SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement

Volkswagen Touareg R 3.0 V6 TSI eHybrid / Rýchly, ale aj do terénu

0

To, že plug-in hybridný systém môže v autách prinášať nielen úsporu, ale aj radosť z jazdy, sme už videli vo viacerých modeloch. Volkswagen však na túto kartu stavil vo svojom modeli Touareg R 3.0 V6 TSI eHybrid, v súčasnosti najvýkonnejšom.

Plug-in hybridný systém je náhradou za najvýkonnejší štvorlitrový diesel V8 TDI. Automobilka svoje výkonné verzie R odlišuje vždy výkonnými motormi, množstvom zlepšení, ako je zadný diferenciál s dvoma spojkami alebo tlačidlo R na volante na rýchle prepínanie športových režimov, a viacerými dizajnovými prvkami. Touareg R je namiesto toho prvý plug-in hybrid v tomto rade. Výbava vychádza z verzie R-line a hlavné dizajnové prvky obstaráva paket čiernych doplnkov, ktoré nájdete v prednej aj zadnej časti. Na bokoch v čiernej lište a vzadu je potom štylizované R. Osvetlenie je zverené LED technológii, predné svetlomety sú matrixové IQ.Light. O pohon sa stará tandem zložený zo 6-valcového trojlitra TSI s výkonom 250 kW a krútiacim momentom 450 Nm a elektromotora s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Ten je integrovaný v 8-stupňovej automatickej prevodovke. Pohon všetkých kolies je prevzatý od koncernového kolegu Audi, takže ide o systém Quattro. Celkový systémový výkon je 340 kW a krútiaci moment 700 Nm. To dáva vozidlu napriek pohotovostnej hmotnosti takmer 2,5 tony zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 s a maximálnu rýchlosť až 250 km/h. Batéria s kapacitou 17,9 kWh, z ktorej sa využíva 14,3 kWh, umožňuje dojazd na elektrinu na úrovni 45 – 55 km. Nabíjať ju možno vstavanou dvojfázovou nabíjačkou s výkonom 7,2 kW. Tá umožňuje plné nabitie asi za 2,5 hodiny. 

Testované vozidlo malo v podstate úplnú výbavu s viacerými príplatkovými doplnkami. Medzi tie patria napríklad prístrojová doska Innovision Cockpit, panoramatické strešné okno, športový multifunkčný volant, kožené čalúnenie s vyšitým logom R, podsvietené prahové lišty alebo zliatinové 22" kolesá a vzduchový podvozok. Interiér kabíny osloví kvalitným spracovaním a materiálmi. Stredu palubnej dosky dominuje 15" dotykový displej, prístrojový panel je tvorený 12,5" displejom. Centrálny displej má vysoké rozlíšenie a práca s ním je vynikajúca. Vo výbave bol, samozrejme, 360° kamerový systém, ale aj pokročilý systém automatického parkovania, ktorý umožňuje aj zaparkovanie a vyparkovanie mimo kabíny pomocou smartfónu. Vynikajúci je systém Travel Assist, ktorý zabezpečuje inteligentné preberanie rýchlostí podľa dopravných značiek, ale aj z navigačnej databázy, a ak máte nastavenú navigáciu, dokáže takisto prediktívne pracovať s využitím batérie, aby bola jazda čo najefektívnejšia. V praxi to znamená, že v štandardných podmienkach sa o riadenie rýchlosti nemusíte starať, Travel Assist si s ním poradí sám. Prístrojový panel má veľmi kvalitné zobrazenie, jeho možnosti konfigurácie vzhľadu sú však oproti koncernovým kolegom chudobnejšie, ukazovatele prístrojov majú jeden vzhľad a meniť možno iba údaje zobrazované v strede panela a v strede ukazovateľov, prípadne môžete na celú plochu zobraziť mapu s číselnými ukazovateľmi rýchlosti a jazdného režimu. Infotainment vcelku hodnotím veľmi dobre, ale programátori sa, žiaľ, nevyhli niektorým nepraktickým riešeniam. Jedno z nich je zobrazovanie hlásení preberania rýchlosti, ktoré vám zakryje takmer tretinu zobrazenia displeja presne v strede, kde ho najviac potrebujete. Často je to v situáciách, keď to skutočne prekáža, pritom pri troche uvažovania by sa na tieto hlásenia určite našlo vhodnejšie miesto aj forma. Druhý je problém zabudnutých menu na centrálnom displeji. Ak napríklad vstúpite do menu ovládania klimatizácie a niečo tam nastavíte, celé menu klimatizácie zostane už natrvalo na displeji, takže ak sa chcete vrátiť k pôvodnému alebo na domovskú obrazovku, zasa musíte manipulovať s displejom. Neviem, kto by potreboval mať trvale zobrazené menu klimatizácie, zbytočne to lezie na nervy a rozptyľuje pozornosť pri riadení. Tieto špeciality však nájdete na všetkých koncernových infotainmentoch. Je to zdanlivo maličkosť, ale takéto drobnosti ovplyvňujú celkový dojem z ovládania vozidla. Na druhej strane veľmi dobre hodnotím head-up displej. Ten premieta údaje priamo na čelné sklo, má peknú grafiku aj dostatočnú veľkosť. Zobrazenie je dobre viditeľné za slnečného dňa aj v noci. Veľmi užitočný doplnok je systém nočného videnia, ktorý dokáže detegovať chodcov aj zvieratá a v prípade hroziacej kolízie odovzdáva signál protizrážkovému systému, ktorý v prvej fáze varuje a v ďalšej zabezpečí autonómne brzdenie. V noci navyše umožňuje vopred upozorniť na chodcov či zvieratá ukrývajúce sa v tme a pri kolíznom kurze krátkym cieleným zablikaním svetlometmi na zistený objekt upozorní.

Kabína je veľmi priestranná a celý interiér má kvalitné spracovanie. V našej výbave som ocenil aj veľké panoramatické okno s otváracou prednou časťou. K pohodliu posádky prispieva veľmi dobré odhlučnenie aj vynikajúci vzduchový podvozok. Ten sa dá výškovo nastavovať ručne pravým otočným prepínačom na stredovej konzole, ale aj automaticky v závislosti od zvoleného jazdného režimu. Ten sa volí ľavým otočným prepínačom. Na výber je okrem štandardných jazdných režimov aj niekoľko venovaných rôznym povrchom v teréne. Vďaka tomu sa Touareg nezľakne ani výjazdu do terénu. V ňom sa vie pohybovať veľmi dobre, aj keď zvolené 22" kolesá na to nie sú ideálne. Vďaka vzduchovému podvozku si môžete takisto upraviť výšku auta pri nakladaní do kufra, a to jednoducho tlačidlom v pravej časti batožinového priestoru. Hneď vedľa je aj tlačidlo na elektrické ovládanie ťažného zariadenia.

Napriek tomu, že vozidlo má takmer 2,5 tony, jazdné vlastnosti sú veľmi dobré. Hybridný systém umožňuje jazdu na elektrinu do rýchlosti 135 km/h, ale aj jazdu v teréne. Limitujúce je iba zrýchlenie, respektíve potreba väčšieho výkonu, keď sa automaticky zapája aj benzínový trojliter. Ako iste tušíte, hybridný systém pomerne veľkou mierou prispieva k jazdným výkonom a v prípade dôsledného nabíjania umožňuje aj významné úspory pri dennom dochádzaní do zamestnania. Podľa podmienok a profilu jazdy sa čisto elektrický dojazd pohybuje medzi 45 až 55 km. Za celý test sme najazdili 1260 km s priemernou spo­trebou 7,9 l/100 km, pričom asi 40 % tvorila diaľnica. Ak nenabíjate, spotreba na diaľnici sa vyštverá nad 10,5 l/100 km, ale, samozrejme, záleží na štýle jazdy. Pri dennom dochádzaní zasa nie je problém jazdiť čisto na elektrinu.

Technické údaje:

• Motor radový benzínový šesťvalec, zdvihový objem: 2995 cm³, výkon 250 kW, max. krútiaci moment: 450 Nm pri 1340-5300 ot./min, prevodovka: 8-stupňová automatická, výkon elektromotora: 100 kW, max. krútiaci moment elektromotora: 400 Nm, systémový výkon: 340 kW, systémový krútiaci moment: 700 Nm, poháňaná náprava: 4×4, max. rýchlosť: 250 km/h, max. rýchlosť v elektrickom režime: 135 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 5,1 s, kapacita batérii: 17,9 kWh, nabíjačka AC 2f 7,2 kW

PLUSY, MÍNUSY:

+ Výkon, výbava, spracovanie, el. dojazd, vzduchový podvozok
- Vyššia spotreba

• Cena modelu (EUR s DPH):  84 580 EUR,  testované vozidlo: 107 710 EUR

TESTY:

•  Spotreba v teste na prvých 100 km (l/100 km) 6,6
• Spotreba v hybridnom režime (l/100 km) 10,2
• Celková spotreba kombinovaná (l/100 km) 7,9
• Elektrický dojazd v teste (km) 55
• Výkon AC nabíjania na 11 kW 3f nabíjačke (kW): 7,1
• Max. výkon DC nabíjania, nabíjačka 50 kW (kW)
• Čas nabíjania 10-80 % (min) -

 

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať