SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

Objem online platieb sa zdvojnásobil. Darí sa nielen predajniam s oblečením, ale aj internetovým zoznamkám

Tlačové správy
0

Pandemická situácia v kombinácii s predvianočným obdobím praje najmä internetovým predajcom. Darí sa predovšetkým e-shopom s oblečením, knihami, ale aj s chovateľskými potrebami. Klienti 365.bank svoje mesačné útraty dokonca medziročne zdvojnásobili.

Internetové predajne sú čoraz preferovanejšie, pretože nás neobmedzujú otváracími hodinami a okrem času nám obyčajne ušetria aj peniaze vďaka rýchlemu porovnaniu cien rovnakého tovaru u viacerých obchodníkov. Online nákupy sa tešia obľube aj vďaka pohodliu, no i bezpečnosti. Ich riziko zvyšuje najmä naša neopatrnosť a prílišná dôverčivosť.

Jedným zo spôsobov zvýšenia bezpečnosti pri nákupe cez internet je platba prostredníctvom digitálnej karty. Ak ju použijeme jednorazovo, a teda po zaplatení nákupu si vygenerujeme ďalšiu kartu v aplikácii, zabránime riziku možného zneužitia. Aj v prípade, že by došlo k takémuto pokusu, podvodník kartou jednoducho nezaplatí,“ spresňuje Tomáš Barbarič, Head of Business Development v 365.bank. Tento spôsob platieb je podľa neho vhodný najmä v prípade, že ide o internetový obchod, v ktorom nakupujeme prvýkrát alebo ktorý nepoznáme.

Na bezpečnosť online nákupov myslí aj európska legislatíva PSD2, ktorá ukladá bankám povinnosť dvojfaktorovej autorizácie. Zmeny v doterajšom potvrdzovaní platieb na internete pritom majú zaviesť najneskôr do konca tohto roku. Klient podľa nej musí využívať kombináciu niečoho, čo vlastní, niečoho, čo vie, a niečoho, čím je. Autorizovanie platieb v zmysle nových legislatívnych úprav prebieha v 365.bank prostredníctvom mobilnej aplikácie

Prostredníctvom push notifikácie sa naši klienti prihlásia do svojej mobilnej aplikácie a pomocou PIN-u alebo biometrie autorizujú platbu. Výhoda je, že si nemusia sťahovať žiadnu ďalšiu aplikáciu, ale všetko vyriešia vo svojej aktuálnej,“ spresňuje Barbarič. V prípade preferencie doterajšieho spôsobu overovania prostredníctvom SMS správy pribúda podľa jeho slov ešte tzv. ePIN. Tento číselný údaj si môžu klienti nastaviť či zmeniť kedykoľvek podľa svojej potreby.

Nákupom na internete praje aj aktuálna situácia súvisiaca s pandémiou koronavírusu. Tá pritom zvyšuje návštevnosť nielen samotných e-shopov, ale aj rôznych online zoznamiek. Tento trend sleduje 365.bank u svojich klientov. Nárast online platieb za internetové zoznamky môže byť spôsobený nedostatkom sociálneho kontaktu a príležitostí na zoznámenie súvisiacim s vládnymi opatreniami či so zákazom zhromažďovania. Okrem nákupov oblečenia alebo kníh preferujú aj nákupy elektroniky, obuvi, športových potrieb alebo detského sortimentu.

O 365 bank:

Sme banka pre dnešných ľudí. Veríme, že súčasné technológie nám umožňujú byť pre klienta naozaj užitočnými. Stačí len zapnúť si smartfón. Preto na Slovensko prinášame bankovníctvo, ktoré je postavené na princípe „mobile first“. V centre všetkého, čo robíme, je klient. Bankovníctvo budujeme tak, aby bolo preňho jednoduché, príjemné na používanie a inteligentné. Našou ambíciou je byť takou bankou, ktorú budete chcieť používať každý deň. Viac na www.365.bank

 

www.365.bank

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať