Keď e-shop nepredáva: Veľká návštevnosť, no žiadne tržby? Zistite, čo zlepšiť
Mnohí majitelia e-shopov sa stretávajú s frustrujúcim problémom – ich web síce pritiahne veľa návštevníkov, no konverzný pomer zostáva nízky (percento návštevníkov, ktorí na stránke uskutočnia želanú akciu, v prípade e-shopu je to najčastejšie nákup). Zistite, ako premeniť návštevníkov na zisk. Toto možno budete musieť zmeniť.
Výber vhodnej platformy
Ak chcete zvýšiť konverzný pomer a zlepšiť predaj, začnite výberom správnej platformy. Zamyslite sa nad tým, koľko produktov plánujete predávať, aké platobné metódy chcete ponúkať a ako budete spravovať zásoby. Platformy ako Shopify, Weebly, WooCommerce alebo Shoptet vám môžu výrazne uľahčiť riadenie a zároveň ponúknuť rôzne funkcie na zvýšenie predaja (samozrejme platí, že čím vyšší balík, tým viac funkcií).
Zlepšite používateľskú skúsenosť
Pridajte do vášho eshopu prvky, ktoré budujú dôveru u zákazníkov. Môže ísť o jasné podmienky vrátenia tovaru, sekciu často kladených otázok (FAQ) či možnosť kontaktu cez živý chat alebo chatbot, ktorý vám umožní automatizovať úlohy zákazníckeho servisu. Výhodou je aj nepretržitá dostupnosť a personalizácia zákazníckej skúsenosti a odporúčaní na základe ich správania (mnoho Chatbotov dnes využíva AI a machine learning).
Vráťte zákazníka späť
Nezabúdajte na nástroje, ktoré pomôžu vrátiť zákazníkov späť aj po tom, čo váš e-shop opustili, napríklad automatické pripomienky na opustené košíky a push notifikácie, alebo inteligentný vyhľadávač s podporou AI, ktorý dokáže predvídať zámer zákazníka a ponúknuť mu relevantné návrhy produktov už počas písania.
Ako konkurovať „veľkým rybám”
Ak sa pohybujete v segmente, kde dominujú veľké značky, neznamená to, že nemáte šancu uspieť. Naopak, môžete vyhrať tým, že pôjdete inou cestou. Základom je špecializácia a jasné vymedzenie toho, čo predávate a komu to predávate.
Avšak ľudia dnes nehľadajú len produkt, ale aj značku, s ktorou sa môžu stotožniť, čo znamená, že branding je veľmi dôležitý. Váš imidž, spôsob komunikácie, príbeh značky a hodnoty musia byť pre zákazníka jasné a zapamätateľné.
Ako budovať komunitu?
Ako už bolo povedané, nestačí len predávať. Musíte vytvárať vzťahy a budovať komunitu – skupinu ľudí, ktorí vašej značke dôverujú, sledujú ju a aktívne s ňou komunikujú. Platformy ako Shopify navyše umožňujú aj integráciu so sociálnymi sieťami, ktoré sú skvelým nástrojom pre vytváranie komunity. Namiesto neustáleho propagovania produktov zdieľajte obsah, ktorý má pre vašu cieľovú skupinu skutočnú hodnotu – rôzne tipy, inšpirácie, príbehy spokojných zákazníkov a podobne. Zapájajte sledovateľov cez rôzne ankety a odpovedajte im na komentáre.
Potrebujete nakopnúť váš nový e-shop alebo uvažujete nad prechodom na nové riešenie? Nechajte to na Webhut!
Zdroj foto: banthita166 / Adobestock.com