SAMSUNG_082022 Advertisement SAMSUNG_082022 Advertisement SAMSUNG_082022 Advertisement

Vytvorte si vlastného virtuálneho klona s fotorealistickou podobou

Technológie
0

Spoločnosť Epic Games nedávno predstavila nástroj Mesh MetaHuman na vytváranie fotorealistických ľudských postáv. Umožňuje tvorcom vymodelovať presvedčivú postavu za menej ako hodinu. V porovnaní s mnohými inými nástrojmi je to veľmi jednoduché. Fotorealistické postavy sú svätým grálom 3D grafiky. Je to náročná úloha pre fenomén nazvaný „uncanny valley“, podľa ktorého sa ľudské postavy stávajú menej príťažlivými, keď sa blížia k realistickej reprezentácii.

Postavy vo vysokorozpočtových hrách alebo animovaných filmoch vyžadujú mesiace (možno aj roky) úsilia a často sa spoliehajú na podrobné skeny skutočných ľudských modelov zachytených drahým špecializovaným vybavením. Mesh MetaHuman prelamuje túto bariéru. Stu Richards, spoluzakladateľ Versed, použil iPhone na naskenovanie modelu svojej tváre a vytvorenie vlastného avatara MetaHuman. „Myslím, že asi po 40 fotografiách to spojilo všetky rôzne uhly a vytvorilo 3D model mojej tváre,“ hovorí. „Vezmete túto sieť, prenesiete ju do Unreal Engine... a prekryjete ňou hlavu v MetaHuman.“

Rozhranie MetaHuman poskytuje množstvo možností, ktoré sa dajú zmeniť jedným kliknutím. Tvorcovia môžu upraviť postavu, vlasy na hlave a tvár, obočie, tón pleti a dokonca aj vzhľad pórov a nepriehľadnosť pokožky, aby vytvorili presvedčivý virtuálny klon, prípadne vymodelovali idealizovaného avatara. Tvorcovia môžu dokonca použiť Live Link, zásuvný modul pre Unreal Engine, na zachytenie výrazov tváre v reálnom čase na smartfóne alebo tablete a ich streamovanie na postavu MetaHuman.

Richards upozorňuje, že na dosiahnutie najlepších výsledkov je potrebná určitá znalosť 3D modelovania a animácie. Treba očakávať aj menšie nedokonalosti v modele zachyteného smartfónom alebo tabletom, ktoré musia byť opravené v softvéri na 3D modelovanie. MetaHuman však nie je nástroj určený výlučne na modelovanie avatarov. V skutočnosti to nie je ani jeho primárny prípad použitia.

Podľa Epic Games je skôr určený pre tvorcov pracujúcich na menších projektoch so skromným rozpočtom, ako sú nezávislé hry a krátke filmy.Animátori môžu uskutočniť virtuálny kasting rýchlou iteráciou postáv, ktoré sa líšia vekom, účesom, výškou, štruktúrou tváre a postavou. To pomáha animátorom vyskúšať si pózy a výrazy predtým, ako sa rozhodnú, ktorú postavu použijú pre svoj projekt. Konkurencia v tomto priestore je však značná.

Napríklad spoločnosť Unity v januári 2022 kúpila spoločnosť Ziva Dynamics, štúdio VFX známe svojou prácou pri vytváraní realistických postáv. Iným alternatívam, ako sú Animaze a Ready Player Me, síce chýba realizmus, ale na dosiahnutie použiteľných výsledkov nevyžadujú skúsenosti s 3D modelovaním alebo animáciou. MetaHuman zatiaľ vedie v snahe prekročiť uncanny valley, ale sú to preteky s otvoreným koncom.

Zdroj: spectrum.ieee.org.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať