Príjmy spoločnosti Xiaomi za 1. kvartál 2025 dosiahli 111,3 miliardy jüanov
Upravený čistý zisk stúpol o 64,5 % na rekordných 10,7 miliardy jüanov
Prémiovosť v rámci všetkých produktových kategórií podporuje silný rast vo všetkých obchodných segmentoch
Spoločnosť Xiaomi Corporation, ktorá pôsobí v oblasti spotrebnej elektroniky, smartfónov a výrobkov inteligentnej domácnosti (IoT), oznámila svoje neauditované konsolidované výsledky za prvé tri mesiace do 31. marca 2025 (ďalej len „výsledky za 1. kvartál 2025“). Spoločnosť Xiaomi už druhý kvartál po sebe vykázala tržby nad 100 miliárd jüanov a upravený čistý zisk prvýkrát prekročil 10 miliárd jüanov. Výsledky prekonali očakávania trhu, pričom tržby za prvý kvartál dosiahli 111,3 miliardy jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 47,4 %. Upravený čistý zisk dosiahol 10,7 miliardy jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 64,5 %, a signalizuje to silný štart do roku 2025.
V priebehu prvých troch mesiacov bol zaznamenaný výrazný rast vo všetkých obchodných segmentoch. Tržby z predaja smartfónov vzrástli medziročne o 8,9 % na 50,6 miliardy jüanov. Tržby z predaja výrobkov inteligentnej domácnosti (IoT) vzrástli medziročne o 58,7 % na 32,3 miliardy jüanov a dodávky práčok a chladničiek dosiahli rekordné hodnoty. Dodávky klimatizácií odolali výkyvom a medziročne vzrástli o viac ako 65,0 %. Príjmy z inteligentných elektrických vozidiel („EV“), umelej inteligencie a ďalších nových iniciatív dosiahli 18,6 miliardy jüanov, pričom dodávky vozidiel Xiaomi série SU7 dosiahli celkovo 75 869 kusov.
Stratégia prémiovosti sa presadila vo všetkých kategóriách. Priemerná predajná cena (ďalej len „ASP“) smartfónov sa v 1. štvrťroku 2025 zvýšila na 1 211 jüanov, čo je rekordná hodnota. Predaj smartfónu Xiaomi 15 Ultra, uvedeného na trh vo februári, vzrástol v rovnakom období o 90 % v porovnaní s jeho predchodcom.
Smartfóny Xiaomi sa po desiatich rokoch opäť dostali na prvé miesto v Číne, získali 18,8 % podiel na trhu
V 1. kvartáli 2025 sa tržby spoločnosti Xiaomi z predaja smartfónov medziročne zvýšili o 8,9 % na 50,6 miliardy jüanov. Celosvetové dodávky smartfónov dosiahli 41,8 milióna kusov, čím sa dosiahol medziročný rast už sedem kvartálov po sebe. Podľa spoločnosti Canalys (teraz súčasť Omdia) si spoločnosť Xiaomi udržala pozíciu Top 3 v celosvetových dodávkach smartfónov už devätnásty kvartál po sebe, s trhovým podielom 14,1 % a sedem štvrťrokov po sebe dosiahla medziročný rast v celosvetových dodávkach smartfónov. Podiel spoločnosti Xiaomi na trhu so smartfónmi v Číne medziročne vzrástol o 4,7 percentuálneho bodu na 18,8 %, čo predstavuje medziročný nárast trhového podielu už piaty po sebe idúci kvartál. Po desiatich rokoch spoločnosť opätovne získala prvú pozíciu v dodávkach.
Spoločnosť Xiaomi naďalej posilňovala svoju prítomnosť v prémiových segmentoch trhu. Podľa údajov tretích strán, predstavovali predané smartfóny Xiaomi v cene 3 000 jüanov a viac 25,0 % z celkového počtu predaných smartfónov v Číne, čo predstavuje medziročný nárast o 3,3 percentuálneho bodu. V prípade smartfónov s cenou 4 000 jüanov a viac, dosiahol podiel predaných smartfónov Xiaomi na trhu 9,6 %, čo predstavuje medziročný nárast o 2,9 percentuálneho bodu.
Rekordné tržby a hrubá marža v oblasti IoT; zdvojnásobenie rastu v oblasti inteligentných, veľkých domácich spotrebičov
Segment výrobkov inteligentnej domácnosti (IoT) pokračoval v rýchlom raste, pričom jeho tržby v 1. kvartáli 2025 medziročne vzrástli o 58,7 % na 32,3 miliardy jüanov. Hrubá marža sa medziročne zvýšila o 5,4 percentuálneho bodu na 25,2 %, čím sa dosiahli nové rekordy v oblasti príjmov aj hrubej marže. Napriek tradičnej mimosezónnej časti roka zaznamenali predaje domácich spotrebičov Xiaomi prudký rast. Dodávky klimatizácií prekročili 1,1 milióna kusov, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 65,0 %. Dodávky chladničiek prekročili 880 000 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 65,0 % a dodávky práčok sa medziročne vyšplhali o viac ako 100 % na 740 000 kusov. Dodávky chladničiek aj práčok dosiahli rekordné hodnoty. Továreň na výrobu inteligentných domácich spotrebičov spoločnosti Xiaomi má začať s prevádzkou v tomto roku.
Silný rast si udržali aj tablety Xiaomi. Podľa spoločnosti Canalys vzrástli medziročne celosvetové dodávky tabletov v 1. kvartáli 2025 o 56,1 %, čím sa spoločnosť Xiaomi po prvýkrát dostala do prvej svetovej trojky a udržala si 3. miesto v Číne. Dodávky inteligentných náramkov Xiaomi sa umiestnili na 1. mieste v rámci sveta a na 2. mieste v Číne, zatiaľ čo dodávky slúchadiel sa umiestnili v rámci sveta na 2. mieste a na 1. mieste v Číne.
K 31. marcu 2025 sa počet pripojených zariadení IoT (okrem smartfónov, tabletov a notebookov) na platforme AIoT spoločnosti Xiaomi, zvýšil na 943,7 milióna, čo predstavuje medziročný nárast o 20,1 %. Počet používateľov s piatimi a viac zariadeniami pripojenými k platforme AIoT spoločnosti Xiaomi (okrem smartfónov, tabletov a notebookov) dosiahol 19,3 milióna, čo predstavuje medziročný nárast o 26,5 %. V marci 2025 vzrástol počet mesačne aktívnych používateľov („MAU“) aplikácie Mi Home na 106,4 milióna, čo predstavuje medziročný nárast o 19,5 %. Počet používateľov aplikácie AI Assistant vzrástol na 146,7 milióna, čo predstavuje medziročný nárast o 17,5 %.
Hrubá marža v oblasti internetových služieb vzrástla na 76,9 %, keďže používateľská základňa sa naďalej rozširuje
Segment internetových služieb spoločnosti Xiaomi pokračoval v stabilnom raste, pričom tržby sa v 1. kvartáli 2025 medziročne zvýšili o 12,8 % na 9,1 miliardy jüanov. Hrubá marža sa medziročne zvýšila o 2,7 percentuálneho bodu na 76,9 %.
Používateľská základňa internetových služieb spoločnosti Xiaomi sa ďalej rozširovala a dosiahla rekordné čísla na celom svete, aj v rámci Číny. V marci 2025 dosiahol na celom svete počet užívateľov internetových služieb 718,8 milióna, čo predstavuje medziročný nárast o 9,2 %, zatiaľ čo počet užívateľov internetových služieb Xiaomi v Číne dosiahol 181,1 milióna a predstavuje to medziročný nárast o 12,9 %.
V oblasti inteligentných elektrických vozidiel dosahuje Xiaomi stabilný rast a zvyšuje výrobnú kapacitu, aby splnilo celoročný cieľ dodávky 350 000 vozidiel
Príjmy z inteligentných elektrických vozidiel, umelej inteligencie a ďalších nových iniciatív spoločnosti Xiaomi, si udržali stabilný rast, pričom celkové príjmy v 1. kvartáli 2025 dosiahli 18,6 miliardy jüanov. Dodávky série Xiaomi SU7 neustále napredovali, pričom v priebehu štvrťroka bolo dodaných 75 869 vozidiel. Skupina bude naďalej zvyšovať výrobu a usilovať sa o dosiahnutie svojho cieľa dodať 350 000 vozidiel počas roka 2025.
Spoločnosť Xiaomi pokračovala v rozširovaní svojej predajnej a servisnej siete. K 31. marcu 2025 otvorila 235 predajných centier elektrických vozidiel v 65 mestách v Číne.
Model Xiaomi SU7 Ultra, uvedený na trh vo februári, nanovo definoval trh prémiových elektromobilov a vstúpil do ultraprémiového segmentu s cenami začínajúcimi nad 500 000 jüanov. Pripravované vysokovýkonné a luxusné SUV Xiaomi YU7 ďalej rozšíri prítomnosť spoločnosti Xiaomi v sektore prémiových elektrických vozidiel. Dodávateľské schopnosti spoločnosti Xiaomi sa neustále zvyšujú, pričom kumulatívne dodávky od jej debutu presiahli 258 000 vozidiel. Mesačné dodávky prekročili 20 000 vozidiel počas šiestich po sebe nasledujúcich mesiacoch. V apríli sa model Xiaomi SU7 dostal na prvé miesto v predaji všetkých modelov s cenou nad 200 000 jüanov.
Investícia 200 miliárd jüanov do výskumu a vývoja počas nasledujúcich piatich rokov s cieľom vytvoriť technologický priestor pre inovácie v oblasti čipov, umelej inteligencie a operačných systémov.
Spoločnosť Xiaomi je pevne odhodlaná investovať do svojich kľúčových segmentov a stať sa globálnym lídrom v rozvíjajúcej sa oblasti najmodernejších technológií. Výdavky na výskum a vývoj dosiahli v 1. štvrťroku 2025 6,7 miliardy jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 30,1 %. K 31. marcu 2025 dosiahol počet zamestnancov výskumu a vývoja spoločnosti Xiaomi rekordnú úroveň 21 731. Spoločnosť Xiaomi tiež rozšírila svoju expertízu v oblasti duševného vlastníctva a získala viac ako 43 000 patentov po celom svete. Skupina plánuje v nasledujúcich piatich rokoch investovať 200 miliárd jüanov do výskumu a vývoja, čím posilňuje svoj záväzok v oblasti kľúčových technologických segmentov.
Dňa 22. mája spoločnosť Xiaomi predstavila svoj vlastný 3nm procesor Xiaomi XRING O1, ktorý bol použitý v nových smartfónoch a tabletoch značky. Tento míľnik znamená kompletné nasadenie kľúčových technológií spoločnosti Xiaomi.
O spoločnosti Xiaomi
Spoločnosť Xiaomi Corporation bola založená v apríli 2010 a 9. júla 2018 bola kótovaná na hlavnej Hongkongskej burze cenných papierov (1810.HK). Xiaomi je spoločnosť zaoberajúca sa spotrebnou elektronikou a inteligentnou výrobou, ktorej jadrom sú smartfóny a inteligentný hardvér prepojený platformou internetu vecí.
V duchu vízie „Spriateľme sa s používateľmi a buďme skvelou spoločnosťou v ich srdciach“, Xiaomi neustále pracuje na inováciách, vysokokvalitných používateľských skúsenostiach a prevádzkovej efektivite. Spoločnosť vytrvalo vytvára úžasné výrobky za primerané ceny, aby inovatívne technológie mohli zlepšovať život každému na svete.
Spoločnosť Xiaomi je jednou z popredných svetových spoločností v oblasti smartfónov. V marci 2025 dosiahol počet užívateľov na celom svete približne 718,8 milióna (vrátane smartfónov a tabletov). Spoločnosť tiež vytvorila poprednú svetovú spotrebiteľskú platformu AIoT (AI+IoT), k 31. marcu 2025 dosiahla približne 943,7 milióna inteligentných zariadení pripojených k jej platforme (okrem smartfónov, notebookov a tabletov). V októbri 2023 spoločnosť Xiaomi inovovala svoju stratégiu na inteligentný ekosystém „človek × auto × domácnosť“, ktorý plynulo spája osobné zariadenia, produkty inteligentnej domácnosti a autá. Spoločnosť Xiaomi sa vždy zameriava na človeka a je odhodlaná poskytovať komplexné, lepšie prepojené zážitky. Produkty Xiaomi sú prítomné vo viac ako 100 krajinách a regiónoch na celom svete. V auguste 2024 bola spoločnosť Xiaomi už šiesty rok po sebe zaradená do zoznamu Fortune Global 500.
Spoločnosť Xiaomi je súčasťou indexov Hang Seng, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index a Hang Seng China 50 Index.