Elektromobil Yangwang U9 zvládne aj jazdu na 3 kolesách a výskok z miesta

Technológie
0

Rok po digitálnej premiére spoločnosť BYD oficiálne predstavila elektromobil U9 pod svojou novou luxusnou podznačkou Yangwang. Štvormotorové superauto debutuje na novej platforme e⁴ spoločnosti BYD so systémom riadenia karosérie DiSus, ktorý jeho tvorcovia označujú za „najpokročilejší v globálnom priemysle“. Počas tejto prezentácie bola predstavená aj nová platforma e⁴, na ktorej stojí aj pripravované SUV Yangwang U8. Publikum vtedy nadchla funkcia „krabia chôdza“ (crabwalk), ktorá využíva systém DiSus.

S modelom Yangwang U9 zdvihol BYD latku ešte vyššie – systém DiSus umožňuje tomuto čisto elektrickému superautu tancovať, meniť výšku a dokonca odskakovať od zeme. Nová architektúra elektromobilov spoločnosti BYD umožňuje ovládanie elektrickým signálom namiesto tradičného mechanického ovládania. Nový systém DiSus je vybavený množstvom technológií snímania s fúziou pokročilej hlbokej inteligencie, ktorá nielenže zlepšuje vnímanie, ale pridáva aj systematický prístup k vertikálnemu pohybu, ktorý si bežne s autami nespájame.

Predplatné NEXTECH 2023

Spoločnosť BYD vysvetlila, že jej systém DiSus je rozdelený do troch rôznych kategórií:

DiSus-C – inteligentný systém riadenia tlmenia karosérie – upravuje tlmenie elektrického vozidla ovládaním elektromagnetického ventila tlmičov, čo umožňuje výrazné zlepšenie komfortu jazdy v porovnaní s vozidlami s pasívnym odpružením.

DiSus-A – inteligentný systém vzduchového ovládania karosérie – je podobný tradičnému vzduchovému odpruženiu, ponúka nastavenie až do 150 mm. Poskytuje viac ako tucet rôznych výškových režimov vrátane prispôsobenia sa rýchlosti elektromobilu, uvítacieho režimu a režimu bezpečnostného uzamknutia výšky.

DiSus-P – inteligentný hydraulický systém riadenia karosérie – je najpokročilejší z trojice a BYD ho opisuje ako „prvý inteligentný hydraulický systém ovládania karosérie na svete“. Ovláda prívod oleja do tlmiča, ventil na nastavenie tlmenia a ventil na nastavenie tuhosti, aby sa dosiahlo dynamické nastavenie ovládania karosérie. Pri prudkom zrýchlení a spomalení alebo pri prejazde zákrutou vysokou rýchlosťou dokáže systém DiSus-P zabezpečiť okamžité zvýšenie tuhosti o 200 %, aby sa dosiahlo lepšie ovládanie vozidla. Ponúka nastaviteľné odpruženie do 200 mm a dokáže zdvihnúť každé koleso samostatne alebo všetky štyri súčasne.

DiSus-P bude mať premiéru na spomínanom SUV Yangwang U8, DiSus-A sa objaví na modeli Denza N7. Systém DiSus-C bude k dispozícii niektorým majiteľom vozidiel BYD Han a Tang s potrebným hardvérom ako aktualizácia OTA (over-the-air). Superauto Yangwang U9 bude vybavené štvrtou kategóriou ovládania vozidla, ktorú BYD nazýva DiSus-X. Tento systém umožňuje elektromobilu tancovať, jazdiť na troch kolesách a dokonca vyskočiť odrazom z miesta. Pripravované superauto má štyri motory, zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosiahne za 2 sekundy a jeho cena sa začína približne na 150 000 USD.

Zdroj: electrek.co.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať