Rozhovor: Ján Hromádka, Chief Technology Officer IBM Česká republika a Slovensko
PCR: Aký je rozdiel medzi Watsonom a inými systémami umelej inteligencie typu Cortany či Siri, ktoré umožňujú komunikovať v prirodzenom jazyku?
JH: Pomenovanie umelá inteligencia by som pre tieto systémy považol za príliš ambiciózne. Lepšie pomenovanie je kognitívne systémy, pretože sú schopné učiť sa a získané znalosti využiť. V súčasnej podobe majú tieto tri systémy ešte k umelej inteligencii veľmi ďaleko.
Základný rozdiel medzi nimi spočíva v tom, že Siri aj Cortana sú systémy primárne zamerané na jednoduché ovládanie osobných zariadení, napr. mobilných telefónov, prostredníctvom súboru priamej logiky. Pri zložitejších úlohách už potrebujú služby tretích strán. Watson je zase systém zameraný na hĺbkovú expertízu v určitej oblasti. Ak chcete vytvoriť udalosť v kalendári s klientom Antonom Novákom, nebudete zadávať Siri úlohu v znení: „Založ mi stretnutie v aplikácii na to určenej s klientom, ktorý riadi druhú najväčšiu banku na Slovensku podľa minuloročného čistého zisku." Siri takú ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH