Dištančné vzdelávanie ponúka študentom väčšie možnosti na podvádzanie

1

Prechod na dištančné vzdelávanie z pohodlia domova viedol vo svete k nárastu podvádzania, čo núti vysoké školy a univerzity prispôsobiť sa.

Nedávna štúdia Imperial College v Londýne zistila, že počet otázok a odpovedí zverejnených v sekcii pomoci s domácimi úlohami na stránke Chegg od apríla do augusta 2020 vzrástol oproti rovnakému obdobiu v roku 2019 o viac ako 196 %. Nárast koreluje s prechodom na online vyučovanie a naznačuje, že študenti tento nástroj využívajú spôsobom, „ktorý nepovažujú univerzity za prípustný“.

Aj keď webové stránky ako Chegg a Course Hero nie sú určené na podvádzanie, ale je to miesto, kde môžu študenti získať pomoc, podľa odborníkov ponúkajú aj takúto možnosť. Univerzita Texas A&M zistila viac ako 800 prípadov podvodov po tom, čo si člen fakulty všimol, že študenti dokončujú zložité úlohy za menej ako minútu. Aj Bostonská univerzita vyšetrovala študentov, ktorí nevhodne používali okrem iných zdrojov aj web Chegg na podvádzanie.

Mnohí študenti tvrdia, že nechcú podvádzať, iba sa snažia zvládnuť a absolvovať kurz. Prechod na online vzdelávanie údajne drasticky ovplyvnil ich schopnosť učiť sa a uchovávať si informácie a chcú používať takéto triky iba v krátkodobom horizonte. Niektorí študenti hovoria, že podvádzajú, pretože si myslia, že ich profesorov to nezaujíma.

Mnoho vzdelávacích platforiem umožňuje profesorom skontrolovať, či študenti počas skúšky prepínajú medzi kartami. Spoločnosti ako Honorlock, Respondus a ProctorU zasa ponúkajú uzamykateľné prehliadače, ktoré bránia používateľom v otvorení ďalších kariet, alebo živé a automatizované možnosti dozoru, umožňujúce sledovať študentov na diaľku.

Spoločnosť Respondus uviedla, že počet univerzít, ktoré začali používať jej systém dozoru, sa od začiatku pandémie „viac ako zdvojnásobil“ a na monitorovací systém získalo licenciu asi 600 z 1500 inštitúcií, ktoré používajú uzamknutý prehliadač. Systém spoločnosti identifikuje úseky, v ktorých sa vyskytnú určité anomálie, napríklad v zábere sa objavia dve tváre alebo skúšaný študent opustí počítač. Takéto informácie sa odovzdávajú inštruktorom.

Spoločnosti často využívajú vzdialeného dozorcu, ktorý študentov požiada, aby pri nahrávaní zvuku a videa preukázali svoju totožnosť a pracovný priestor. Mnoho programov počas skúšok sleduje pohyby očí. Niektoré môžu test ukončiť alebo ho označiť, aby ho niekto skontroloval, ak je podozrenie na nekalé aktivity. Spoločnosť ProctorU, ktorá zamestnáva 1100 dozorujúcich v 16 lokalitách a 7 krajinách, poskytuje univerzitám dôkazy, ale sama neurobí konečné rozhodnutie.

Hoci kamera na druhom konci zabráni väčšine študentov v podvádzaní, pri vykonávaní testov existujú spôsoby, ako tieto systémy obísť. Niektorí študenti po kontrole miestnosti umiestnia telefón na stôl. Iní si píšu poznámky na ruky. Niektoré školy začali vyžadovať, aby študenti absolvovali test pred zrkadlom, aby ukázali svoje celé okolie.

Mnoho študentov pracuje s druhým monitorom, na ktorom sú odpovede. Iní si poznámky nalepia na obrazovku, na okraj počítača či písacieho stola, prípadne na klávesnicu. A sú kreatívni v tom, aby vyzerali prirodzene.

Je veľa profesorov, ktorí recyklujú otázky na skúšky zo semestra na semester, čo ponúka lukratívnu obchodnú príležitosť pre ich asistentov či študentov na predaj vypracovaných odpovedí. Nejde síce o nový fenomén, ale problém sa pri dištančnom vzdelávaní ďalej zhoršuje.

Odborníci sa stále nezhodujú v tom, či je podvádzanie počas covidu jednoduchšie ako predtým. Niektorí hovoria, že študenti nemusia nevyhnutne viac podvádzať, ale skôr a ľahšie ich chytia. 

1 komentár

.......................... reakcia na: Dištančné vzdelávanie ponúka študentom väčšie možnosti na podvádzanie

4.5.2021 17:05
Na tom nič nie je, patrí to k životu, je to šikovnosť. Bohužiaľ len poctivo sa učiť nestačí. Treba si dopomôcť.
Reagovať

Pridať komentár