PEUGEOT e-208 & PEUGEOT e-2008 - VÝVOJ TECHNOLOGIÍ PRE EŚTE VÄČŠIU AUTONÓMIU
VÝVOJ TECHNOLÓGIÍ PRE VÄČŠIU AUTONÓMIU
Až o 25 km a o 8 % väčší dojazd v cykle WLTP a ešte viac v samotnom reálnom živote, to je nový technologického vývoj ,ktorý bude aplikovaný na 100 % elektrických verziách nového PEUGEOT e- 208 a e-2008 už začiatkom roka 2022.
Uvedené koncom roka 2019, modely PEUGEOT e-208 a PEUGEOT e-2008 sú skutočným úspechom – do dnešného dňa bolo vyrobených viac ako 90 000 vozidiel.
Tieto dva modely potvrdzujú význam a dôležitosť elektrifikačnej stratégie značky PEUGEOT.
Na základe platformy eCMP (Common Modular Platform) a batérie s kapacitou 50 kWh, spolu s elektromotorom s výkonom 100 kW (136k) a krútiacim momentom 260 Nm sa tieto dve siluety technologicky vyvíjajú spoločne s cieľom ponúknuť svojím užívateľom ešte väčšiu autonómiu.
Po prvé, optimalizáciou pneumatík s prechodom do triedy "A+" čo prináša vyššiu účinnosť vďaka nižšiemu valivého odporu.
Týka sa to 16-palcových kolies pre PEUGEOT e-208 a 17-palcových kolies pre PEUGEOT e-2008.
K tomu sa pridáva aj mechanický vývoj formou optimalizácie prevodových pomerov, ktorý zlepšuje spotrebu energie pri jazde na cestách a diaľnici.
Nové tepelné čerpadlo spolu so snímačom vlhkosti inštalovaným v hornej časti čelného skla umožňuje optimalizovať energetickú účinnosť vykurovania a klimatizácie.
Informácie prenášané týmto snímačom umožňujú jemnejšie riadiť recirkuláciu vzduchu v priestore pre cestujúcich a v konečnom dôsledku zachovať množstvo energie obsiahnutej v batérii vo fázach zvyšovania a udržiavania teploty vo vnútri vozidla.
Účinnosť tohto vývoja je obzvlášť citeľná, keď sú vonkajšie teploty nízke.
Stručne povedané, tento vývoj zabezpečí navýšenie dojazdu podľa metodiky WLTP (Worldwide harmonized Light Vehicles Test Procedures):
- Nový PEUGEOT e-208 navýši dojazd podľa normy WLTP až na 362 km, čo predstavuje nárast o 22 km.
- Nový PEUGEOT e-2008 až 345 km dojazdu podľa WLTP, čo je nárast 25 km.
Okrem výrazného nárastu autonómie pre normu WLTP je však potrebné zdôrazniť významný možný nárast v samotnom reálnom používaní zákazníkov rádovo o 40 km v mestských dopravných podmienkach a pri teplotách okolo 0 ° C.