ACER_082021 ACER_082021 ACER_082021 Advertisement

Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron v slovenskej premiére

Technológie
2

Spoločnosť Audi predstavila pre slovenských zákazníkov najmenší a najlacnejší elektromobil z rodiny e-tron rovno v dvoch karosárskych verziách – kompaktné SUV Audi Q4 e-tron a CUV Audi Q4 Sportback e-tron. Novinka prichádza aj s dvoma veľkosťami batérie, tromi výkonovými stupňami a variantmi pohonu zadných kolies alebo quattro.

Vozidlo je postavené na novej koncernovej platforme MEB, ktorú zdieľajú aj modely Škoda ENYAQ iV a Volkswagen ID4. Tá umožňuje pomerne veľkú variabilitu, takže nový Q4 e-tron dokáže pokryť široký rozsah požiadaviek na rodinné elektrické vozidlo. Menšia kompaktná batéria pre Q4 35 e-tron má využiteľnú kapacitu 52 kWh (celkovú 55 kWh), väčšia batéria modelov Q4 40 e-tron a Q4 50 e-tron quattro má využiteľnú kapacitu 76,6 kWh (celkovú 82 kWh). Obidve batérie pracujú s rovnakým napätím 240 – 408 V.

Modely Q4 35 e-tron a Q4 40 e-tron majú pohon zadnej nápravy elektromotorom s výkonom 125 kW (170 k), respektíve 150 kW (204 k) a zhodný maximálny krútiaci moment 310 Nm. Nabíjanie je v prípade menšej batérie možné vstavanou jednofázovou AC nabíjačkou s výkonom 7,2 kW alebo DC nabíjačkou s výkonom až 100 kW. S väčšou batériou sa dodáva trojfázová AC nabíjačka s výkonom 11 kW a DC nabíjanie využíva výkon až 125 kW. Špičková verzia Q4 50 e-tron quattro má pohon všetkých kolies dvoma elektromotormi, s ktorými dosahuje maximálny systémový výkon 220 kW (299 k) a maximálny systémový krútiaci moment 460 Nm, čo stačí na šprint z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy, a elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 180 km/h. Elektrický pohon quattro využíva na zadnej náprave rovnaký synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi ako nižšie verzie s výkonom 150 kW (204 k) a na prednej náprave asynchrónny elektromotor s výkonom 80 kW (109 k).

Obidva elektromotory udržiavajú výkonovú rezervu na určité jazdné situácie, preto aritmetický súčet ich výkonov je vyšší ako systémový výkon. Vozidlo využíva systém inteligentnej rekuperácie, ktorá zohľadňuje aj navigačné dáta, topografiu a dopravné značky. Zvýšenú rekuperáciu možno zaradiť režimom B, ktorý pracuje s hodnotami spomalenia 0,15 g (modely quattro do 0,3 g), vozidlo spomaľuje výlučne pomocou elektromotora. Voliteľnou výbavou sú páčky pod volantom, ktoré umožňujú reguláciu rekuperácie v troch stupňoch. Dôležitý prvok na zvýšenie efektivity je aj voliteľné tepelné čerpadlo, ktoré využíva odpadové teplo vysokonapäťovej batérie a okolitého vzduchu na klimatizáciu kabíny. Tým pri dlhých jazdách prispieva k predĺženiu dojazdu.

Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron sú plnohodnotné elektromobily pre rodinu, ale aj na firemné využitie, ktoré poskytujú výborné využitie priestoru a rozmermi interiéru sa blížia až na hranicu modelu Q7. Obidva modely môžu ťahať príves s hmotnosťou do 1000 kilogramov (brzdený príves pri stúpaní 12 percent), verzie quattro dokonca do 1200 kilogramov. Veľmi dôležitý na každodenné využívanie je aj dostatočný dojazd, ktorý je silnou stránkou tohto modelu. Pri verzii Q4 40 e-tron je udávaný dojazd podľa WLTP až 520 km. Kontrola a ovládanie klimatizácie aj nabíjania sú navyše možné na diaľku mobilnou aplikáciou.

Vozidlo má už tradične bohatú technologickú výbavu. Patrí k nej napríklad prediktívny asistent efektívnej jazdy, priestorový kamerový systém, adaptívne svetlomety Matrix LED, v spojení s nimi si vodič môže nastaviť 4 rozličné grafiky svetelného podpisu. Na zadnej časti karosérie svetelný pás spája zadné skupinové svetlá. Novinkou v bezpečnostných systémoch je stredový airbag, ktorý sa pri nehode nafúkne medzi vodičom a spolujazdcom a ochráni ich tak od zranenia hlavy pri vzájomnom kontakte.

Kabína Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron je priestranná a výrobca sa na rozdiel od koncernových kolegov drží svojej dizajnovej línie. Prístrojový panel je orientovaný na vodiča a integruje dva displeje, ktoré sú súčasne dizajnovými prvkami. Separátny horizontálny ovládací ostrov nesie prepínač jazdných režimov. V športovom interiéri S line sú poťahy sedadiel, ktoré obsahujú vysoký podiel recyklovaného polyesteru. Na výrobu poťahov jedného vozidla je použitých približne 26 recyklovaných PET fliaš s objemom 1,5 litra. Úplne nový dizajn má aj volant so svojimi súvislými dotykovými plochami, prostredníctvom ktorých vodič ovláda digitálny združený prístroj Audi virtual cockpit s uhlopriečkou 10,25 palca. Na ovládanie infotainmentu a navigácie slúži primárne centrálny dotykový displej MMI touch s uhlopriečkou 10,1 palca, ktorý bude od konca roka k dispozícii v najvyššej verzii s uhlopriečkou 11,6 palca. Tretiu rovinu ovládania tvorí hlasové ovládanie prirodzenou rečou. Voliteľne môže byť vo výbave head-up displej s rozšírenou realitou (Augmented Reality Head-up-Display), ktorý zobrazuje údaje asistenčných systémov a navigácie virtuálne približne 10 metrov pred vozidlom.


Zákazníci si môžu vybrať z ôsmich farieb karosérie vrátane nového fialového odtieňa Aurora Violett Metallic. Okrem základnej verzie sú k dispozícii dve exteriérové dizajnové línie Advanced a S line.

Vozidlo už možno objednať a niekoľko exemplárov je k dispozícii aj v showroomoch. Aktuálne si ho v oboch karosárskych variantoch môžete pozrieť aj v Mooncity v bratislavskom OC Aupark. Cena verzie Q4 e-tron sa začína od 45 430 eur a Q4 Sportback e-tron od 46 630 eur. V uvádzacej akcii ponúka Audi zľavu až 3000 eur a k tomu nabíjaciu kartu s kreditom zhruba na 15 000 km zadarmo.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

2 komentáre

Ignorantovi reakcia na: Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron v slovenskej premiére

25.7.2021 10:07
To ze si nabijacky ty nikde nevidel neznamena ze nie su. Takze netaraj a suchaj nozkami
Reagovať

to je tak prvy aj posledny krat, kde si ho chudobni Slovaci mozu pozriet, na vystave, neviem kto ma doma 50 litrov na somarinu reakcia na: Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron v slovenskej premiére

18.7.2021 16:07
to je tak prvy aj posledny krat, kde si ho chudobni Slovaci mozu pozriet, na vystave, neviem kto ma doma 50 litrov na somarinu, navyse elektricku somarinu, ktora sa neda nikde po ceste dobijat na Slovensku, lebo tu nemame dobijacie stanice, ak neratam riť Slovenska: aupark ba.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať