research. „Poskytovatelia podnikového softvéru sa preto musia prispôsobiť tejto konzumerizácii B2B predajov. V opačnom prípade riskujú, že pre zastarané a dlhé nákupné cykly prídu o obchody“.