ANTIK_2024 ANTIK_2024 ANTIK_2024

Polovicu z vyše 5 miliónového obratu má z Česka: GoodRequest rastie a chce hrať českú ligu naplno

Tlačové správy
0

Bez billboardov a kampaní, len vďaka výborným referenciám a výsledkom. Slovenské digitálne štúdio GoodRequest dnes v Česku ticho generuje viac ako polovicu svojho vyše 5 miliónového obratu. V Prahe zvyšuje tempo: posilňuje svoju prítomnosť a chce hrať českú ligu naplno v mobile, na webe, vo frontende a dizajne.

 

„Áno, boli sme partička IT nerdov,“ smeje sa Tomáš Lodňan, keď sa v spomienkach vracia k roku 2013. Bol pár rokov po škole, za sebou mal aplikáciu na mapovanie čiernych skládok a okolo seba tím vývojárov, ktorých bavili mobilné aplikácie. Mobilný trh bol síce v plienkach, ale rástol pred očami.

„IT bolo vtedy na náš vkus príliš korporátne. Chceli sme slobodu, aby sme mohli robiť to, čo nás baví,“ dodáva. V žilinskej reštaurácii potom dali systémovej hláške „bad request“ pozitívny obrat. O pár dní neskôr už v obchodnom registri svietilo meno GoodRequest. Z nápadu je stomiliónový biznis s presahom do Česka.

Od punku ku štandardom

Začiatok bol punk. Menšie objednávky, startupy. Od projektu k projektu, od odporúčania k odporúčaniu. Snehová guľa sa rozbehla aplikáciou pre Bistro, prvou veľkou donáškovou službou na Slovensku, ktorú pred pár rokmi odobrala holandská spoločnosť Just Eat za 50 miliónov eur.

GoodRequest počas prvých piatich rokov vyrástol z malej partie na viac než tridsať ľudí. Nastal tak čas na zamyslenie, čo sa dá robiť ďalej. Odpoveď nenechala na seba dlho čakať: tvoriť zodpovedný digitálny svet a byť partnerom pre veľké produktové firmy. Lenže to si žiadalo väčší dosah. „Desaťtisíc používateľov je fajn. Státisíce a milióny sú však iné ihrisko pre inovácie a dopad, ktorý môžeme prinášať,“ vysvetľuje Lodňan.


Tomáš Lodňan

Česká éra

Keď sa Slovensko začalo zmenšovať, čoraz väčší zmysel začalo dávať Česko. Netrvalo dlho a do zoznamu klientov pribudlo prvé významné meno – Notino. Pre nich vyvinuli rezervačný systém pre salóny, ktorý dnes beží v piatich krajinách. Potom prišli lekárne BENU a s nimi desaťtisíce denných interakcií okolo e-receptov, rezervácií a nákupov v mobile. Do portfólia v Česku už patrí aj Edenred.

Príbehy sa v niečom podobajú: firmy so silným interným IT, ktoré chcú optimalizovať existujúce riešenia alebo využiť novú príležitosť a rýchlo sa presunúť na trh inovácií. GoodRequest im nezasahuje do hlavného biznisu, ale vďaka dôvere často dostáva voľnú ruku na aplikačnej vrstve a frontende.

Prečo Česko, prečo práve teraz?

Lodňan priznáva, že Česko ho lákalo nielen kvôli väčšiemu priestoru pre inovácie a rast, ale aj kvôli geografickej blízkosti. „Nemáme v DNA úplne remote nastavenie. Keď sú workshopy, chceme tam byť, keď je kick-off alebo launch, chceme tam byť. To sú vzťahy a informácie, ktoré sa nedajú nahradiť.“

Z pohľadu príležitostí je pre GoodRequest Česko minimálne trikrát väčšie ako domáci trh. „Nie sme nováčikmi. Sme tu už viac ako tri roky a poznáme klientov aj kvalitnú konkurenciu, s ktorými sa stretávame v tendroch. Teraz sa tešíme, že sa budeme stretávať častejšie,“ uzatvára CEO GoodRequest.

Čo robia?

Do sveta veľkých projektov vstúpili v roku 2019 s Tatra bankou, kde prevzali frontend mobilného bankovníctva pre pol milióna aktívnych používateľov. Spolupráca pokračovala aj na anotačnej platforme Adamova škola, ktorá si z európskej súťaže EIEA odniesla ocenenie za prelomovú inováciu v internej komunikácii. A potom prišla TABI – mobilná banka pre deti. Od prvého konceptu po MVP ju vytvorili za šesť mesiacov a aplikácia dnes hravou formou učí deti finančnú gramotnosť a prácu s peniazmi.

Posun k väčším projektom ukázala aj spolupráca s Innovatrics, pre ktorých majú na starosti aplikačnú vrstvu ich biometrickej dochádzky, nasadenej vo viac než sedemdesiatich krajinách.

A aj keď GoodRequest otočil kurz, naďalej zostáva vo svojej oblasti. Vytvára iOS/Android aplikácie a webové stránky, robí frontend, produktový dizajn a UX výskum. Keď projekt potrebuje držať biznis logiku pohromade, doplní systém na mieru.

O GoodRequest
GoodRequest je digitálne štúdio, ktoré vzniklo v roku 2013. Tvorí ho tím skúsených dizajnérov, vývojárov, ktorí v spolupráci s inovatívnymi partnermi vytvárajú digitálne riešenia zamerané na používateľa. Pôsobí ako strategický technologický partner pre uznávané značky s globálnym dosahom. Spoločnosť navrhuje a vyvíja aplikácie, webové riešenia a informačné systémy v oblastiach, ako sú financie, obchod, zdravotníctvo, šport či elektromobilita.

Zobrazit Galériu

GoodRequest

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať