CANON_leto2024 CANON_leto2024 CANON_leto2024

Nové Audi e-tron GT: Elektrizujúce majstrovské dielo

Tlačové správy
0
  •   Výraznejšie: Modelová rodina teraz zahŕňa tri varianty: Audi S e-tron GT1, Audi RS e-tron GT2      a Audi RS e-tron GT performance3
  •   Výkonnejšie: Výrazné vylepšenia dojazdu, výkonu a nabíjania      
  •   Variabilnejšie: Novo vyvinutý podvozok, vytvára ideálnu rovnováhu medzi jazdným komfortom a dynamikou

Audi e-tron GT quattro je elektrickým a športovým špičkovým modelom v produktovom portfóliu Audi od svojej premiéry v roku 2021. Štvordverové Gran Turismo kombinuje evokatívny dizajn s výkonným pohonom a dynamickou ovládateľnosťou. Nové verzie výrazne zlepšujú dojazd, výkon, nabíjanie a ovládateľnosť športového vozidla. S modelom RS e-tron GT performance3 predstavuje Audi svoj prvý plne elektrický model RS performance. Nové modely rodiny Audi e-tron GT je možné objednať práve teraz.

SAMSUNG 07M Advertisement

"Modelmi e-tron GT nastavujeme nové štandardy v oblasti výkonu. Zvýšený nabíjací výkon a elektrický pohon všetkých kolies zabezpečujú lepšie schopnosti na dlhé vzdialenosti a podstatne vyšší výkon. Novo vyvinutý podvozok ponúka bezprecedentný rozsah medzi jazdným komfortom a jazdnou dynamikou," hovorí Gernot Döllner, predseda predstavenstva AUDI AG.

Nové varianty série e-tron GT, kombinujú progresívny dizajn s inovatívnymi technológiami, z ktorých každý má špecifický vzhľad. Napríklad nové Audi S e-tron GT1 je synonymom elegantného športového charakteru. Jeho predná časť je homogénna a výrazná zároveň. Čierna maska obklopuje úplne uzavretý, obrátený Singleframe, ktorý odráža špecifický dizajnový jazyk modelov e-tron.

Embosovaná konštrukcia dodáva mriežke chladiča precíznu trojrozmernosť. Pás karosérie nad Singleframe dodáva Gran Turismu ešte športovejší a vizuálne hlbší vzhľad. Vzduchové clony, ktoré zabezpečujú optimalizované prúdenie vzduchu okolo predného kolesa v nástavci pod predným nárazníkom sú výraznejšie tvarované. Elegantne navrhnutý aerodynamický difúzor s vertikálnymi rebrami dominuje zadnej časti. Farebná vložka karosérie nad zadným difúzorom dodáva ešte viac vizuálnej textúry a pôsobí ako spojenie medzi difúzorom a zadným nárazníkom.

Aj nové Audi RS e-tron GT2 je teraz športovejšie. Jeho predná časť má oveľa radikálnejší vzhľad. Obrátený Singleframe sa dodáva v typickej 3D kosoštvorcovej štruktúre RS. Zástena lemujúca čiernu masku vizuálne otvára RS e-tron smerom nadol. Vozidlo sa javí nižšie a zdá sa, že doslova objíma cestu v kombinácii s funkčnými čepeľami v tvare písmena L. Zadná časť RS etron GT2 si požičiava prvky z motoristického športu. Aerodynamický difúzor odráža tému trojrozmerných efektívnych prvkov vpredu, ako sú napríklad lamely v tvare písmena L v zadnej časti vozidla. Čepele sú štandardne dodávané vo farbe karosérie pre športový vzhľad. Ďalším detailom športovosti je vertikálny červený reflektor umiestnený medzi aero kanálmi.

Audi RS e-tron GT performance3 je prvým plne elektrickým modelom RS performance. Vyznačuje sa jedinečnými dizajnovými prvkami a od RS e-tron GT2 sa odlišuje voliteľnou matnou tmavou, karbónovou strechou, v kombinácii s voliteľnými prvkami karbónovej kamufláže. Tieto prvky sú prvý krát v ponuke Audi, určené výhradne pre výkon RS. Karbónová kamufláž sa používa v reliéfnych konštrukciách nárazníkov, obložení dverí, častiach difúzora a bočných zrkadlách.

Nová korporátna identita (CI) prispieva aj k modernizácii exteriéru rodiny e-tron GT. Štyri krúžky sa teraz dodávajú v prvotriednom dvojrozmernom dizajne, umiestnenom medzi maskou chladiča a nástavcom pod predným nárazníkom. Škála farieb obsahuje deväť vonkajších povrchových úprav. Okrem masívnej bielej Arkona biela obsahuje metalické farby alebo farby perleťového efektu: Ascari modrá, Daytona šedá, Florett strieborná, Kemora šedá, Mythos čierna a Progressive červená. Nimbus šedá je k dispozícii ako exkluzívna povrchová úprava pre modely RS e-tron GT2 a RS e-tron GT performance3, zatiaľ čo nová farba Bedford Green je v ponuke pre RS e-tron GT performance3. Voliteľný optikpaket čierny je tiež k dispozícii na objednávku. Obsahuje tmavé krúžky Audi vpredu a vzadu, prívody vzduchu, kryty spätných zrkadiel a prvok difúzora (S e-tron GT1 ). Modely RS, sú štandardne vybavené tmavými krúžkami Audi. V balíku optikpaket sú lamely v tvare písmena L v nárazníku a Aero kanály v difúzore sú prevedené vo vysoko lesklej čiernej farbe. Na želanie sú k dispozícii zodpovedajúce kryty vonkajších zrkadiel.

Audi tiež prepracovalo sortiment kolies. Nové 20-palcové disky kolies s viacerými lúčmi sú k dispozícii pre modely S e-tron GT1 a RS. Okrem toho Audi pridalo pre modely RS dve nové šesťlúčové kolesá. Kované a frézované 21 palcové kolesá pripomínajú takzvané "AVUS koleso", ktoré Audi predstavilo v roku 1991 na štúdii Audi Avus quattro. Toto ikonické koleso patrí svojimi jasnými a nekompromisnými líniami do DNA značky Audi. Celý povrch kolies je pre model RS e-tron matný a pre model RS e-tron GT performance tmavý3. Zvyšuje športové ambície vozidla.

Interiér: športové prvky a udržateľné materiály

Nové Audi CI tiež formuje interiér s prepracovanými sedadlami, volantom, vstupnými prahmi a digitálnym obsahom. Prispôsobená bola aj svetelná projekcia z dverí. Keď sa otvoria dvere vodiča, objaví sa červený diamant s jeho červeným tieňom; verzia S obsahuje biely diamant s červeným tieňom. Pre rodinu e-tron GT sú k dispozícii nové drevené obklady z prírodnej lineárnej antracitovej brezy; pre model RS e-tron GT performance3 sú k dispozícii aj v matnej karbónovej kamufláži, ktorá ladí s exteriérom. Nové interiérové prvky zahŕňajú prevedenie o farbe Vanadium, efektovej povrchovej úprave antracitovej farby, ktorá sa líši v závislosti od osvetlenia. Tieto prvky sú k dispozícii ako voliteľná výbava pre model S e-tron GT1 a sú súčasťou štandardnej výbavy modelov RS.

Nové verzie e-tron GT, majú zrezaný volant v hornej a dolnej časti. V prípade modelov RS je volant vybavený dvomi červenými ovládacími satelitmi a voliteľne s 12 hodinovým označením. Vylepšené boli aj sedadlá. Nový dizajn otvoru nádrže je dynamickejší a teraz obsahuje integrovanú vložku s osvetleným logom. Model S e-tron GT1 sa teraz štandardne dodáva so športovými sedadlami plus so 14-smerovým nastavením. V kombinácii s dizajnovým balíkom bez kože sú športové sedadlá vybavené kontrastným oranžovým prešívaním. Pri modeloch RS je možné sedadlá objednať na požiadanie s voliteľnou masážnou funkciou. Výkonný model má exkluzívny nový dizajnový balík s prešívaním vo farbe Serpentine zelená, ktorá dopĺňa vonkajšiu povrchovú úpravu Bedford zelená a sedadlá s voliteľným 18-smerovým nastavením.

V interiéri je použitý udržateľný materiál z mikrovlákna Dinamica a tkanina Cascade. Dinamica, ktorá vyzerá a pôsobí ako semiš sa skladá z takmer polovice recyklovaného polyesteru, ktorý  Audi získava zo zvyškov látok. Sedadlá, volant, kapota nad virtuálnym kokpitom, vonkajšie spätné zrkadlá a stredová konzola, sú z 37 až 45 percent Dinamica. Modely RS majú Dinamica v hlbokej čiernej farbe. Tkanina Cascade, ktorá pripomína prírodné vlákna je vyrobená z 15 percent selvage a 35 % z recyklovaného polyesteru. V záujme ochrany životného prostredia sa nefarbí. Tkanina Cascade sa používa v sedadlách a vonkajších spätných zrkadlách. Koberce a podlahové rohože sú vyrobené z materiálu Econyl, ktorý pozostáva zo 100% recyklovaných nylonových vlákien z výrobného odpadu, zvyškov látok a kobercov alebo starých rybárskych sietí.

Vylepšený Audi virtual cockpit a inteligentná panoramatická strecha

Rodina GT je digitálna a prepojená vďaka početným službám Audi Connect, funkciám na vyžiadanie a obchodom s aplikáciami. Audi virtual cockpit poskytuje nové informácie o teplote akumulátora a ukazuje maximálny možný nabíjací výkon v reálnom čase. RS e-tron GT2 je vybavený displejmi s obsahom špecifickým pre RS. Napríklad zákazníci, ktorí si zakúpia RS e-tron GT performance3 si môžu vybrať biely elektrický displej a rýchlomer prostredníctvom systému MMI – na počesť  Audi RS 2 Avant z roku 1994, kde analógové ciferníky boli pôvodne v bielej farbe.

Ako voliteľné dodatočné vylepšenie, je k dispozícii technicky vyspelá panoramatická sklenená strecha. Na rozdiel od predchádzajúcich materiálov, inteligentné sklo panoramatickej strechy minimalizuje priame slnečné svetlo a stlačením tlačidla sa zmení na nepriehľadné. To sa dosahuje pomocou takzvanej technológie tekutých kryštálov, rozptýlených polymérmi (PDLC), ktorá sa môže zmeniť z priehľadnej na nepriehľadnú. Elektricky ovládateľné sklenené komponenty obsahujú dva PDLC filmové prvky, ktoré obsahujú tekuté kryštály, ktoré dodávajú technológii jej názov. Keď na kryštáloch nie je žiadne napätie, vytvárajú nepriehľadnú vrstvu, vďaka čomu je sklenená strecha nepriehľadná. Keď sa privedie napätie, kryštály sa znovu vyrovnajú a strecha sa stane priehľadnou. Dá sa individuálne ovládať ako taký "digitálny záves," prostredníctvom displeja MMI, kde si zákazníci môžu vybrať zo štyroch predvolieb. Grafika matných povrchov pripomína športový plást, ktorý Audi urobilo ikonickým.

Efektívnejšie a výkonnejšie: Elektrický pohon všetkých kolies

Synchrónny motor s permanentným magnetom (PSM) sa používa ako elektromotor na prednej náprave modelov S e-tron GT1 a RS e-tron GT2 a každý z nich má výkon 176 kW (239 k). Ako ďalšiu funkciu má RS e-tron GT performance3 upravenú výkonovú elektroniku. Vďaka prednej náprave s prepracovaným impulzným meničom sú teraz ešte vyššie výboje. Všetky tri deriváty sú účinnejšie a zároveň sa môžu pochváliť výrazným zvýšením výkonu a zlepšenou akceleráciou.

Novo vyvinutý elektromotor na zadnej náprave, tiež synchrónny motor s permanentným magnetom (PSM), má rovnakú veľkosť ako PSM v modeloch RS e-tron GT2 a RS e-tron GT3, pri osovej dĺžke 192 milimetrov a priemere 230 milimetrov. Diely ako motor pochádzajú z Premium Platform Electric (PPE). Každý elektromotor má výkon 415 kW (564 k). Oba elektromotory majú výkonové rezervy pre extrémne jazdné situácie. Maximálny celkový výkon pohonného systému v modeli S e-tron GT1 je 500 kW (679 k). RS e-tron GT2 dosahuje maximálny elektrický výkon 630 kW (856 k). RS e-tron GT performance3 poskytuje výkon 680 kW (925 k). To z neho robí najvýkonnejšie sériové vozidlo aké kedy Audi postavilo.

Vo všetkých troch modelových variantoch ponúka plne elektrické Gran Turismo od Audi pôsobivé jazdné vlastnosti. Model S e-tron GT1 zrýchli z nuly na 100 km/h za 3,4 sekundy, RS e-tron GT2 za 2,8 sekundy. RS e-tron GT performance3 iba za 2,5 sekundy. Model S e-tron GT1 dosahuje maximálnu rýchlosť 245 km/h. Modely RS (kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (62,1 mi): 21,1 – 18,4 (WLTP); kombinované emisie CO2 v g/km (g/mi): 0; Trieda CO2: A) majú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Novo vyvinutý a zväčšený brzdový systém so štandardnými oceľovými kotúčmi a čiernymi strmeňmi zvláda rekuperačnú akceleráciu v modeli S e-tron GT1. Strmene sú na želanie k dispozícii v červenej farbe. Oba modely RS obsahujú brzdové kotúče potiahnuté karbidom volfrámu, ktoré sú pre model S voliteľné. Brzdové strmene sa dodávajú podľa výberu zákazníka v čiernej, červenej alebo oranžovej farbe. Audi ponúka keramické brzdové kotúče z uhlíkových vlákien pre celú rodinu e-tron GT. Tu sa desaťpiestikové strmene štandardne dodávajú v antracitovej farbe a na požiadanie sú k dispozícii v červenej farbe.

Napriek výraznému zvýšeniu výkonu dokázalo Audi znížiť hmotnosť elektromotora na zadnej náprave približne o desať kilogramov a to prepracovaním komponentov ako je ľahší rotor a stator a optimalizáciou chladiaceho systému. Audi posilnilo hnací hriadeľ hnacieho ústrojenstva, aby zabezpečilo plynulé rozdelenie výkonu a ďalej prepracovalo elektroniku zodpovednú za distribúciu pohonu všetkých kolies a optimalizovalo ju pre všetky režimy Audi drive select.

Nová štandardná funkcia boost, umožňuje modelom RS e-tron GT2 a RS e-tron GT performance3, poskytnúť počas jazdy citeľný nárast výkonu o 70 kW. Vodič môže aktivovať boost pomocou ľavého ovládacieho satelitu na volante. Boost sa aktivuje na desať sekúnd ako naznačuje odpočítavanie v kokpite.

Ľahšia batéria s vyššou energetickou hustotou, dojazd až 609 km**

Audi znížilo hmotnosť vysokonapäťovej (HV) batérie a súčasne zvýšilo jej energetickú hustotu. Napriek vyššiemu energetickému obsahu sa hmotnosť vysokonapäťovej batérie znížila o deväť kilogramov na konečných 625 kilogramov. VN batéria sa môže pochváliť hrubou úložnou kapacitou 105 kWh (netto: 97 kWh). Okrem iných opatrení optimalizácia dvojvrstvovej chladiacej dosky vedie k dvanásťpercentnému zvýšeniu kapacity 33 článkov modulov, z ktorých každý obsahuje dvanásť vreckových článkov s pružným vonkajším plášťom. Audi tiež upravilo chladiaci systém samotných článkov.

Toto opatrenie v kombinácii so zmenami materiálov, separátorov a prispôsobenou chémiou buniek vedie k vyššej hustote energie článkov. Energia, ktorú má nový rad e-tron GT k dispozícii prostredníctvom rekuperácie (rekuperačné brzdenie), sa tiež zvýšila z 290 na 400 kW. Vodič si môže zvoliť manuálnu alebo automatickú prostredníctvom systému MMI a ovládať ju v troch úrovniach pomocou radiacich páčok.

Audi ďalej zvýšilo maximálny nabíjací a vybíjací prúd na 400 ampérov vďaka zvýšenému prúdovému prietoku vo vnútri jednotlivých článkov. Zmenená chémia článkov a ďalej optimalizovaný, inteligentný, prediktívny systém tepelného manažmentu s vylepšeným prepínaním čerpadiel a ventilov a vylepšeným prekondiciovaním umožňujú tok väčšieho výkonu počas nabíjania. Novo navrhnutý systém nabíjania kombinovaného posilňovacieho meniča tiež prispieva k zlepšeniu nabíjacieho výkonu znížením hmotnosti o 2,3 kilogramu a zabezpečením stupňov konverzie napätia z batérie na konečné zaťaženie.

Vyšší nabíjací výkon: Nabíjajte 10 minút, jazdite 280 kilometrov

Audi zvýšilo maximálny nabíjací výkon o 50 kW na 320 kW. Za ideálnych podmienok sa vysokonapäťová batéria rodiny e-tron GT dokáže nabiť z 10 na 80 percent len za 18 minút, táto doba platí pre vysokovýkonnú nabíjaciu stanicu (HPC). Už za 10 minút sa batéria nabije na dojazd až 280 kilometrov. Vozidlo vybavené funkciou Plug &Charge automaticky autorizuje a aktivuje kompatibilné nabíjacie stanice, keď je pripojený nabíjací kábel. Nová vysokonapäťová batéria má tiež výrazne širšie okno rýchlo nabíjania. Aj pri nízkych teplotách dosahuje auto veľmi vysoký nabíjací výkon ešte rýchlejšie. To umožňuje veľmi vysoký nabíjací výkon pri teplotách už od 15 °C, čo ďalej znižuje energetické požiadavky systému tepelného manažmentu a ešte viac uľahčuje zákazníkom využívať ideálne rýchlo nabíjacie okno. Na želanie môžu zákazníci nabíjať s výkonom až 22 kW pri nabíjaní striedavým prúdom.

Audi virtual cockpit plus teraz po prvýkrát poskytuje zákazníkom komplexné informácie o aktuálnom prevádzkovom stave vysokonapäťového akumulátora, vrátane teploty akumulátora, predpovede rýchleho nabíjania a stavu predprípravy. Konkrétne táto nová funkcia využíva grafy a ikony špecifické pre Audi na jasné zobrazenie aktuálne dosiahnuteľného nabíjacieho výkonu a aktuálnej teploty vysokonapäťového akumulátora. Audi virtual cockpit plus indikuje stav pred kondicionovania aj vtedy, keď je aktívna navigácia k nabíjacej stanici HPC. To umožňuje vodičovi na prvý pohľad vidieť, aký nabíjací výkon môže očakávať.

Systém tepelného manažmentu, ktorý pozostáva zo štyroch optimalizovaných chladiacich okruhov udržuje batériu a komponenty pohonného systému na ideálnej teplote. V závislosti od vonkajšej teploty môže byť batéria chladená alebo ohrievaná pre rýchle nabíjanie. Štandardné tepelné čerpadlo zvyšuje dojazd, najmä v zime, prostredníctvom energeticky úspornej klimatizácie.

Aktívny podvozok a Audi drive select s individuálne konfigurovateľnými režimami RS

Štandardné odpruženie je novo vyvinuté vzduchové odpruženie s 2-komorovou/2-ventilovou technológiou, ktorá ponúka významné výhody v jazdnej dynamike bez kompromisov v komforte. Ako voliteľná výbava je k dispozícii aj nový a vysoko inovatívny aktívny podvozok. Tento systém poskytuje bezprecedentný rozdiel medzi komfortom a jazdnou dynamikou.

Systém jazdných režimov - Audi drive select umožňuje vodičovi ovládať charakter vozidla. Vyznačuje sa tromi profilmi: efficiency, comfort and dynamic. Model S e-tron GT1 tiež umožňuje vodičovi nakonfigurovať individuálny režim. Modely RS ponúkajú dva individuálne konfigurovateľné režimy špecifické pre RS: RS1 a RS2. Ako exkluzívny prvok má RS e-tron GT performance3 výkonnostný režim navrhnutý pre optimálne nastavenie na náročných okruhoch.

Pruženie udržuje karosériu vozidla takmer vo vodorovnej polohe počas dynamického brzdenia, riadenia a akcelerácie. Výsledkom je vysoko presná odozva riadenia, ktorá zvyšuje kontrolu vodiča nad vozidlom počas dynamickej jazdy. V týchto jazdných situáciách zabezpečuje aktívny podvozok takmer dokonalú priľnavosť na ceste vďaka vyváženému rozloženiu zaťaženia kolies.

Počas plynulej jazdy, aktívne odpruženie, takmer úplne neutralizuje vibrácie karosérie vozidla najmä pri prejazde nerovností. Keď vodič aktivuje funkcie nakláňania v zákrutách, rozjazdu a komfortného brzdenia prostredníctvom systému Audi drive select, odpruženie kompenzuje nakláňanie, čo znižuje akceleráciu cestujúcich vo vozidle. Aktívny podvozok má tiež funkciu komfortného nastupovania, keď vozidlo stojí. V závislosti od počiatočnej výšky vozidla sa môže v priebehu niekoľkých sekúnd zvýšiť o 55 až 77 milimetrov.

Na želanie ponúka Audi riadenie všetkých kolies v kombinácii s priamejším prevodovým pomerom riadenia prednej nápravy než predchodca v modeli e-tron GT quattro. To znižuje námahu pri riadení pri nižších rýchlostiach. Systém funguje tak, že pohon vretena otáča zadné kolesá maximálne o 2,8 stupňa – v opačnom smere ako predné kolesá až do rýchlosti približne 50 km/h čo zvyšuje obratnosť a manévrovateľnosť, alebo v rovnakom smere ako predné kolesá z rýchlosti približne 80 km/h  čo zlepšuje stabilitu. Pri rýchlosti od 50 do 80 km/h systém v závislosti od jazdnej situácie prechádza medzi opačným a zodpovedajúcim uhlom natočenia volantu. Riadenie všetkých kolies pri manévrovaní znižuje polomer otáčania vozidla asi o 0,6 metra.

Dostupné na objednávku už teraz, ceny začínajú na 127 370 €

Nové modely rodiny Audi e-tron GT si môžete objednať práve teraz. Ceny za S e-tron GT1 začínajú na 127 370 eurách, RS e-tron GT2 na 146 890 eurách a RS e-tron GT performance3 na 160 410 eurách.

 

 

Zobrazit Galériu

Audi

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať