Hyundai IONIQ 6 ide do predaja

0

Pri príležitosti začiatku predaja nového IONIQ 6 sme si mohli po prvýkrát na Slovensku pozrieť očakávanú horúcu novinku na vlastné oči v showroome spoločnosti Autopolis v Bratislave.

IONIQ 6 je už druhý elektromobil spoločnosti Hyundai postavený na modulárnej platforme Electric Global Modular Platform (E-GMP), vyhradenej pre batériové elektrické vozidlá. Novinka využíva techniku obľúbeného modelu IONIQ 5 s futuristickým dizajnom a rázvorom až 3000 mm, ktorý je najväčší v triede. Prichádza však s novým dizajnom, zacieleným na optimalizáciu aerodynamického odporu, a množstvom ďalších noviniek, vďaka čomu vozidlo ponúka vyšší dojazd a ešte príjemnejší pocit z jazdy.

IONIQ 6 zhmotňuje koncepciu zmyselnej športovosti (Sensuous Sportiness) a optimistického futurizmu (Optimistic Futurism) v rámci filozofie dizajnu značky Hyundai so zameraním na emocionálne väzby medzi človekom a automobilom. Prúdnicový dizajn vozidla charakterizujú čisté a jednoduché línie a estetika aerodynamického tvaru. So starostlivo modelovanými kontúrami má IONIQ 6 najmenší koeficient aerodynamického odporu 0,21 zo všetkých modelov Hyundai. Na maximálne zväčšenie vnútorného priestoru bola kabína predĺžená dopredu aj dozadu. Dlhý rázvor a krátke previsy karosérie vytvárajú jedinečný vonkajší profil. Rázvor sa oproti IONIQ 5 skrátil na 2950 mm, napriek tomu však patrí k najväčším v triede, vďaka čomu IONIQ 6 ponúka nadštandardný priestor pre posádku.

Dizajn z bočného profilu umocňujú kontrastné obklady spodnej časti karosérie. K zníženiu aerodynamického odporu prispievajú zapustené, elektricky vysúvané kľučky dverí, ale aj nové príplatkové digitálne spätné zrkadlá, ktoré sme po prvýkrát mohli vidieť na faceliftovanom IONIQ 5. Šípovitej prednej časti dominuje po prvýkrát použité nové ploché logo výrobcu a nové LED svetlomety, ktoré sú v najvyššej výbave inteligentné (IFS) s automatickým tienením ostatných účastníkov premávky. V spodnej časti sú elektricky ovládané dvierka chladenia, ktoré zabezpečujú optimálne chladenie a znižujú odpor vozidla. Zadnej časti dominuje eliptický zadný spojler v tvare prítlačného krídla s wingletmi.

Zadné svetlá sú tvorené z parametrických pixelov v dvoch súvislých pásoch, ktoré rozsvecujú jednotlivé segmenty podľa potreby. Charakteristická znížená zadná časť karosérie spolu s odtrhovou hranou vzadu dodáva dynamickejší charakter. Vozidlo sa dodáva v jednom z 11 atraktívnych lakov karosérie vrátane niekoľkých výrazných nových odtieňov, ako symbolov novej elektrickej éry mobility.

Viacero noviniek nájdete aj v interiéri. Zaujímavosť je nový stredový panel, ktorý tvorí akýsi most s rovnými bočnými lištami, umožňujúcimi napríklad položenie notebooku. V jeho strednej časti sa nachádzajú všetky tlačidlá ovládania okien, zamykania a Auto Hold. Ovládanie zrkadiel sa presunulo vľavo pod volant a dvere sú teraz tenké, celkom bez tlačidiel. Novinkou je dvojfarebné ambientné podsvietenie, ktoré si možno individuálne nastaviť a môže sa takisto meniť dynamicky so zrýchľovaním. Úplne nový je aj volant, na ktorom si vymenili strany ovládanie tempomatu a multimédií. V strednej časti sú teraz štyri LED, ktoré signalizujú rôzne stavy vozidla vrátane nabíjania.

Z IONIQ 5 sú prevzaté vynikajúce plne elektricky nastaviteľné predné sedadlá s relaxačnou polohou. V podstate rovnaký je aj infotainment s dvojicou 12,3" displejov, ktoré sú však zasadené s rámom okolo. Konštruktéri Hyundai demonštrujú étos udržateľnosti použitím udržateľných materiálov na karosérii a v interiéri. V kabíne je to podľa verzie vybavenia napríklad ekologicky vypracovaná koža.

Proces vypracovania s využitím ľanového oleja prispieva k redukcii biochemickej spotreby kyslíka a chemickej spotreby kyslíka v odpadovej vode. Na textilné sedadlá sa využíva tkanina z recyklovaných PET vlákien, na palubnej doske nájdete povrch bio TPO, čalúnenie stopu je z bio PET tkaniny a dvere sú lakované polyuretánovým lakom vyrobeným z rastlinných olejov. Koberec na podlahe je vyrobený z recyklovaných rybárskych sietí. Voliteľne môžete mať aj rohožky z materiálu ECONYL® z recyklovaných rybárskych sietí.

IONIQ 6 je rovnako ako predchodca vybavený sofistikovaným pohonným systémom pracujúcim s 800 V systémom, čo je v tejto kategórii dosiaľ stále unikát. Vďaka tomu dokážete aj výkonnejšiu batériu s kapacitou 77,4 kWh nabíjať výkonom až 239 kW, takže nabitie z 10 na 80 % zaberie iba 18 minút. V domácich podmienkach zase výborne poslúži štandardne dodávaná 11 kW trojfázová AC nabíjačka. Vozidlo podporuje aj inovatívnu funkciu Vehicle-to-Load (V2L), ktorá umožňuje z batérie vozidla napájať ľubovoľné elektrické zariadenia napätím 230 V s výkonom až 3,6 kW.

Infotainment vychádza z modelu IONIQ 5, prichádza však s viacerými zlepšeniami. IONIQ 6 je prvý model Hyundai, ktorý poskytuje aktualizáciu softvéru vozidla na diaľku Over The Air (OTA) pomocou mobilného prenosu dát. Táto funkcia zabezpečuje, že vozidlo má vždy najnovší softvér. K dispozícii sú dva druhy aktualizácií OTA: aktualizácie máp a softvéru infotainmentu a aktualizácie softvéru vozidla. Samozrejmosť sú služby BlueLink na vzdialené ovládanie a monitorovanie vozidla. IONIQ 6 je však aj prvý model Hyundai podporujúci novú praktickú funkciu Plug & Charge. Používateľ môže jednoducho pripojiť vozidlo k nabíjacej stanici a nabíjanie sa spustí automaticky bez autentifikácie prostredníctvom aplikácie alebo nabíjacej karty, čo šetrí čas a zvyšuje komfort.

Tradične je k dispozícii bohatá technologická výbava. Infotainment dopĺňa HUD s rozšírenou realitou, prémiový zvukový systém Bose či E-Active Sound Design.  IONIQ 6 je vybavený asistenčnými systémami Hyundai Smart Sense novej generácie, zabezpečujúcimi najvyššiu úroveň bezpečnosti a komfortu jazdy. O pasívnu bezpečnosť sa stará 7 airbagov vrátane stredového airbagu v sedadle vodiča.

IONIQ 6 získal hodnotenie päť hviezdičiek za bezpečnosť od Euro NCAP

Maximálny dojazd modelu IONIQ 6 s úplne nabitou batériou je 614 km (WLTP kombinovaný).

Technické údaje

 

IONIQ 6 vyzerá na veľmi zaujímavé auto a už sa tešíme na jeho redakčný test.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať