SAMSUNG_062022 Advertisement SAMSUNG_062022 Advertisement SAMSUNG_062022 Advertisement

Na kompenzáciu škodlivých účinkov sedenia pri počítači treba hodinu cvičiť

0

Vedci v najnovšej štúdii poukazujú na úskalia sedavého spôsobu života. Na potlačenie škodlivých účinkov osemhodinového sedenia v práci sa vyžaduje aspoň jedna hodina fyzickej aktivity denne.

Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) odporúča 150 minút cvičenia týždenne, ale výskum na základe údajov od jedného milióna ľudí naznačil, že pre mnohých to nestačí. Medzinárodná štúdia publikovaná v The Lanclet hovorí, že na odstránenie zvýšeného rizika úmrtia v súvislosti so sedením osem hodín denne je potrebná minimálne jedna hodina cvičenia denne.

Dokument analyzuje dáta z predchádzajúcich 16 štúdií zahŕňajúcich najmä ľudí vo veku nad 45 rokov z USA, západnej Európy a Austrálie. Autori zistili, že jedna hodina „mierne intenzívneho“ cvičenia, ako je chôdza s rýchlosťou 5,6 km/h alebo rekreačné bicyklovanie s rýchlosťou 16 km/h, môže kompenzovať škodlivé účinky dlhodobého sedenia.

Hlavný autor prof. Ulf Ekelund z Nórskeho inštitútu športových vied hovorí: „Nemusíte športovať, nemusíte chodiť do posilňovne. Stačí svižná chôdza ráno, počas obeda alebo vo večerných hodinách. Môžete ju dokonca rozdeliť na viac častí počas dňa, ale dovedna to musí byť aspoň jedna hodina.“

Ekelund takisto odporúča urobiť si každú hodinu päťminútovú prestávku v práci, stačí napríklad len zájsť k tlačiarni.

Redakcia

Všetky autorove články
sedenie pocitac vyskum

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať