SAMSUNG_10 FOLD Advertisement SAMSUNG_10 FOLD Advertisement SAMSUNG_10 FOLD Advertisement

Hybridný hyperšport od Bugatti s maximálkou 445 km/h

Technológie
1

Automobilka Bugatti, synonymum pre nekompromisný výkon a luxus, predstavila úsvit novej éry v podobe modelu Tourbillon. Tento automobil nie je len ďalším nástupcom legendárneho Chironu, ale predstavuje fundamentálnu zmenu filozofie, ktorá definuje budúcnosť hyperšportových vozidiel. Srdcom tejto zmeny je revolučný hybridný pohonný systém, ktorý nahrádza ikonický motor W16.


Zdroj Foto: Bugatti

Namiesto preplňovania turbodúchadlami sa Bugatti vydalo cestou atmosférického plnenia, keď vyvinulo monumentálny 8,3-litrový motor V16, čo signalizuje odvážny odklon od zavedených tradícií. Tento krok bol umožnený strategickým spojením so spoločnosťou Rimac, chorvátskym špecialistom na elektrické hyperšporty, ktorého inžinierske majstrovstvo stojí za hybridnou technológiou Tourbillonu.

Sila nového pohonného systému je ohromujúca a dosahuje kombinovaný výkon približne 1342 kW (1800 konıˊ). Samotný spaľovací motor V16 je schopný dosiahnuť až 9000 otáčok za minútu, čo je vo svete hyperšportov s takýmto objemom motora mimoriadne vysoká hodnota. Kľúčom k tomuto výkonu je však sofistikovaná hybridná architektúra, ktorá pozostáva z troch elektromotorov vyvinutých v spolupráci s firmou Rimac.


Zdroj Foto: Bugatti

Dva z týchto motorov sú umiestnené na prednej náprave a jeden na zadnej, čo umožňuje nielen pohon všetkých kolies, ale aj precízne vektorovanie krútiaceho momentu. Hlavným cieľom tejto hybridizácie nebolo vytvoriť tiché a ekologické vozidlo, ale zdokonaliť zážitok z jazdy s motorom s vnútorným spaľovaním.

Motor V16 je atmosférický, čo znamená, že nemá turbodúchadlá, a to z dôvodu dosiahnutia okamžitej odozvy na plyn a lineárneho nárastu výkonu sprevádzaného podmanivým zvukovým prejavom. Práve tu vstupujú do hry elektromotory, ktoré riešia prirodzenú slabinu atmosférických motorov v nízkych otáčkach. Poskytujú takzvané „vyplnenie krútiaceho momentu“, ktoré zabezpečuje okamžitú akceleráciu z miesta a plynulý prísun sily v celom rozsahu otáčok. 

K PREDPLATNÉMU DOSTANEŠ DARČEKY!

Vďaka tomu mohol byť spaľovací motor navrhnutý špeciálne pre vysoké otáčky a emocionálny zvuk, zatiaľ čo elektromotory sa starajú o suverénny záťah odspodu. Výsledkom je výkon, ktorý nanovo definuje hranice možného, s maximálnou rýchlosťou presahujúcou 445 km/h a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy. Tieto čísla sú však len časťou príbehu.

Ako uviedol technický riaditeľ spoločnosti Bugatti Rimac, Emilio Scervo, cieľom bolo vytvoriť „niečo emocionálne, nielen efektívne“. Bugatti sa týmto krokom vedome stavia proti dvom dominantným trendom v automobilovom priemysle: plnej elektrifikácii a vodíkovému pohonu. Namiesto toho si razí vlastnú cestu, ktorá oslavuje zmyslový zážitok z vysokootáčkového spaľovacieho motora, podporeného najmodernejšími technológiami.


Zdroj Foto: Bugatti

Táto stratégia odráža hlboké pochopenie vlastnej klientely, ktorá si tieto vozidlá nekupuje len pre ich rýchlosť, ale vníma ich ako mechanické umelecké diela. Zvuk motora V16 bol kľúčovým prvkom vývoja, ktorý bol starostlivo ladený a testovaný. Rozhodnutie pre hybridný pohon je dlhodobou stratégiou, ktorá si cení „mechanickú angažovanosť pred tichou prevádzkou“ a dokazuje, že budúcnosť hyperšportov môže mať stále bijúce a burácajúce srdce. 

Zdroj: supercarblondie.com.

Zdroj Foto: Bugatti

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

1 komentár

Mitta reakcia na: Hybridný hyperšport od Bugatti s maximálkou 445 km/h

21.7.2025 01:07
Horúce holky sú na vás čaká na -- Sexy24.mom
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať