SAMSUNG_032023 Advertisement SAMSUNG_032023 Advertisement SAMSUNG_032023 Advertisement

Samsung vyvíja pre elektromobily batériu s dojazdom 800 km

Technológie
0

Vo väčšine komerčných elektrických vozidiel sa dnes používajú lítiovo-iónové batérie s kvapalným elektrolytom. Problém je v tom, že súčasné batériové technológie poskytujú obmedzený prúd a hustotu energie. Ak chce výrobca predĺžiť dojazd vozidla, musí pridať ďalšie batériové články. To však zvyšuje hmotnosť a objem, čo zasa môže mať nepriaznivý vplyv na celkový dojazd. Navyše kvapalné elektrolyty znamenajú aj bezpečnostné riziko. Ak sa puzdro prepichne, je veľká šanca, že batéria vybuchne.

Naproti tomu polovodičové batérie používajú pevné elektrolyty, čo je bezpečnejšie, pretože existuje menšia pravdepodobnosť explózie. Je to však ďalší problém. Typicky sa vyrábajú s anódou z kovového lítia namiesto kvapalného elektrolytu, ale môžu byť náchylné na vývoj dendritov – ihličkovitých kryštálov – na anóde batérie. To znižuje životnosť batérie a môže mať negatívny vplyv na celkovú bezpečnosť. Riešenie vyvinuté Samsungom používa iný anódový povlak s aplikovanou 5-mikrometrovou vrstvou uhlíka a striebra.

Napriek malému množstvu to stačí na obídenie problému s dentritmi. Anódy by tak mohli byť tenšie, zatiaľ čo hustota energie by sa zvýšila až na 900 Wh/l. Hoci v súčasnosti ide len o fázu prototypu, testovacie batérie sú o 50 percent menšie ako bežná lítiovo-iónová batéria. Mohlo by to priniesť elektromobily s rovnakým dojazdom, ale približne len s polovicou hmotnosti a objemu batérie. Alternatívne by to výrobcom umožnilo dosiahnuť podstatne väčší dojazd bez negatívneho dosahu na celkovú hmotnosť vozidla.

Zdroj: slashgear.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články
Samsung auto doprava elektrina energia bateria nabijanie

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať