SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Prvú výrobnú linku na batérie pre elektromobily postaví pre InoBat čínska spoločnosť Wuxi Lead

Tlačové správy
0
  • InoBat Auto potvrdil objednávku a podpísal kontrakt na dodávku prvej pilotnej linky na výrobu batérii na Slovensku u jednej z najväčších spoločností na svete v danej oblasti –  Wuxi Lead
  • Wuxi Lead v minulosti dodala linky pre Volkswagen, Nissan či Tesla
  • Kapacita pilotnej linky R&D centra vo Voderadoch bude v plnom vyťažení produkovať vyše 260 tisíc batériových článkov ročne
  • Ide o ďalší významný míľnik v podobe zaistenia dodávky zariadenia linky a posunu k výrobe batérií do elektromobilov na Slovensku
  • Plán uvedenia do prevádzky je koniec roku 2022

Európska inovatívna spoločnosť InoBat Auto a popredný svetový dodávateľ výrobných zariadení Wuxi Lead podpísali dohodu o dodaní výrobnej linky na lítium-iónové batérie. Wuxi Lead dodá linku do R&D centra vo Voderadoch na kľúč.

Wuxi Lead je popredným svetovým výrobcom novej generácie zariadení pre priemysel s rozsiahlymi skúsenosťami. Predseda predstavenstva Yanqing Wang vníma InoBat ako jedného z najdôležitejších partnerov v Európe. „Wuxi Lead bude jediným dodávateľom zariadení v prvej fáze projektu, pričom poskytne InoBat kompletné vybavenie a služby. Zároveň bude celá výrobná linka vybavená digitálnym riešením od Siemens. Spoluprácu s InoBat považujeme za dôkaz kvality našich produktov, technológií a služieb. Verím, že táto pilotná linka získa celosvetovú pozornosť.“

Marián Boček z InoBat Auto vysvetľuje, že Wuxi Lead si vybrali pre flexibilitu a kvalitu ich zariadenia, spojeného s profesionálnou podporou ich technického tímu v Európe. „Prvým krokom ešte pred výrobou a dodávkou niečoho tak komplexného, ako je výrobná linka, bude reálny dizajn, o ktorý sa postará práve Wuxi Lead. Jednotlivé časti pilotnej linky by mali na Slovensko doraziť niekedy na prelome druhého a tretieho kvartálu 2022. Následne sa budú tieto časti linky montovať dokopy, pričom výroba by mala začať do konca roka 2022. Výstavba teda napreduje podľa plánu.“

Riešenie, ktoré bude používať linka InoBat Auto, využíva najmodernejšiu technológiu vysokorýchlostného vrstvenia („stacking“ po anglicky). To umožňuje efektívnu a presnú výrobu, pričom linka dokáže veľmi rýchlo meniť sady nástrojov. Vďaka tomu je flexibilná vo formátoch a veľkostiach batériových článkov.

Batérie NMC622 od InoBat Auto pritom absolvovali v auguste 2021 bezpečnostné a výkonnostné testy v uznávanom kórejskom testovacom centre. Testy boli zamerané na viaceré parametre. Batérie dosiahli pozitívne výsledky v oblastiach ako sú rýchlosť nabíjania, životnosť, kapacita, ale aj v tom, aký vplyv na ne majú teplotné výkyvy.

Marián Boček dopĺňa, že kúpna zmluva na výrobnú linku predstavuje v prvej etape projektu vo Voderadoch ďalší významný technologický míľnik. „Mnoho e-mobility firiem tvrdí, že bude dosahovať veľké kapacity výroby. Realita je však taká, že im nestoja ešte ani základy. S InoBat Auto sme ďalej a naše plány sú postupne čím viac hmatateľné aj v realite – či už ide o úspešné testy našich batérií alebo napredovanie v prestavbe centra vo Voderadoch.“

Za spoločnosťou InoBat stojí silné konzorcium investorov a technologických spoločností vrátane vedúceho investora IPM Group (IPM), ktorý sa špecializuje na prinášanie prelomových technológií do Európy. Medzi strategických investorov a partnerov patrí ČEZ Matador, AEN, MSM Group, Across a Wildcat Discovery Technologies. Len tento mesiac pritom InoBat ohlásil ďalšieho významného investora – ťažobnú spoločnosť Rio Tinto.

 

 

InoBat

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať