SAMSUNG_07 SAMSUNG_07 SAMSUNG_07 Advertisement

Majú sa zamestnanci vrátiť do kancelárie?

2

Generálny riaditeľ Shopify Tobi Lutke minulý rok vyhlásil, že väčšina jeho zamestnancov sa už nikdy nevráti na fyzické pracovisko. Na druhom konci spektra sa ocitla Cathy Merrillová, výkonná riaditeľka Washingtonian Media, ktorá v máji tohto roka napísala príspevok do denníka Washington Post, kde uvažovala o odňatí niektorých výhod zamestnancom, ktorí sa nechceli vrátiť do kancelárie, a o ich premene na dohodárov.

Obe vyjadrenia predstavujú kritický prešľap, ktorý robia vedúci pracovníci po celom svete, keď sa po ústupe pandémie zlepšia podmienky. Nemali by ignorovať skutočnosť, že ich zamestnanci môžu mať na budúcnosť práce iný názor ako oni. Každý z nás pretrpel pandémiu svojím spôsobom a všetci sme prišli na to, ako sa nám najlepšie pracuje. Je čas, aby sme si z posledného roka zobrali ponaučenia.

Predchádzajúci model už potreboval zmenu

Spočiatku bolo neisté, čo sa dá čakať, keď väčšina zamestnancov začne pracovať z domu. No ukázalo sa, že ľudia ušetrili čas – nemuseli dochádzať do práce alebo sedieť na osobných stretnutiach, mohli pracovať flexibilnejšie a lepšie skĺbiť prácu s vybavovaním rodinných záležitostí. Ak niekto trávil dlhý čas dochádzaním na pracovisko, tieto výhody veľmi ocenil. Pre vedúcich pracovníkov, ktorí teraz trvajú na tom, aby sa dochádzajúci vrátili do kancelárie, je to dobrá príležitosť položiť si otázku, prečo to vlastne vyžadujú.

Pre obavy o angažovanosť zamestnancov a snahu držať produktivitu pod kontrolou? Stanfordská štúdia so 16 000 pracovníkmi zistila, že tí, ktorí pracujú z domu, sú o 13 % produktívnejší a miera ich vyčerpanosti sa znížila na polovicu. Aj ďalšie prieskumy naznačujú, že až 77 % pracujúcich na diaľku sa pri práci mimo firmy cítilo produktívnejšími. Samozrejme, práca na diaľku nie je všeliek, nefunguje pre všetkých zamestnancov a v niektorých prípadoch naráža na prekážky, ktoré vedúci pracovníci nemôžu ignorovať.

Pri niektorých prácach je nepochybne lepšie, ak sa vykonávajú osobne. Navyše aj v prípade, že je práca na diaľku možná, pre všetky zúčastnené osoby nemusí byť nevyhnutne výhodnejšia. Niektorí sú viac spoločensky založení a chcú byť v kancelárii, iní jednoducho nemajú doma vhodné podmienky a vedia, že môžu pohodlnejšie pracovať v kancelárii, ďalším vyhovujú obe formy a chceli by ich kombinovať.

Počas celej pandémie údaje ukazovali rovnomerné zastúpenie ľudí, ktorí uprednostňovali pobyt doma alebo v kancelárii. Väčšina pracovníkov však preferovala kombinovaný prístup. Rozsiahly výskum Gallupovho ústavu zistil, že najangažovanejšími zamestnancami sú tí, ktorí strávia prácou na diaľku tri až štyri dni v týždni.

Nájdite cestu vpred

Pokiaľ ide o navrhnutie optimálneho plánu návratu do práce, neexistuje optimálny vzorec. Podľa Gallupovho prieskumu už pred pandémiou malo 74 % zamestnancov pocit, že im chýbajú dôležité informácie o spoločnosti. Preto by bolo potrebné zjednodušiť prístup k informáciám na jednom mieste. Význam majú aj anonymné kanály spätnej väzby zamestnancov priamo vrcholovému vedeniu. Tieto typy transparentnej komunikácie boli rozhodujúce pri formovaní plánov opätovného otvorenia.

Ak máte obavy, že vaši zamestnanci pri práci z domu spohodlnejú a budú príliš spokojní so sebou, pravdepodobne zamestnávate nesprávnych ľudí. Pracovníci, ktorí sú stotožnení s cieľmi spoločnosti, budú vykonávať svoju prácu bez ohľadu na to, kde sa nachádzajú. Buďte flexibilní. Cestu vpred neznamená len jeden alebo druhý spôsob.

Je jasné, že niektoré činnosti – od akcií zameraných na budovanie tímu až po zaučenie nových pracovníkov – sa dajú lepšie robiť osobne. A samozrejme, sú ľudia, ktorí jednoducho musia byť na pracovisku, pretože si to vyžaduje povaha ich práce. No po celé desaťročia sme uviazli v zabehnutých koľajach, pretože sme sa spoliehali na tradíciu a nepočúvali sme, čo ľudia skutočne chcú. Teraz však nastal čas, aby sme dôkladne preskúmali náš doterajší prístup.

Nemožno žiadať od ľudí, aby sa vrátili do kancelárie, pretože už dostali dve dávky vakcíny. A takisto nechceme, aby zostávali doma, aby sa ušetrilo na kancelárskych priestoroch. Budúcnosť práce je skôr o komunikácii a spolucítení než o prísnom diktovaní, kde a ako majú ľudia vykonávať svoju prácu.

Zdroj: fastcompany.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

2 komentáre

Davno reakcia na: Majú sa zamestnanci vrátiť do kancelárie?

14.7.2021 07:07
Kedysi otrokar musel svojim otrokom zaistiť byt aj stravu, nielen prácu a pracovné nástroje. Neskôr kapitalisti zisťovali prácu a pracovné nástroje a k nim žetóny, nech si "otroci" sami po riešia bývanie a čo budú jesť. Spejeme do doby kedy "zamestnávateľ" dodá prácu, ale pracovné vybavenie si "otrok" zaistí sám, a svoje náklady?
Ešte ako živnostník som si platil kanceláriu v meste, aby som oddelil prácu od súkromia. A terajší zamestnávateľ Očakáva, že mi dá notebook a internet predsa doma mám, určite aj stôl a stoličku. Za kúrenie a vodu i elektrinu aj tak platím a vraj ušetrím na benzín.
Tuuudle, hovoria v Čechách.

Keď už si mam všetko zaobstarať sám, tak to namiesto mzdy faktúrujeem, vyberám si komu a suma je najmenej 3krat vyššia. Najmenej. A nikto mi nekontroluje notebook ani tok dát.
Reagovať

RE: Zabudni, tu ťa chcú len zodrať alebo sa môžeš ísť pásť na lúku, žiadne trojnásobné faktúrovanie nebude. reakcia na: Davno

17.7.2021 15:07
Zabudni, že ti to tu dovolia to tvoje trojnásobné faktúrovanie. Dostaneš šesť stoviek mesačného platu a ber alebo nechaj tak. Zodrááť! Kapitalisti hnusní zdieračskí!
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať