SAMSUNG_062022 Advertisement SAMSUNG_062022 Advertisement SAMSUNG_062022 Advertisement

Nové technológie batérií, ktoré zlepšia výkon a dojazd elektromobilov

Technológie
4

Spoločnosť Sila Nanotechnologies nahrádza grafitovú anódu, ktorá tvorí veľkú časť súčasných lítiovo-iónových batérií a 15 % ich hmotnosti, kremíkovou, o ktorej tvrdí, že zvýši hustotu energie batériových článkov až o 40 % a zároveň zrýchli nabíjanie. Prvým zákazníkom Sila Nanotechnologies je automobilka Mercedes, ktorá ponúkne túto technológiu v roku 2025 v novom elektrickom vozidle EQG.

Ďalšia spoločnosť, ktorá sa zameriava na kremíkové a lítiové batérie, je Group 14. V súčasnosti je partnerom Porsche. Spoločnosť OneD zasa pracuje na stratégii pestovania kremíkových nanodrôtov na grafitovej anóde lítiovej batérie. A teraz spoločnosť Pacific Northwest National Lab (PNNL) oznámila prelom v technológii sodíkových iónových batérií, ktorý sľubuje, že vyrieši problém so zmenami teploty, ktorému čelia súčasné batérie elektromobilov.

Firma uviedla, že našla spôsob, ako skrotiť nestabilitu sodíkovej iónovej technológie. Stále však rieši nízku energetickú hustotu batérie v porovnaní s lítiovo-iónovou verziou. Výskumníci z PNNL tiež uviedli, že budú schopní zmenšiť množstvo potrebného kobaltu, ktorý je toxickým prvkom, prípadne ho úplne odstrániť z batérie. Okrem toho výskumné tímy pracujú aj na batériách s pevným elektrolytom, ktoré sú na rozdiel od lítiových batérií vyrobené z pevne stlačených tvrdých materiálov.

Batéria s pevným elektrolytom má väčšiu hustotu energie a v budúcnosti by mohla priniesť elektromobil s väčším dojazdom z batérie rovnakej veľkosti alebo rovnaký dojazd z menšej a lacnejšej batérie. Takáto batéria ponúka aj rýchlejšie nabíjanie. V súčasnosti trvá nabíjanie väčšinou okolo 30 minút. Polovodičové batérie sa zameriavajú na kratší čas nabíjania a znesú viac nabíjacích cyklov. Navyše batérie s pevným elektrolytom sľubujú aj tepelnú stabilitu.

Zdroj: techtimes.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

4 komentáre

este ze tak reakcia na: Nové technológie batérií, ktoré zlepšia výkon a dojazd elektromobilov

21.7.2022 00:07
myslel som ze prejde tyzden ked nepridete s bombastickym prelomom v bateriach. cela industry su totalny hlupaci a mali by chodit k vam po rozumi ako kazdy tyzden zvysit hustotu energie o 40% a dobu nabijania potlacit do zapornych cisel. uz sa pre pana konecne dajte dokopy.
Reagovať

RE: este ze tak reakcia na: este ze tak

21.7.2022 07:07
Praveze v clanku su spominane iba realne projekty, ktore smeruju ku komercializacii a hromadnej vyrobe. Asi okrem sodikokovych baterii. Ale tie budu pravdepodibne vhodne na ine pouzitie ako v autach, kedze maju nizku energ. hustotu. Praveze clanok je solidny, akurat neprinasa nic nove, iba suhrn technologii, ktore su uz dlhsiu dobu zname a vieme, ze sa doladuju. Je urcite aj mnozstvo exotickych technologii pri ktorych ide skor o zakladny vyskum ako o doladovanie, ale tie v clanku nie su spominane.
Reagovať

RE: RE: este ze tak reakcia na: RE: este ze tak

21.7.2022 23:07
To je min. raz do tyzdna poslednych 10 rokov, vedci objavili, chyba uz len, coskoro ... baterie ktore budeme nabijat raz za mesiac... Nikto ti nemoze dat to, co v nextechu pozbieraju z celeho internetu. Mimochodom ak len o to ide ze to tvrdi nejaka firma, tak poznam "firmu" co uz niekolko rokov tvrdi ze zmakla studenu fuziu...
Reagovať

RE: RE: este ze tak reakcia na: RE: este ze tak

21.7.2022 12:07
Ty rad prijimas h.noj a citas h.noj. Clanok aj nadpis su na urovni hnoju. Keby toto napises v skole ako pracu, tak ta vyhodia, ak to neprerobis aby v tom bol rozum.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať