SAMSUNG_10_FLIP Advertisement SAMSUNG_10_FLIP Advertisement SAMSUNG_10_FLIP Advertisement

Revolúcia v batériách: CATL sľubuje dojazd takmer 1500 km

Technológie
0

Spoločnosť CATL predstavila svoju novú technológiu batérií „Freevoy Dual-Power“, ktorá kombinuje dve rôzne chémie článkov v jednom batériovom balení. Tento inovatívny prístup sľubuje dojazd až 1500 kilometrov na jedno nabitie, čím priamo rieši jednu z najvýznamnejších prekážok pre široké prijatie EV: úzkosť z dojazdu. Jadro tejto revolúcie spočíva v koncepcii duálnej chémie. Na rozdiel od konvenčných batérií, ktoré sa spoliehajú na jedinú chémiu, balenia Freevoy Dual-Power obsahujú dve odlišné energetické zóny.

„Hlavná zóna“ využíva rôzne chémie článkov, ktoré môžu byť prispôsobené špecifickým jazdným potrebám, zatiaľ čo sekundárny akumulátor LFP (lítium-železo-fosfát) slúži ako vyhradený predlžovač dojazdu na dlhé cesty. Kľúčovým prvkom tohto dizajnu je patentovaná technológia spoločnosti CATL pre sekundárnu LFP batériu, ktorá zahŕňa samotvoriacu anódu.

Táto inovácia výrazne zlepšuje energetickú hustotu o 50 % hmotnostne a 60 % objemovo, čo vedie k celkovej energetickej hustote balenia presahujúcej pôsobivých 1000 Wh/l (watthodiny na liter). ento údaj zatieňuje energetickú hustotu štandardných LFP batérií (okolo 384 Wh/l) a súčasných NMC (nikel-mangán-kobalt) batérií (približne 500 Wh/l). 

SAMSUNG_10 FOLD7 Advertisement

Výhody tohto duálneho systému napájania sú mnohoraké. Vytvorením dvoch nezávislých energetických zón sa účinne zdvojnásobujú funkcie, ako sú vysokonapäťové a nízkonapäťové schopnosti, štrukturálna integrita, tepelný manažment a ochrana proti tepelnému úniku. To vedie k stabilnejšiemu a spoľahlivejšiemu dodávaniu energie, čo je vlastnosť, ktorá je čoraz dôležitejšia pre podporu značných energetických nárokov autonómnych jazdných systémov úrovne 3 a 4, ktoré sa spoliehajú na početné senzory a výkonný výpočtový hardvér.

Vylepšená stabilita a kapacita energie teda nie sú len o predĺžení dojazdu vozidla, ale aj o umožnení toho, aké „inteligentné“ môže byť vozidlo počas svojej prevádzky. CATL plánuje ponúkať tieto riešenia duálnej chémie aj pre elektrické autobusy, komerčné nákladné vozidlá a dokonca potenciálne aj pre lietadlá a námorné plavidlá.

Perspektíva eliminácie úzkosti z dojazdu a poskytovania robustnej energie pre pokročilé funkcie vozidiel by skutočne mohla znamenať začiatok konca pre dopravu poháňanú fosílnymi palivami. S očakávaným uvedením vozidiel s touto technológiou na trh v rokoch 2027 – 2028 môže byť systém Freevoy skutočným prevratom v globálnom prechode na udržateľnú energiu a dopravu.  

Zdroj: actumoteur.fr.

Zdroj Foto: depositphotos.com.

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať