SAMSUNG_10_FLIP Advertisement SAMSUNG_10_FLIP Advertisement SAMSUNG_10_FLIP Advertisement

Ryanair ruší papierové palubné lístky – čo ak sa ale vám vybije mobil?

0

Od 3. novembra čaká cestujúcich aerolínie Ryanair zásadná zmena. Najväčšia európska nízkonákladová spoločnosť prestane akceptovať vytlačené palubné lístky a bude vyžadovať ich predloženie výhradne v mobilnej aplikácii. Mnohí pasažieri – najmä starší – preto vyjadrili obavy, čo sa stane, ak im zlyhá telefón alebo sa im vybije batéria. Šéf Ryanairu Michael O’Leary však upokojuje, že situácia nie je dôvodom na paniku.

Ak cestujúci stratí telefón alebo mu zariadenie prestane fungovať, nemusí zúfať. O’Leary sľubuje, že ak sa odbavil online ešte pred príchodom na letisko, personál mu na mieste bezplatne vystaví náhradný papierový palubný lístok. Podobne v prípade, že sa smartfón úplne vybije a nedá sa zobraziť lístok, personál na bráne si pasažiera aj tak nájde v systéme. Keďže bol vopred elektronicky odbavený, pracovníci ho pustia do lietadla aj bez digitálneho QR kódu.

Podmienkou teda je, aby sa každý pred odletom sám online odbavil na svoj let. O’Leary zdôrazňuje, že kto sa odbaví cez internet ešte doma, nemá sa čoho obávať – všetko prebehne v poriadku aj v prípade technických komplikácií s mobilom. Ryanair tvrdí, že prechod na výlučne digitálne palubné lístky zníži takmer na nulu poplatky za letiskové odbavenie.

Zároveň umožní posielať cestujúcim aktuálne informácie o letoch priamo do aplikácie a podľa odhadov ušetrí okolo 300 ton papiera ročne. Poplatok za vystavenie náhradného palubného lístka na letisku dokonca ruší – od 3. novembra bude tento servis zdarma. Niektoré krajiny však naďalej vyžadujú papierový doklad o nástupe do lietadla.

V Maroku a zatiaľ aj v Albánsku preto zostane možné preukázať sa vytlačeným lístkom, keďže to tamojšie úrady vyžadujú. Albánsko plánuje prejsť na digitálne lístky od marca budúceho roka na základe dohody s Ryanair. Riaditeľ O’Leary priznáva, že spočiatku sa môžu objaviť menšie problémy či „detské choroby“ nového systému. Aerolínia však verí, že výhody – menej poplatkov a ekologickejšia prevádzka – čoskoro presvedčia aj váhajúcich cestujúcich.

Ryanair je už roky známy prísnym prístupom k odbavovaniu. Ako prvý dopravca zaviedol povinný online check-in. Najnovší krok smerom k plne digitálnym letenkám preto nie je prekvapením, hoci vzbudzuje diskusie o prístupe k starším a technicky menej zdatným ľuďom.

Cestujúci bez smartfónu majú podľa Ryanairu niekoľko možností. Môžu požiadať príbuzného či známeho, aby im palubný lístok stiahol a uložil do svojho telefónu. Ak budú mať odbavenie hotové, personál na letisku im v prípade potreby pomôže, pretože v systéme uvidí, že daný pasažier už prešiel check-inom.

Konkurencia zatiaľ takýto striktný režim nezavádza. Letecké spoločnosti ako easyJet, Jet2 či British Airways naďalej umožňujú bezplatné odbavenie na letisku tradičným spôsobom. Ryanair však opäť stavil na dôsledné dodržiavanie vlastných pravidiel – a čas ukáže, ako sa táto digitálna revolúcia osvedčí v praxi.

Zdroj: independent.co.uk.

Zdroj Foto: depositphotos.com.

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať