SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

NOVÝ PEUGEOT E-3008 - NEXT LEVEL ELEKTRICKÉ SUV-FASTBACK

Tlačové správy
2

Do roku 2025 bude PEUGEOT ponúkať najširšie portfólio elektrických áut zo všetkých veľkosériových značiek v Európe. Aktuálne nahrádza svoj bestseller úplne novým elektrickým SUV s karosériou fastbacku: s modelom E-3008 sa posúva na vyššiu úroveň.

PEUGEOT transformoval E-3008 a z hľadiska kreativity posunul jeho dizajn, potešenie z jazdy a aj elektrický výkon na úplne novú úroveň, v rámci ktorej jeho užívateľom ponúka:

  • ELEGANCIU (ALLURE), vďaka znovuobjavenému efektívnemu dizajnu SUV-FASTBACK.
  • EMÓCIE (EMOTION) vytvorené ergonomickým riešením PEUGEOT

 Panoramic i-Cockpit® novej generácie, posúvajúcim potešenie z jazdy na vyššiu úroveň.

  • VÝNIMOČNOSŤ (EXCELLENCE) odvíjajúcu sa od vysokého výkonu a 100% elektrického dojazdu až 700 km, za ktoré vďačí novej platforme STLA Medium od Stellantisu.

Aktuálny PEUGEOT 3008 je bestseller, ktorý za posledných 7 rokov oslovil viac ako 1 320 000 zákazníkov v 130 krajinách. PEUGEOT pokračuje vo svojej ambícii ponúknuť elektrickú alternatívu v celom svojom modelovom rade už v roku 2025 a do roku 2030 predávať všetky svoje modely v Európe výlučne so 100% elektrickým pohonom. PEUGEOT odhalením modelu

SAMSUNG 042024 Advertisement

E-3008 vstupuje do novej éry.

PEUGEOT E-3008 je prvým modelom, ktorý využíva úplne novú platformu STLA Medium od Stellantisu, posúvajúcu značku na vyššiu úroveň. Táto inovatívna platforma bola navrhnutá tak, aby z hľadiska kritérií, ktoré sú pre zákazníkov najdôležitejšie, ponúkla v rámci svojej triedy tie najlepšie parametre: dojazd (až 700 km), čas nabíjania (30 minút), potešenie z jazdy, výkon, efektívnosť, online služby a funkcie (plánovač ciest, inteligentné nabíjanie, nabíjanie externých spotrebičov a aktualizácie na diaľku).  

“Next-level” PEUGEOT E-3008 sa bude vyrábať výlučne v závode v Sochaux vo Francúzsku a bude v predaji od februára 2024.

Pre sprehľadnenie výberu budú v ponuke budú dve úrovne výbavy, Allure a GT, s 3 voliteľnými balíkmi a s tromi čisto elektrickými pohonnými jednotkami : 210k, 230k s predĺženým dojazdom (Long Range) a 320k Dual Motor (pohon 4x4). V závislosti od trhu budú dostupné aj hybridné verzie.

LINDA JACKSON, VÝKONNÁ RIADITEĽKA ZNAČKY PEUGEOT: „Uvedenie NEXT-LEVEL modelu E-3008 je významným krokom v radikálnej premene značky PEUGEOT na 100 % elektrickú značku, ktorá stanovuje nové kritériá v oblasti dizajnu, radosti z jazdy a efektívnosti. Svojím vonkajším vzhľadom, skvelým ergonomickým riešením PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®, pôžitkom z jazdy a bezprecedentným elektrickým výkonom, NEXT LEVEL model E-3008 posúva PEUGEOT do novej éry, v ktorej bude francúzska veľkosériová značka ponúkať najširšie portfólio dostupných elektromobilov na trhu.“

ELEGANCIA (ALLURE): NOVÝ MODEL E-3008 PRICHÁDZA S KREATÍVNYM DIZAJNOM TEJ NAJVYŠŠEJ ÚROVNE

S novým modelom E-3008 prechádza PEUGEOT z hľadiska dizajnu do novej elektrickej éry, v ktorej sa elegancia (Allure) snúbi s efektivitou.

MATTHIAS HOSSANN, PEUGEOT DESIGN DIRECTOR: «Nový model E-3008 spája vynaliezavosť s odvahou značky PEUGEOT a stelesňuje všetky jej hodnoty. Znovuobjavenie moderného štýlu E-3008 znamenalo zosúladenie dynamického dizajnu s čo najlepšou efektívnosťou prostredníctvom siluety fastbacku a vylepšenie novej generácie ergonomického riešenia PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®. »

  • (Aero)dynamické SUV so siluetou FASTBACK a mačacím postojom

Nový E-3008 je okamžite rozpoznateľný podľa štýlu, spájajúceho SUV so siluetou fastbacku. Vďaka svojim dynamickým a aerodynamickým líniám (Cx 0,28) nový E-3008 spája eleganciu, efektívnosť a priestrannosť.

Dynamickosť mačacích línií nového E-3008 pramení aj z vyvážených proporcií vozidla (dĺžka: 4,54 m, šírka: 1,89 m, výška: 1,64 m), ktoré zostáva jedným z najkompaktnejších v kategórii 100 % elektrických SUV v segmente C, pričom poskytuje dostatok priestoru pre cestujúcich a batožinu.

  • Hi-tech predná časť

Nový PEUGEOT E-3008 prichádza s výrazne zmenenou prednou časťou. Zatiaľ čo ikonický svetelný podpis s tromi pazúrmi zostáva bezo zmien, radikálne prepracované sú svetlomety a aj predná maska.

Predná maska nového E-3008 zvýrazňuje elektrické gény tohto modelu.

Celá predná časť je navrhnutá okolo nového loga PEUGEOT, integruje nový svetelný podpis a vďaka postupnej zmene vo farebnom odtieni aj “neohraničenú” masku chladiča.

Jemná a elegantná línia prechádzajúca nad prednou mriežkou obopína celú prednú časť  a integruje aj ultra kompaktné svetlomety. Je to výrazný dizajnový prvok, ktorý prepožičiava novému modelu E-3008 osobitý vzhľad a zdôrazňuje jeho modernosť a individualitu.

Vo všetkých verziách sú svetlomety vybavené technológiou LED. Model E-3008 GT je štandardne vybavený novou technológiou značky PEUGEOT, nazvanou PIXEL LED. Tá automaticky prispôsobuje tvar svetelného kužeľu podmienkam na ceste, pričom zachováva optimálne osvetlenie bez rušenia ostatných účastníkov cestnej premávky.

  • Koncept, ktorý znovu objavuje FASTBACK

PEUGEOT vylepšil typickú zadnú zošikmenú líniu karosérie fastbacku „plávajúcim“ spojlerom. Tento inovatívny prvok nielen zvýrazňuje zošikmenú siluetu karosérie nového E-3008, ale zároveň aj optimalizuje aerodynamiku.

Veľkorysá zadná časť nového E-3008 ponúka dynamický štýl, zvýraznený symbolickým svetelným podpisom s tromi pazúrmi vo verzii GT v 3D prevedení pri zachovaní nadštandardného priestoru v druhom rade a veľkého objemu batožinového priestoru (520 litrov, bez ohľadu na motor), ktorý je rovnaký ako v predošlej verzii 3008.

  • Aerodynamická silueta

Na novom modeli E-3008 bol každý detail premyslený a navrhnutý tak, aby bol čo najviac štýlový a zároveň efektívny.

Skryté tesnenie okien vo dverách prispieva k elegantnému dizajnu bočnej časti. Počet ozdobných prvkov na karosérii sa znížil a všetky chrómové boli odstránené.

  • Inovatívny a úsporný dizajn kolies

PEUGEOT pokračuje v inovatívnej práci začatej na modeli 408 a vybavil nový E-3008 diskami, ktoré nielen vyzerajú moderne, ale zároveň aj zvyšujú jeho aerodynamickú efektivitu. 19- alebo 20-palcové disky s geometrickým dizajnom majú vo svojom strede nové logo značky PEUGEOT.

  • Sofistikované a odolné prevedenie exteriéru

Pokiaľ ide o spracovanie exteriéru, E-3008 zosobňuje nový, modernejší prístup, založený na zvýšení odolnosti. Chrómové prvky na niektorých častiach karosérie boli odstránené a nahradené lakovanými: predný a zadný nárazník sú v šedom prevedení Meteor Grey, zadná časť vonkajších zrkadiel a spodná bočná línia sú v čiernej Orbital Black.

Nový E-3008 bude dostupný v šiestich farebných prevedeniach.

Vďaka inovatívnym dichromatickým (dvojfarebným) pigmentom sa modrá farba Obsession Blue mení z modrej na zelenú v závislosti od svetla a tvaru karosérie, čím elegantne podčiarkuje vstup E-3008 do novej éry.

Úplne nová modrá farba Ingaro Blue so svojimi jemnými odleskami dokonale zvýrazňuje moderné línie nového E-3008.

Ďalšie dostupné farby sú biela Okenite White, čierna Pearl Black, šedá Artense Grey a šedá Titanium Grey.

Nový E-3008 vo verzii GT sa štandardne dodáva v dvojfarebnom prevedení s lesklou čiernou strechou.

Pri elektrických verziách GT sú v lesklej čiernej farbe aj spodné časti predného a zadného nárazníka, podbehy kolies a prahové lišty.

  • Priestor pre posádku s dôrazom na hi-tech a kvalitu spracovania

Okrem impozantného 21-palcového plávajúceho (voľne stojaceho) panoramatického displeja, ktorý je súčasťou nového ergonomického riešenia PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® (pozri nižšie) zvýrazňuje atraktivitu a technologický charakter priestoru pre cestujúcich aj ambientné LED podsvietenie, ktoré si možno prispôsobiť v 8 rôznych farbách.

Toto osvetlenie sa odráža v elegantnom obložení z pravého hliníka ťahajúce sa  cez celú palubnú dosku a voľne prechádzajúce až do priestoru dverí. Kombinácia hliníka s ľahkou vzorovanou látkou vyvára jedinečný harmonický pocit, daný použitím prémiových materiálov.

EMÓCIE: NOVÝ PEUGEOT  PANORAMIC  i-COCKPIT™ PRE VÄČŠÍ ZÁŽITOK Z JAZDY

Elegancia a inovatívnosť, ktoré sú na modeli E-3008 viditeľné na prvý pohľad zvonku, sa prenášajú aj do interiéru. Nový PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® posúva radosť z jazdy na vyššiu úroveň.

  • Plávajúci a zakrivený 21-palcový HD panoramatický displej, kombinuje vyvýšený prístrojový panel so stredovým dotykovým displejom

Kreatívne tímy značky  PEUGEOT sa rozhodli spojiť dva z troch základných prvkov ergonomického riešenia i-Cockpit®, vyvýšený prístrojový panel a veľký centrálny dotykový displej. Tie sú teraz integrované do zakrivenej panoramatickej obrazovky tvorenej jedným 21-palcovým panelom s vysokým rozlíšením, ktorý siaha od ľavého konca palubnej dosky prakticky až po stredovú konzolu.

Táto voľne stojaca panoramatická obrazovka skutočne vyzerá tak, akoby sa  nad prístrojovou doskou vznášala. Tento „plávajúci“ efekt umocňuje ambientné LED podsvietenie, ktorého zdroj je umiestnený pod obrazovkou.

Pozícia tejto 21-palcovej panoramatickej obrazovky bola navrhnutá s ohľadom na optimálnu ergonómiu. Preto je mierne zakrivená smerom k vodičovi, pričom však zostáva dokonale čitateľná aj pre spolujazdca. Tento digitálny panel s naozaj výnimočnou veľkosťou a kvalitou zobrazenia tak spája dve kľúčové funkcie riešenia PEUGEOT i-Cockpit®:

Na ľavej strane panoramatickej obrazovky nad kompaktným volantom zobrazuje digitálny prístrojový panel všetky informácie týkajúce sa jazdy (rýchlosť, výkon, jazdných asistentov, tok energie).

Na pravej strane panoramatickej obrazovky, v strede palubnej dosky, je časť dotykovej obrazovky dostupná pre vodiča aj spolujazdca. Dá sa použiť na ovládanie kúrenia/klimatizácie, navigácie, multimédií/pripojených externých zariadení atď.

Vo výbavovej verzii Allure modelu E-3008 sa nový PEUGEOT i-Cockpit® štandardne skladá z dvoch 10-palcových digitálnych displejov integrovaných do jedného panoramatického panela, čo poskytuje rovnaký plávajúci efekt ako 21-palcový displej. Verzia GT je štandardne vybavená jedným 21-palcovým displejom.

  • Novo navrhnutá architektúra a ergonómia

Nový PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® má úplne novú architektúru. Je inovatívny v tom, že panoramatická obrazovka je upevnená na palubnej doske pomocou mechanizmu, neviditeľného z priestoru pre cestujúcich. Toto riešenie zlepšuje dostupnosť a viditeľnosť informácií zobrazovaných na 21-palcovom panoramatickom dotykovom displeji.

V centrálnej časti prístrojovej dosky sú umiestnené i-Toggles, plne individualizovateľné dotykové virtuálne ovládače, ktoré možno naprogramovať tak, aby poskytovali rýchly prístup k 10 obľúbeným funkciám používateľa: zavolanie obľúbenému kontaktu, spustenie navigácie k často používanému cieľu, naladenie rádia na obľúbenú stanicu, nastavenie ideálnej teploty klimatizácie a pod.

Stredová konzola je priestranná a prehľadná, navrhnutá tak, aby sa zväčšil úložný priestor a priestor pre predného spolujazdca. Ten si môže užívať príjemný a otvorený priestor, ktorý ho nijako neobmedzuje.

Túto priestrannú architektúru sa podarilo vytvoriť vďaka premiestneniu ovládača automatickej prevodovky na palubnú dosku. Ten sa teraz nachádza napravo od volantu, vedľa tlačidla stop/štart. Je ergonomický a umožňuje ľahký prístup k ovládaniu prevodovky a zastavenie alebo naštartovanie motora jediným intuitívnym pohybom.

• Nový kompaktný volant s dotykovým ovládaním

Kompaktný volant, ktorý je od úplného začiatku základným prvkom PEUGEOT i-Cockpit®, bol kompletne prepracovaný, aby poskytoval ešte lepší pocit z jazdy a väčší komfort riadenia. Zachoval si prirodzene svoju kompaktnosť, ale má modernejší dizajn. Prepracovaná stredová časť je menšia a je izolovaná od ramien volantu, aby pôsobila levitujúcim dojmom, podobne ako panoramatická obrazovka nad palubnou doskou.

Ovládacie prvky na kompaktnom volante sú nové, majú vylepšenú ergonómiu. Automaticky detegujú prsty vodiča, ale aktivujú sa len vtedy, keď ich vodič stlačí, aby sa predišlo akýmkoľvek nechceným aktiváciám funkcií.

Nový kompaktný volant je vo verzii E-3008 GT štandardne vyhrievaný.

Nový PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® uvádza aj dva nové, tenké a elegantné páčkové ovládače, doplnené dvomi pádlami za kompaktným volantom, slúžiacimi na reguláciu rekuperácie.

  • Výnimočný komfort

Interiér nového E-3008 ponúka cestujúcim zážitok z relaxu vo veľkorysom a presvetlenom priestore. Nové predné sedadlá, kombinujúce vo verzii Allure bežnú látku a látku TEP (Tissu Enduit Polyuréthane - látka s polyuretánovou vrstvou s efektom kože), respektíve TEP a Alcantaru vo verzii GT – ponúkajú výnimočný komfort. Sedadlá sú anatomicky tvarované  a ako výplň je v nich použitá pena s vysokou hustotou.

Predné sedadlá nového E-3008 majú prestížny certifikát AGR (Aktion für Gesunder Rücken), ktorý udeľuje nemecká Asociácia lekárov a terapeutov, zaoberajúca sa výskumom v oblasti prevencie bolestí chrbta. Vo verzii GT sú navyše odvetrávané a vybavené masážnou funkciou, zadné sú vyhrievané.

Vôbec po prvýkrát v modelovom rade PEUGEOT môžu byť predné sedadlá vybavené adaptívnymi dofukovacími bočnicami. Tie sa elektricky nafukujú alebo vyfukujú, aby sa dokonale prispôsobili tvaru pasažierovho tela.

Pre zlepšenie kvality vzduchu v kabíne je nový PEUGEOT 308 SW vybavený systémom AQS (Air Quality System), ktorý nepretržite monitoruje kvalitu vzduchu vstupujúceho do kabíny a v prípade potreby je schopný automaticky aktivovať vnútorný okruh. Vo verzii GT je doplnený systémom Clean Cabin, slúžiacim na odfiltrovanie škodlivých plynov a drobných pevných častíc. Úroveň kvality vzduchu v kabíne je zobrazovaná v pravej časti panoramatickej obrazovky.

Mimoriadne kvalitná zvuková izolácia môže byť ešte vylepšená akusticky laminovanými prednými oknami dostupnými na želanie v kombinácii so špičkovým hi-fi systémom Focal®, ktorý je výsledkom niekoľkoročnej spolupráce medzi dizajnérmi spoločnosti PEUGEOT a francúzskym špecialistom na high-endové audio, spoločnosťou FOCAL.

Hi-fi audiosystém FOCAL® Premium tvorí 10 reproduktorov, využívajúcich unikátne patentované technológie:

  • 4 hliníkové invertné kupolové TNF tweetre (výškové reproduktory),
  • 4 woofre/stredové s membránami Polyglass a 165 mm TMD (Tuned Mass Damper) závesom,
  • 1 centrálny reproduktor s membránou Polyglass,
  • 1 prispôsobený subwoofer Power Flower™.

Tie sú prepojené na 12-kanálový zosilňovač s výkonom 690 W (trieda D).

Hudobný zážitok je vylepšený zavedením inovatívneho posluchového režimu „Front-Optimised“, ktorý premení sedadlá v prvom rade e-3008 na skutočné živé pódium.

  •  Množstvo úložných priestorov a veľkorysý batožinový priestor

Interiér nového E-3008 ponúka 17 rôznych úložných priestorov s celkovým objemom približne 34 litrov: ľahko dostupné bezdrôtové nabíjanie telefónu v stredovej konzole, chladený úložný priestor pod stredovou lakťovou opierkou, držiak na okuliare v strešnej konzole , držiaky na poháre a priehradku na rukavice.

S využiteľným objemom 520 litrov pod zadným plató je kufor nového E-3008 rovnako veľký ako u predchodcu. Nová platforma STLA Medium teraz umožňuje ponúknuť rovnaký objem kufra bez ohľadu na motor.

• Dynamický podvozok pre vyššiu efektívnosť a radosť z jazdy

E-3008 plne zodpovedá nárokom, spojeným vysokou reputáciou značky PEUGEOT v oblasti jazdnej stability a radosti z jazdy.

Nová platforma STLA Medium zahŕňa aj novú prednú a zadnú nápravu, navrhnuté sú pre zlepšenie dynamických vlastností auta. K zlepšenej dynamike prispieva aj samotná architektúra platformy, maximalizujúca využitie ľahkých a vysokopevnostných materiálov a znižujúca ťažisko vozidla vďaka optimálnemu umiestneniu jednovrstvovej batérie čo najnižšie medzi nápravami.

  • Štyri jazdné režimy pre optimálny výkon

Vodič si môže pomocou ovládača umiestneného na stredovej konzole vybrať medzi štyrmi jazdnými režimami, umožňujúcimi optimálne prispôsobenie výkonu E-3008 želaniu vodiča

a podmienkam na ceste:

- Normálny (štandardný) režim. Je to predvolený režim. Výkon a krútiaci moment sú mierne znížené, keď je plynový pedál stlačený na 0 až 70 %, nad 70 % je k dispozícii maximálny výkon

a maximálny krútiaci moment.

- Eco režim. Umožňuje plynulejšiu jazdu so zníženou spotrebou energie vďaka špecifickému nastaveniu plynového pedála, s obmedzeným maximálnym výkonom a krútiacim momentom a zníženým výkonom kúrenia a klimatizácie.

- Športový režim. Ponúka dynamickejšiu jazdu vďaka špecifickému nastaveniu posilňovača riadenia, akcelerátora a aj prevodovky.

- Režim 4x4 (ak je ním auto vybavené). Tento režim je k dispozícii pri rýchlostiach do 135 km/h a prenáša výkon na všetky 4 kolesá, keď sa zhorší trakcia a povrch vozovky sa stáva klzkým (sneh, blato atď.).

  • Obratné SUV v meste

Vďaka kompaktným rozmerom a najlepšiemu polomeru otáčania (10,6 m) zo všetkých 100% elektrických SUV vo svojej kategórii sa s novým E-3008 jazdí obzvlášť pohodlne a ľahko

v mestskej premávke. Na uľahčenie manévrovania je štandardne vybavený zadnou kamerou, ktorá vodičovi ponúka dva pozorovacie uhly: pohľad zozadu alebo pohľad z vtáčej perspektívy. Táto kamera je vybavená aj čistiacou tryskou pre zachovanie dokonalého obrazu v akýchkoľvek podmienkach.

Voliteľne môže byť nový E-3008 vybavený systémom PEUGEOT VisioPark 360°, ktorý vďaka

4 kamerám umiestneným čo najbližšie k predným a zadným kolesám a 12 senzorom rozmiestneným po celom aute, ponúka 360° zobrazenie vozidla a jeho okolia. To umožňuje vyhnúť sa akýmkoľvek prekážkam v jeho blízkosti.

  • Rozšírené možnosti polo-autonómnej jazdy

PEUGEOT robí ďalší krok smerom k polo-autonómnej jazde so systémom Drive Assist Plus, ktorý je k dispozícii pre nový E-3008. Tento systém pomáha vodičovi využívaním informácií nielen zo všetkých senzorov (kamery, radar atď.), ale aj informácií z on-line navigačného systému.

Tento asistenčný systém je navrhnutý tak, aby uľahčil vodičovi jazdu po diaľniciach a cestách s viacerými jazdnými pruhmi, jeho súčasťami sú:

- Adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a asistentom udržiavania v jazdnom pruhu. Reguluje riadenie a rýchlosť nového E-3008 tak, aby auto jazdilo vo zvolenom jazdnom pruhu rýchlosťou, ktorú si vodič zvolil.

- Poloautomatická zmena jazdného pruhu. Umožňuje na želanie vodiča zmenu jazdného pruhu. Jednoducho aktivujte smerovku a zmenu potvrdíte stlačením tlačidla „OK“ na volante, systém vás následne nasmeruje do nového jazdného pruhu. 

- Včasné upozornenie na zmenu rýchlosti. Eviduje akúkoľvek zmenu rýchlostného limitu vďaka čítaniu dopravných značiek a informáciám z on-line navigačného systému a odporučí vodičovi, aby upravil nastavenie adaptívneho tempomatu. Ak zaznamená dážď, systém okamžite navrhne zníženie rýchlosti v súlade s rýchlostným limitom, napríklad zo 130 na 110 km/h na diaľnici.

Pri využívaní čiastočne autonómneho riadenia sa vyžaduje aktívne potvrdenie vodiča. Senzory neustále kontrolujú, čí má vodič ruky na volante.

  • Kompletný rad aktívnych bezpečnostných systémov

Vo výbave E-3008 sú najnovšie technológie pre aktívnu bezpečnosť spoločnosti PEUGEOT, kam patria aj:

- Automatické núdzové brzdenie s pred-kolíznym varovaním: rozpozná chodcov

a cyklistov, vo dne aj v noci, pri rýchlosti od 7 km/h do 140 km/h.

- Aktívne varovanie pred opustením jazdného pruhu s korekciou smeru vozidla.

- Monitorovanie únavy vodiča zisťuje zníženú bdelosť počas dlhej jazdy

analýzou micro-pohybov volantu

- Rozšírené rozpoznávanie dopravných značiek a ich zobrazovanie na digitálnom paneli: okrem obvyklých značiek súvisiacich s rýchlosťou rozpoznáva aj značky stop, zakázaný smer jazdy, zákaz predbiehania, koniec zákazu predbiehania.

- Predĺžené sledovanie mŕtveho uhla (až do 75 metrov).

- Systém pre kontrolovaný zjazd z kopca: Automatickou reguláciou rýchlosti znižuje riziko šmyku alebo straty kontroly nad vozidlom pri jazde z kopca rýchlosťou nižšou ako 30 km/h,

či už pri jazde vpred alebo so zaradenou spiatočkou.

- Pokročilá kontrola trakcie: optimalizuje trakciu na šmykľavých povrchoch. Funguje

v 3 režimoch: sneh, blato a piesok.

VÝNIMOČNOSŤ: ELEKTRICKÝ VÝKON A KONEKTIVITA SA POSÚVAJÚ NA NOVÚ ÚROVEŇ

Nová elektrická platforma Stellantisu STLA Medium, premiérovo uvedená spolu s modelom

E-3008, umožňuje spoločnosti PEUGEOT v maximálnej možnej miere naplniť očakávania zákazníkov, spájané so 100% elektrickým autom z hľadiska výkonu, efektivity, dojazduna kapacity nabíjania.

JEROME MICHERON, PRODUKTOVÝ RIADITEĽ PEUGEOT: „Vzhľadom na úspech predošlého modelu 3008 a dôveru zákazníkov, ktorú do nás vložili, sme museli byť odvážni. S modelom E-3008 vstupuje PEUGEOT do novej éry ako z hľadiska dizajnu, tak aj z hľadiska elektrifikácie. E-3008 je určený náročným a progresívnym klientom.”

  • Elektrická platforma, nastavujúca nové štandardy

PEUGEOT E-3008 je prvým modelom, ktorý využíva úplne novú platformu STLA Medium od Stellantisu. Je navrhnutá pre budúce elektrické vozidlá skupiny a na trhu nastavuje nové štandardy.

Platforma STLA Medium navrhnutá priamo pre batériové elektromobily

 («BEV-by-design» ) sa môže pochváliť rekordnou kapacitou batérie, umiestnenej “medzi kolesami” - tá môže byť až 98 kWh pri zachovaní krátkeho rázvoru (2,73 m pre E-3008).

Tento efektívny dizajn umožňuje E-3008 najlepší dojazd vo svojej kategórii (až 700 km) pri zachovaní kompaktných rozmerov (dĺžka 4,54 m).

  • Široká ponuka výkonných elektrických motorov

Nový E-3008, ktorý bol od začiatku navrhnutý ako elektrický model, umožňuje výber z 3 plne elektrických agregátov s nulovými emisiami (certifikácia podľa protokolu WLTP ešte prebieha), ktoré dokážu naplniť očakávania všetkých zákazníkov:

- dojazd 525 km, poháňaná jedna náprava, 210 koní/157 kW,

- dual motor (verzia s dvomi motormi) s dojazdom 525 km, pohon 4x4, 320 koní/240 kW,

- s predĺženým dojazdom 700 km, poháňaná jedna náprava, 230 koní/170 kW.

 

  • Elektrický motor a prevodovka

Nová generácia synchrónnych motorov s permanentnými magnetmi ponúka väčší výkon

a vyššiu účinnosť. Verzie s pohonom 2 kolies poskytujú výkon 157 kW (343 Nm) alebo 170 kW (343 Nm). Verzia s dvomi motormi a pohonom 4 kolies poskytuje celkovo 240 kW (157 kW a 343 Nm vpredu, 83 kW a 166 Nm vzadu). Elektromotor sa vyrába v spoločnom podniku STELLANTIS-NIDEC v Trémery (Francúzsko).

Prevodovku vyrába spoločnosť Stellantis vo Valenciennes (Francúzsko). Prevodový pomer pre verziu s jednou poháňanou nápravou (530 km) je 9,77.

  • Batéria

Pre elektromotor slúži ako zdroj vysokonapäťová 400V lítium-iónová batéria s chemickým zložením NMC (nikel, mangán a kobalt), ktorá sa nachádza pod podlahou.

Ostatné prístroje využívajúce elektrickú energiu (svetlá, infotainment, atď.) sú naďalej napájané 12V batériou, ktorá sama získava energiu z vysokonapäťovej batérie cez menič.

Existujú tri technické špecifikácie vysokonapäťovej batérie (schvaľovanie podľa protokolu WLTP ešte prebieha):

  • • Dojazd 525 km pri kapacite 73 kWh,
  • Verzia dual motor (4x4) s dojazdom 525 km pri kapacite 73 kWh,
  • Verzia s predĺženým dojazdom 700 km pri kapacite 98 kWh.

Tepelný manažment batérie využíva cirkulujúcu chladiacu kvapalinu na zabezpečenie

ultra-rýchleho nabíjania, optimalizovaného dojazdu a dlhšej životnosti.

Tepelné čerpadlo tiež prispieva k tepelnému komfortu pasažierov a zároveň šetrí energiu batérie. Na batériu je poskytovaná záruka 8 rokov (alebo 160 000 km) pri zachovaní jej kapacity na úrovni 70 %.

  • Rýchle nabíjanie

Nabíjacia zásuvka sa nachádza v ľavej zadnej časti auta a umožňuje nabíjanie striedavým prúdom (režim 2/3) a jednosmerným prúdom (režim 4).

Pre nabíjanie striedavým prúdom sú k dispozícii dva typy palubných nabíjačiek, ktoré vyhovejú nárokom všetkých zákazníkov a použitých nabíjacích riešení – štandardom je trojfázová nabíjačka s výkonom 11 kW a na želanie je k dispozícii trojfázová nabíjačka s výkonom 22 kW.

Nabíjanie jednosmerným prúdom prostredníctvom rýchlo-nabíjačky (konektor Typ 4) je na novom E-3008 možné maximálnym nabíjacím výkonom až 160 kW, čo umožňuje dobitie batérie vo verzii E-3008 so štandardným dojazdom z 20 % na 80 % za 30 minút vo verzii s predĺženým dojazdom za menej ako 30 minút.

  • Rozšírené elektrické funkcie
  • Funkcia V1G alebo Inteligentné nabíjanie

Táto funkcia musí byť kompatibilná so službami dodávateľa energie a umožňuje prispôsobiť časy a výkon dobíjania batérie nového modelu PEUGEOT E-3008 tak, aby sa optimalizovali náklady na dobíjanie.

  • Funkcia V2L (Vehicle to Load)

Táto praktická funkcia umožňuje zákazníkom nabíjať externé elektrické zariadenie prostredníctvom vysokonapäťovej batérie nového modelu PEUGEOT E-3008. Nabíjať takto možno napríklad elektrický bicykel, alebo prevádzkovať akýkoľvek iný elektrospotrebič. Systém poskytuje nabíjací výkon až 3 kW a 16A.

  • 3-úrovňové rekuperačné brzdenie

Táto funkcia umožňuje intuitívne a jednoduché nastavenie úrovne rekuperácie energie a tým pádom aj úrovne spomalenia vozidla.

Pomocou pádiel za kompaktným volantom môžete aktivovať rekuperačné brzdenie v 1 z 3 úrovní, pričom ľavé pádlo rekuperáciu zvyšuje a pravé ju znižuje:

Nízka (-0,6 m/s²), pre podobný pocit zo spomaľovania auta ako vo vozidle so spaľovacím motorom,

Stredná (-1,2 m/s²), pre výraznejšie spomalenie po uvoľnení plynového pedála,

Vysoká (-1,8 m/s²), pre maximálne spomalenie po uvoľnení plynového pedálu, a teda

pre maximálnu rekuperáciu.

Posledné 2 úrovne automaticky aktivujú zadné brzdové svetlá.

  • Hybridné a dobíjateľné hybridné pohonné jednotky

Ponuku motorov nového modelu 3008 doplnia elektrifikované (hybridné a plug-in hybridné) pohonné jednotky ako aj jeden agregát, určený pre medzinárodné trhy. Bližšie informácie o nich budú zverejnené neskôr.

  • Najnovšia generácia on-line informačných systémov PEUGEOT

Výbava Allure sa štandardne dodáva so systémom PEUGEOT i-Connect®, ktorý ponúka plnú konektivitu vďaka funkcii bezdrôtového zrkadlenia smartfónu (Apple CarPlay/Android Auto).

 

Komplexný technologický zážitok poskytuje systém PEUGEOT i-Connect® Advanced, ktorý sa štandardne dodáva s verziou E-3008 GT. Jeho súčasťou je aj výkonný online navigačný systém TomTom, ktorý obsahuje funkciu „plánovač ciest“. Táto funkcia optimálne plánuje cesty tak, aby sa maximalizoval dojazd auta a uľahčilo sa jeho nabíjanie. Pri výpočte ideálnej trasy systém zohľadňuje mnoho informácií, vrátane prejdenej vzdialenosti, úrovne nabitia batérie na začiatku jazdy, požadovanej úrovne jej nabitia pri príchode do cieľa, rýchlosti, spotreby energie, premávky, typu cesty, stúpaní a samozrejme dostupné nabíjacie stanice v cieli.

Prístup k funkciám infotainmentu, kúrenia a klimatizácie, ako aj k telefónu je teraz možný

aj hlasom, pomocou príkazov prirodzenou rečou. Rozpoznávanie hlasu sa aktivuje príkazom „OK PEUGEOT“ a je po novom schopné rozlíšiť medzi príkazmi vodiča a spolujazdca.

Užívateľom je nápomocná a pomôže nájsť odpovede na akékoľvek otázky nahraná palubná dokumentácia a návody, ktoré systém obsahuje (prístupné sú aj prostredníctvom QR kódu). Aktualizácie systému sa vykonávajú na diaľku ('over the air').

  • Plná konektivita

Všetky verzie E-3008 majú dva USB-C konektory umiestnené vpredu na stredovej konzole, jeden podporuje nabíjanie a dátové prenosy, druhý len nabíjanie.

Modely E-3008 vybavené systémom PEUGEOT i-Connect® Advanced majú ďalšie dva (nabíjacie) USB-C konektory, nachádzajúce sa v zadnej časti stredovej konzoly, ktoré sú určené pre pasažierov v 2. rade.

Všetky verzie E-3008 sú vybavené tromi 12-voltovými zásuvkami umiestnenými v prednej a zadnej časti stredovej konzoly a v batožinovom priestore.

Bezdrôtová nabíjačka telefónu (15 W) sa nachádza na stredovej konzole pod virtuálnymi ovládačmi i-Toggles.

  • Nové online služby*

Aplikácia pre smartfóny My PEUGEOT umožňuje používateľom E-3008 zostať neustále v spojení so svojím vozidlom a na diaľku pristupovať k množstvu funkcií:

  • Lokalizujte svoje vozidlo, dostávajte upozornenia, ktoré vám pripomenú akúkoľvek plánovanú údržbu.
  • Ovládajte na diaľku zamykanie dverí a aktivujte svetlá alebo klaksón, aby ste auto našli.
  • Aktivujte alebo naplánujte diaľkové predhriatie / vychladenie interiéru. Okrem vyššieho komfortu táto funkcia pomáha optimalizovať dojazd tým, že zohreje batériu na optimálnu pracovnú teplotu ešte počas pripojenia vozidla k elektrickej sieti.
  • Skontrolujte, naprogramujte, aktivujte alebo odložte nabíjanie batérie. Okrem výraznej časovej úspory je to aj spôsob, ako nemíňať za nabíjanie viac peňazí, než je nevyhnutné.
  • E-Routes ako súčasť aplikácie Free2move Charge je plánovač trás, dostupný v smartfóne.
  • App Store je obchod s aplikáciami s rozličnými kategóriami (Hudba, Cestovanie, Správy, Zábava, Počasie…) dostupný priamo cez infotainment nového E-3008.

* niektoré služby vyžadujú predplatné

  • Ekologický prístup
  • Udržateľné materiály

Pre nový PEUGEOT 3008 používame na celé vozidlo viac ako 500 kg zelených materiálov (kovy + plasty):

  • zelená oceľ a hliník predstavujú 60 % celkovej hmotnosti zelených materiálov,
  • viac ako 30 plastových dielov je vyrobených zo zelených materiálov,
  • Recyklovaný plast sa používa v nárazníkoch, spojleroch, úložných priestoroch a kobercoch.
  • Udržateľný prístup v rámci dizajnu reprezentuje zníženie počtu dekoratívnych prvkov
  • na karosérii a odstránenie všetkých chrómových prvkov z exteriéru nového E-3008.
  • Integrovaný priemyselný ekosystém

V rámci trvalo udržateľného prístupu PEUGEOT navrhol a vyrába nový model E-3008 vo Francúzsku. Batérie boli navrhnuté v závode Stellantis v Mulhouse a kompletujú sa v závode v Sochaux, ktorý model E-3008 vyrába.

  • Jednoduchá a prehľadná ponuka

Model E-3008 je k dispozícii v dvoch výbavových stupňoch: Allure a GT.

E-3008 vo výbave Allure má jednofarebný lak a čalúnenie v kombinácii látky TEP, pripomínajúcej kožu a bežnej látky s reliéfnym vzorom. Štandardnou súčasťou tejto výbavy sú bezkľúčový prístup a štartovanie, zadná HD kamera, zadné parkovacie senzory, predné a zadné svetlá s technológiou LED, 19-palcové zliatinové disky, PEUGEOT i-Cockpit® s dvomi

10-palcovými displejmi, online informačný systém PEUGEOT i-Connect® .

E-3008 vo výbave GT je v dvojfarebnom prevedení s čiernou strechou a čalúnením Alcantara. Štandardnou súčasťou tejto výbavy sú (okrem prvkov, patriacich do výbavového stupňa Allure) aj 20-palcové zliatinové disky, svetlomety PIXEL LED, predné parkovacie senzory, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, vyhrievané predné sedadlá a volant, indukčná nabíjačka smartfónov, prispôsobiteľné ambientné podsvietenie,

PEUGEOT Panoramic i-Cockpit ® so zakriveným 21-palcovým displejom, programovateľnými ovládačmi i-Toggles a on-line informačným systémom PEUGEOT i-Connect® Advanced.

  • NOVÝ PEUGEOT E-5008

V rámci stratégie, smerujúcej k plnej elektrifikácii modelového radu PEUGEOT, uvedieme aj elektrické SUV vyššej triedy, ktoré bude cieliť na širokú skupinu zákazníkov, uprednostňujúcich veľké SUV – viac detailov zverejníme začiatkom roku 2024.

 

PEUGEOT

PEUGEOT je inovatívny a globálny veľkosériový výrobca automobilov. Sila príťažlivosti ALLURE je jej novým prísľubom, ktorý sa odráža vo všetkých modeloch a službách. Hodnotami značky sú ALLURE (atraktívny dizajn), EMOTION (inštinktívna radosť z jazdy) a EXCELLENCE (nekompromisná kvalita, výkon a technológie). Automobilka PEUGEOT predala v roku 2022

vo viac ako 130 krajinách sveta vyše 1 050 000 vozidiel. Do roku 2025 budú všetky jej osobné

a úžitkové modely elektrické. Cieľom projektu PEUGEOT E-LION je komplexným prístupom dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2038. Elektrifikovaný PEUGEOT 9X8 Hypercar stelesňuje vášeň značky PEUGEOT pre moto-šport. Vozidlo súťaží v seriáli vytrvalostných závodov World Endurance Championship (WEC) a na 24-hodinových pretekoch v Le Mans.

PEUGEOT

Všetky autorove články

2 komentáre

order cialis daily reakcia na: NOVÝ PEUGEOT E-3008 - NEXT LEVEL ELEKTRICKÉ SUV-FASTBACK

13.6.2024 08:06
<a href="http://cialis.lat/discover-the-best-prices-for-cialis">best price for generic cialis</a> between- group analyses
Reagovať

cialis 10 mg heart rate reakcia na: NOVÝ PEUGEOT E-3008 - NEXT LEVEL ELEKTRICKÉ SUV-FASTBACK

29.2.2024 04:02
<a href="http://tadalafi.cfd">buy cialis 5mg</a> Biofeedback, paraplegia and hypotension, 162, p
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať