SAMSUNG_032023 Advertisement SAMSUNG_032023 Advertisement SAMSUNG_032023 Advertisement

Video: Tesla verzus zvyšok sveta. Kto mal lepší dojazd v podmienkach nórskej zimy?

Technológie
4

Je známe, že v chladnejšom prostredí sa batérie elektrických vozidiel (EV) nabíjajú pomalšie. O koľko však klesne dojazd elektromobilov v zimných podmienkach? A do akej miery sa rôzne EV odlišujú v závislosti od počasia? Na tieto otázky hľadala odpoveď Nórska automobilová federácia (NAF), keď otestovala dojazd a čas nabitia 20 najobľúbenejších elektromobilov. Počas testu sa jazdilo týmito vozidlami, až kým sa nezastavili. Takto sa dal presne zmerať ich dojazd v reálnych podmienkach.

Aby sa všetky vozidlá otestovali v rovnakých podmienkach, skúšobná jazda sa uskutočnila bez predohrevu kabíny a batérie. Všetky autá jazdili po tej istej ceste a v ten istý deň, s podobným štýlom jazdy a nastavením klimatizácie. Skúšobná trasa pozostávala z jazdy mestom, diaľnicami a poľnými cestami v rýchlostiach od 60 km/h do 110 km/h.

Zoznam účastníkov testu:

  • Tesla Model 3, Model S, Model X
  • Kia Niro EV, Soul EV
  • Hyundai Kona EV, Ioniq EV
  • Jaguar I-Pace
  • Opel Ampera-e
  • Mercedes-Benz EQC
  • Audi e-tron 55 quattro, e-tron 50 quattro
  • Nissan Leaf 62 kWh, Leaf 40 kWh
  • Renault Zoe
  • Seat Mii Electric
  • Škoda Citigo, Citigo-e IV
  • Volkswagen e-up, e-Golf

Pri 20 modeloch bol zaznamenaný priemerný pokles dojazdu o 18,5 % v porovnaní s ich hodnotami dojazdu podľa WLTP. Najbližšie k svojmu deklarovanému dojazdu WLTP bol Hyundai KONA (odchýlka iba 9 %). Na opačnom konci skončil model Opel Ampera-e, ktorý prichádza s vyššou cenou a nižším dojazdom a nabíja sa iba s maximom 50 kW. Zvládol iba 70 % dojazdu WLTP.

A čo Tesla? Model S jazdil až na konci testu, a to v náročnejších jazdných podmienkach ako ostatné vozidlá. Posledné kilometre jazdil v pomerne hlbokom novom snehu, ktorý výrazne zvýšil spotrebu. Tesla Model S Long Range je vozidlo s najdlhším dojazdom WLTP na trhu, čo sa prejavilo aj v teste. Model S najazdil najviac, mal však druhú najväčšiu odchýlku v teste v porovnaní s dojazdom WLTP. Tesla zvládla iba 74 % deklarovaného dojazdu.

Zdroj: cleantechnica.com.

Redakcia

Všetky autorove články
Tesla auto doprava technika elektromobilita bateria nabijanie

4 komentáre

Zas zbytocny test reakcia na: Video: Tesla verzus zvyšok sveta. Kto mal lepší dojazd v podmienkach nórskej zimy?

26.3.2020 13:03
To su mi za testy, kedy konecne skusia nechat plne nebite auto stat tyzden v -10 a potom skusit jazdit. Nabiju auto a idu jazdit a uz ma minus 20%, po par dnoch v mraze by asi museli volat odtahovku
Reagovať

Lenivci, k tym slovam s nulovym obsahom v clanku ste mohli dat aspon obrazok s realnym dojazdom reakcia na: Video: Tesla verzus zvyšok sveta. Kto mal lepší dojazd v podmienkach nórskej zimy?

26.3.2020 09:03
... ked je o nom nadpis. Ale vase nadpisy musia byt ako skoro vzdy uplne ine ako obsah clanku!
Reagovať

o čom to bolo? reakcia na: Video: Tesla verzus zvyšok sveta. Kto mal lepší dojazd v podmienkach nórskej zimy?

26.3.2020 07:03
Súdruh redaktor opísal článok 20 modelov - v zozname je len 12 ?
Súdruh redaktor píše o nejakých rozdieloch ale koľko v skutočnosti najazdili km?
Súdruh redaktor píše , že všetky modely jazdili za rovnakých podmienok. Len tá Tesla chudera to mala najťažšie.

Výpovedná hodnota článku je mínus nula , prajem lepšie preklady .
Reagovať

RE: o čom to bolo? reakcia na: o čom to bolo?

26.3.2020 11:03
Len taky detail, tych modelov je naozaj 20. Treba len trosku pozornejsie citat. Nemeni to vsak nic na tom, ze chuda Tesla sa trapila ani na tom, ze netusime, kolko kto celkovo presiel.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať