Samsung FOLD_07 Advertisement Samsung FOLD_07 Advertisement Samsung FOLD_07 Advertisement

Koniec čakania? Nové batérie sľubujú nabíjanie elektromobilov rýchlejšie ako tankovanie

Technológie
0

Súčasné rýchlonabíjačky s jednosmerným prúdom (DC) si zvyčajne vyžadujú 20 minút až hodinu na dosiahnutie 80 % kapacity batérie, čo je pre mnohých neprijateľne dlhá doba. Predstavte si však budúcnosť, kde je nabíjanie elektromobilu rovnako rýchle a pohodlné ako tankovanie benzínového auta. Vďaka prelomovým inováciám čínskych výrobcov batérií sa táto vízia stáva realitou. Na Medzinárodnom veľtrhu batérií v Šen-čene predstavila čínska spoločnosť SEVB novú technológiu batérií pre elektromobily, vrátane systémov Star Chaser 2.0 a Xinxingchi 2.0 Kiloamp Extreme Charging Edition.

Batériový systém Star Chaser 2.0 dokáže dodať dojazd viac ako 149,7 kilometrov z jednej minúty nabíjania. Táto rýchlosť je dosiahnutá vďaka nabíjaciemu výkonu 12C. Hodnota "C" v C-ratingu udáva, ako rýchlo je možné batériu nabiť alebo vybiť vzhľadom na jej celkovú kapacitu. Napríklad 1C znamená, že batéria sa nabije za jednu hodinu, zatiaľ čo 12C znamená, že sa teoreticky nabije za 1/12 hodiny, teda za 5 minút.

Verzia Xinxingchi 2.0 Kiloamp Extreme Charging Edition umožňuje nabíjanie batérie rekordným prúdom 1400 ampérov pri 1000-voltovom systéme, čo vedie k nabíjaciemu výkonu 1,4 megawattov. Existuje aj verzia Xinxingchi 2.0 Long Range Edition, ktorá sa nabíja rýchlosťou 6C a ponúka dojazd viac ako 804,7 kilometrov. Cieľom spoločnosti SEVB je udržať konkurencieschopné ceny, aby trojročné náklady na vlastníctvo elektromobilu boli nižšie ako u benzínového automobilu.  

Podobné ambície má aj spoločnosť BYD, ktorá predstavila svoju platformu Super e-Platform s megawattovým nabíjaním. Táto platforma dosahuje nabíjací výkon 1 megawatt (1000 kilowattov) a špičkovú rýchlosť nabíjania 2 kilometre za sekundu, čo umožňuje dojazd 400 kilometrov za iba 5 minút nabíjania. Wang Chuanfu, predseda BYD, jasne vyhlásil, že "konečným riešením je, aby bolo nabíjanie rovnako rýchle ako tankovanie benzínu".

K PREDPLATNÉMU DOSTANEŠ DARČEKY!

Platforma BYD je prvou masovo vyrábanou "celodoménovou 1000-voltovou vysokonapäťovou architektúrou" pre osobné vozidlá, ktorá integruje batériu, motor, napájanie a klimatizáciu, čím zabezpečuje, že všetky komponenty sú optimalizované pre extrémny výkon. Ich batéria Flash Charging má ultra-rýchle iónové kanály, ktoré znižujú vnútorný odpor batérie o 50 %, čo umožňuje nabíjací prúd 1000 ampérov a nabíjaciu rýchlosť 10C.  

Spoločnosť BYD sa nezameriava len na technológiu batérií, ale aj na rozvoj potrebnej infraštruktúry. Plánuje vybudovať viac ako 4 000 "Megawattových rýchlonabíjacích staníc" v Číne a v partnerstve s Longshine a Xiaoju Charging sa celkovo zaviazala k výstavbe 15 000 takýchto staníc. Technológie ako "dual-gun charging" (nabíjanie dvoma pištoľami) a "inteligentné zvýšenie napätia" zabezpečujú kompatibilitu s existujúcimi nabíjacími stanicami, čo uľahčuje prechod pre používateľov a maximalizuje užitočnosť novej technológie.  

Dosiahnutie megawattového nabíjania a motorov s 30 000 otáčkami za minútu nie je len o batérii; vyžaduje, aby každá súčasť elektrického systému vozidla zvládla extrémny výkon. Tento "celodoménový" prístup znamená posun od optimalizácie jednotlivých komponentov k optimalizácii celého vozidla ako jedného vysokovýkonného elektrického systému. Táto integrácia pravdepodobne vedie k vyššej účinnosti, zníženiu hmotnosti a zlepšeniu celkového výkonu, čo je kľúčový rozdiel na konkurenčnom trhu elektromobilov.

Znamená to tiež, že budúce automobilové inžinierstvo sa bude čoraz viac podobať systémovému inžinierstvu, a nie tradičnému mechanickému alebo elektrickému inžinierstvu izolovane. Tieto inovácie menia pravidlá hry pre elektromobily, prekonávajúc kľúčové prekážky ich prijatia. Predznamenávajú budúcnosť, kde sú elektromobily nielen ekologickou voľbou, ale aj praktickejšou a ekonomickejšou alternatívou pre každého vodiča.

Zdroj: hecooldown.combyd.comthedriven.io.

Zdroj Foto: depositphotos.com.

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať