Prieskum: Ako často a na čo používame smartfón

Prieskumy trhu
1

Desatina ľudí z Veľkej Británie siaha po svojom telefóne hneď, ako ráno otvorí oči*. A dôvodom nie je len zvoniaci budík. Dovedna 32 % ľudí tak urobí v rámci prvých
5 minút a viac ako polovica (52 %) zoberie do rúk svoj smartfón do 15 minút po prebudení. K ranným rituálom preto nepatrí už len čerstvo uvarená káva či raňajky, ale necelá tretina ľudí (29 %) sa venuje napríklad aj sledovaniu a písaniu SMS správ. Takmer ôsmim z desiatich ľudí (78 %) pritom smartfón ráno kráti aj čas strávený prepravou v MHD z domu do práce.

Mobilné telefóny zásadne zmenili naše návyky. Čoraz menej ich používame na telefonovanie a stále viac po nich siahame pri iných aktivitách. Stávajú sa primárnym kanálom nášho prístupu na internet, riešime nimi svoj voľný čas, čítame články, sledujeme sociálne siete, zakladáme bankový účet. Žijeme v dobe, keď si mnohí z nás nevedia predstaviť, že by boli bez smartfónu,“ hovorí Marek Šupa, CEO 365.

Štatistiky ukazujú, že svojho telefónu sa človek nezrieka nielen v priebehu dňa, ale dokonca ani v noci. Predstavitelia z generácie „millennials“ naň denne siahnu v priemere 157-krát. Drvivá väčšina populácie (89 %) berie do rúk telefón aj počas práce. Viac ako tretina (32 %) ho pritom využíva na vybavovanie pracovných telefonátov a e-mailov (37 %).

Do konca dňa toho stihne človek vybaviť ešte relatívne veľa a smartfón má spravidla vždy pri sebe. Či už ideme na večeru s rodinou (68 %), alebo sa stretneme s priateľmi (80 %), prípadne len tak sledujeme televíziu (81 %). Takmer tretina (27 %) si vezme do rúk svoj telefón aj tesne pred tým, ako ide spať, a 34 % ľudí ho sleduje aj v noci.

Spomedzi mladých ľudí vo veku 18 - 24 rokov pritom tak robí až polovica. Najčastejšie kontrolujú čas (22 %), píšu SMS správy (11 %), sledujú sociálne siete (9 %) a e-maily (8 %). Táto veková skupina pritom patrí vzhľadom na používanie smartfónov k najaktívnejším. Tretina z nich totiž sleduje svoj telefón „často“ alebo „veľmi často“ aj počas stretnutia s priateľmi, nákupov alebo pozerania TV.

Medzi najčastejšie aktivity, na ktoré ľudia využívajú mobilnú aplikáciu, patrí sledovanie počasia (56 %), sociálnych sietí (55 %), navigácie (54 %), ďalej e-mailov (52 %), hranie hier (47 %), ale aj bankovníctvo (40 %).

„V zahraničí je už dnes trendom omni-digital kanál. To znamená, že čoraz väčšie množstvo ľudí siaha po kombinácii mobilu, PC a tabletu. Naopak, ubúda tých, ktorí kombinujú návštevu bankovej pobočky s mobilnou aplikáciou a call centrom. V Británii omni-digital prístup využíva v priemere takmer každý druhý človek,“ uvádza Marek Šupa.

Z pohľadu digitalizácie patrí Slovensko so 47,5 % v rámci krajín strednej Európy medzi dva najvyspelejšie trhy**. Prvenstvo patrí Poľsku (48,1%). Trojicu uzatvára Česká republika (40 %), potom nasleduje Rumunsko (37 %) a Bulharsko (36,9 %). Zaostávajú napríklad Maďarsko (32,3 %), Chorvátsko (31,9 %) a Slovinsko (28,8 %).  V strednej Európe pritom vynikáme aj druhým najvyšším  indexom penetrácie smartfónov, ktorý predstavuje 65 %. Vyšší je už len v Rakúsku (66 %).

365.bank

Všetky autorove články
smartfon prieskum

1 komentár

Telefonovanie reakcia na: Prieskum: Ako často a na čo používame smartfón

24.6.2017 09:06
Osobne používam smartfón prevažne na telefonovanie, ale je pravda, že ak si potrebujem skontrolovať email alebo niečo nájsť pri ceste (trasu, číslo električky a čas odjazdov a pod.) je to super, pretože mám doležité info hneď poruke.
Reagovať

Pridať komentár