PMI_092022 PMI_092022 PMI_092022

Ikonická piesočná bugina sa vracia v elektrickej verzii

Technológie
0

Meyers Manx, piesočná bugina 60. rokov sa vracia ako nové plne elektrické vozidlo s názvom Meyers Manx 2.0. Pôvodný Manx, prvá „dune buggy“, bola postavená na upravenom podvozku VW Beetle so sklolaminátovou karosériou. Bol populárny v púštnych pretekoch v 60. rokoch, no spoločnosť v roku 1971 zanikla. Zakladateľ Bruce Meyers obnovil firmu v roku 1999 a v roku 2014 predviedol elektrický prototyp. Spoločnosť bola v roku 2020 predaná firme Trousdale, ktorá sa zaoberá rizikovým kapitálom. Nová spoločnosť Meyers Manx, LLC, teraz predstavila aktualizovanú a plne elektrickú verziu buginy.

Na rozdiel od konceptu automobilky Volkswagen ID.BUGGY, ktorý vychádzal z pôvodného Manxu, Meyers plánuje uviesť do výroby nový elektrický Manx 2.0. Už nejde o kit car, príde úplne zmontovaný od výrobcu a s estetickým dizajnom podobným pôvodnému Meyers Manx. Auto navrhol Freeman Thomas, ktorý je takisto dizajnérom Audi TT a moderného VW New Beetle. Spoločnosť plánuje dve rôzne možnosti batérie, 20 kWh a 40 kWh, o ktorých hovorí, že budú schopné dosiahnuť dojazd 240 a 480 km.

Auto sa dá nabíjať výkonom 6 kW na striedavý prúd alebo 60 kW pomocou rýchlonabíjačky jednosmerným prúdom (voliteľné príslušenstvo). V porovnaní s modernými elektromobilmi je to málo, ale vzhľadom na menšiu batériu by nabíjanie malo byť dosť krátke. Manx bude mať hmotnosť iba 680 kg alebo okolo 750 kg s väčšou batériou. To je asi tretina hmotnosti bežného vozidla plnej veľkosti.

Auto bude poháňané dvoma zadnými motormi a spoločnosť tvrdí, že verzia so 40 kWh batériou, výkonom 202 koní a krútiacim momentom 325 Nm dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy.  Údaje pre 20 kWh verziu nie sú k dispozícii. Piesočná bugina nemá žiadne dvere ani bočné okná, len otvorenú plochu na vsunutie sa do kokpitu. Strieška je odnímateľná, no ak chcete jazdiť „hore bez“, musíte striešku nechať doma. 

V zadnej časti je nákladný priestor, do ktorého sa dostanete po naklonení strechy dopredu, nie je však uzamykateľný. Aj pod kapotou je nejaké miesto, ale zaberá ho náhradná pneumatika a súprava náradia. Meyers hovorí, že v roku 2023 plánuje dodať 50 exemplárov auta v rámci „beta programu“. Dodávky Meyers Manx 2.0 sa začnú v roku 2024. Auto bude umožňovať bezdrôtové aktualizácie. Meyers zatiaľ nezverejnil informácie o cenách.

Zdroj: electrek.co.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať