SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

Vzdelávacia platforma Butterfly Effect predstavuje prvých absolventov

Tlačové správy
0

Prvých 22 účastníkov si v Butterfly Effecte za 5 mesiacov prešlo celý proces tvorby mobilných aplikácií a hier od nápadu až po samotné uvedenie na trh.

Spoločnú iniciatívu s cieľom vzdelávať mladých ľudí ako uspieť na globálnom trhu predstavili v septembri minulého roka nezisková organizácia Leaf, coworkingové centrum HubHub a firmy Pixel Federation a Sygic.

Účastníci programu boli rozdelení do 5-6 členných tímov zložených z programátorov, dizajnérov, marketérov či ľudí z obchodu. Do pilotného ročníka Butterfly Effect sa zapojili najmä študenti vysokých škôl, ale aj špecialisti z korporátneho prostredia či freelanceri, ktorí boli rozdelení do aplikačného a herného Labu.

Z prvého ročníka vzišli štyri unikátne produkty, ktorých autori sú pripravení svoje aplikácie a hry predstaviť širokej verejnosti na Slovensku aj v zahraničí.

Melberry pomôže vodičom zaparkovať
Melberry má pomôcť obyvateľom rýchlejšie zaparkovať vďaka zobrazovaniu voľných parkovacích miest a parkovacích pravidiel v reálnom čase. Zdrojom informácií pre Melberry sú parkovacie senzory, na vybudovanie tejto aplikácie použili autori nedávno zverejnené otvorené dáta. Pilotným mestom je Melbourne, nasledovať bude Stratford v Kanade. Melberry app je otvorená platforma, do ktorej sa môžu pripojiť všetky mestá, ktoré majú dáta o obsadenosti parkovacích miest v skutočnom čase. Parkovanie je po zápchach druhou najnepríjemnejšou aktivitou za volantom, ktorej musia vodiči čeliť. Tvorcovia aplikácie preto vyriešili tento problém, a vodičom pripravili jednoduchý prehľad voľných parkovacích miest. Aplikácia Melberry bude dostupná v spolupráci so spoločnosťou GoSpace aj pre slovenských vodičov, a to už koncom júna. Aplikácia je dostupná pre Android zariadenia zadarmo v obchode s aplikáciami Google Play.

Stroopy Jump precvičí hráčove reflexy
Stroopy Jump
je 3D endless arkáda určená pre Android zariadenia. Táto hra pomáha zábavnou formou zlepšiť hráčove reflexy a precvičiť logiku s využitím Stroopovho efektu. Hráč ovláda smer skoku hlavného charakteru ťuknutím na jedno z troch farebných tlačidiel. Podľa toho, ktorú farbu hráč stlačí, skočí hlavný charakter na políčko na dráhe, ktorá pozostáva s troch radov rôzne premiešaných farebných plošín Cieľom hry je pod časovým tlakom dobehnúť s postavou čo najďalej, vyzbierať mince a vyhnúť sa prekážkam. Časový tlak je vytváraný obmedzenou životnosťou plošiny, na ktorej sa postava nachádza.

Oktobus spríjemní verejnú dopravu
Oktobus
je komunitná aplikácia, ktorá spúšťa pilotnú prevádzku v Bratislave. Jej cieľom je zjednodušiť a zjednotiť informácie o verejnej doprave na celom svete do jednej prehľadnej aplikácie. Unikátnosť Oktobusu je v tom, že spolupracuje s komunitou cestujúcich, na rozdiel od tradičného prístupu čerpania dát od dopravcov. Všetky informácie o verejne doprave do aplikácie Oktobus pridávajú cestujúci a tak spoločne vytvárajú tie najaktuálnejšie dostupné dáta a pomáhajú informovať aj ostatných cestujúcich. Aplikácia je k dispozícií na platformách iOS a Android.

Hangry zabaví vo voľnej chvíli
Hangry
je mobilná hra žánru Hyper casual s postavou bojovníka suma v hlavnej úlohe. Úlohou  hráča je čo najrýchlejšie nakŕmiť suma. Čím viac sumo skonzumuje, tým viac energie má na porazenie svojich nepriateľov. Hráč ma na porazenie nepriateľov určitý počet pokusov, a ak sa mu to nepodarí na prvýkrát, hráč sa púšťa znova do boja. Hra je k dispozícií na platforme Android.

Hoci prví absolventi netušili, čo uvedenie aplikácie či hry vôbec obnáša, brali to ako príležitosť zapracovať na sebe.

„Hľadal som niečo, kde využijem svoj potenciál a nemohol som sa rozhodnúť lepšie.  Zo začiatku som sa obával práce v tíme, ktorý som nepoznal, no veľmi rýchlo sme sa naučili spolupracovať. Myslím, že práve rôznorodosť v tíme nám dala jedinečnú esenciu, ktorú sme preniesli aj do nášho výsledného produktu,“ hovorí Daniel, UX Designer.

Počas 5 mesiacov tímy absolvovali prednášky a workshopy s množstvom špecialistov, s mentormi zo Sygicu a ďalších digitálnych firiem, startupov či herného štúdia Pixel Federation. Okrem toho bol program doplnený o stretnutia s mnohými úspešnými podnikateľmi a investormi.  

Butterfly Effect svoj prvý ročník končí, no už v septembri privíta ďalších účastníkov. Témami druhého ročníka bude mobilita a hyper casual hry.

Zobrazit Galériu

Butterfly Effect

Všetky autorove články
vzdelavanie dizajn web startup aplikácia projekt Slovensko hry

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať