SAMSUNG_052022 Advertisement SAMSUNG_052022 Advertisement SAMSUNG_052022 Advertisement

Inovatívne riešenie umožní vymeniť batériu v elektromobile do 1 minúty

0

Výmena batérií elektromobilov, čo je riešenie, od ktorého sa upustilo vďaka schopnosti rýchlejšieho nabíjania na cestách, je späť. Najväčší svetový dodávateľ batérií CATL rozbieha okolo neho celý biznis, nazývaný Evogo. Väčšina majiteľov elektrických vozidiel (EV) má tendenciu kupovať vozidlo s väčšou batériou, aby sa eliminovali obavy z dojazdu, hoci na každodenné používanie je potrebných iba 10 – 20 % celkovej kapacity batérie. „Vyhodia tak peniaze za výkonovú kapacitu, ktorá je potrebná len zriedka,“ sumarizuje spoločnosť.

Z hľadiska zákazníkov, výrobcov automobilov a regulačných orgánov je Evogo systém, ktorý umožní lacnejšie EV a ich väčší počet. Podnikanie sa bude točiť okolo „inovatívneho modulárneho riešenia výmeny batérií“, ktoré využíva štandardizované bloky batérií a má „vysokú kompatibilitu s rôznymi modelmi vozidiel“. Batéria s kódovým názvom Choco-SEB má podobu tyče, je navrhnutá na základe myšlienky zdieľania batérií, podporuje technológiu cell-to-pack a má energetickú hustotu viac ako 160 watthodín na kilogram, pričom objemová hustota energie je 325 Wh/l.

CATL hovorí, že každý 26,5 kwh blok môže umožniť dojazd približne 200 km. Ide o to, že na každodenné dochádzanie do práce môže stačiť jeden z týchto blokov, zatiaľ čo tri budú tvoriť batériu na dlhý dojazd, pričom zákazníci pri výmene batérií môžu podľa potreby vymeniť len jeden blok alebo všetky tri. Podobne by si zákazníci mohli prenajať jeden blok spolu s vozidlom, ale podľa potreby si môžu prenajať ďalšie bloky na dlhú cestu. Jedna z najväčších prekážok pri výmene batérií je dnes kompatibilita a veľké množstvo rôznych formátov článkov, metód balenia a stratégií chladenia.

CATL však tvrdí, že systém výmeny je kompatibilný s „80 % modelov vozidiel založených na platforme BEV dostupných na trhu a so všetkými modelmi založenými na platforme BEV, ktoré budú celosvetovo uvedené na trh v nasledujúcich troch rokoch“. Nový vymeniteľný balík obsahuje systém bezdrôtovej správy batérie a okrem vysokonapäťových svoriek nemá na vonkajšej strane žiadne iné časti. Je kompatibilný s existujúcimi palubnými nabíjačkami a systémami domáceho nabíjania.

Výmenná stanica Evogo podľa spoločnosti zaberie priestor približne troch parkovacích miest, na sklade bude mať 48 batériových blokov, pričom výmena jedného bloku trvá len jednu minútu. Systém je navrhnutý tak, aby bol kompatibilný nielen s kompaktnými až stredne veľkými osobnými autami, ale aj s logistickými a dodávkovými vozidlami. Spočiatku bude Evogo spustené v 10 mestách. Ďalšie informácie o kompatibilných modeloch a platformách budú zverejnené čoskoro.

Zdroj: greencarreports.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať