SAMSUNG_10_FLIP Advertisement SAMSUNG_10_FLIP Advertisement SAMSUNG_10_FLIP Advertisement

Škoda ELROQ 60 a ELROQ 85 / Do rodiny ako stvorené

0

Automobilka Škoda svojím modelom ENYAQ dokázala, že ak sa elektromobil robí dobre a výrobca počúva požiadavky zákazníkov, výsledkom môže byť komfortné rodinné vozidlo s množstvom priestoru, pohodlnou kabínou a dobrými úžitkovými vlastnosťami. Výrobca sa po skúsenostiach s modelom ENYAQ pustil do nového projektu, ktorý má uspokojiť zákazníkov, ktorým postačí aj menšie auto, ale so všetkými benefitmi svojho väčšieho súrodenca a s výhodnejšou cenou.

SAMSUNG_10 S25 Advertisement  

 Predstavenie nového elektrického SUV Škoda Elroq začiatkom októbra 2024 otvorilo novú kapitolu v ponuke cenovo dostupnej elektrickej mobility a zároveň ukázalo, že automobilka dokáže preniesť udržateľný pohon do najpredávanejšieho európskeho segmentu bez toho, aby sa vzdala praktickosti či rozumnej ceny. Priestranný model postavený na modulárnej platforme MEB prichádza s dojazdom presahujúcim 560 kilometrov, so škálou troch kapacít batérie a s výhodnou počiatočnou cenou, čím sa stáva dostupnou alternatívou k vozidlám so spaľovacím motorom a prirodzeným súrodencom modelu Karoq. Dizajn Elroqu sa niesol od začiatku v duchu nového jazyka Modern Solid, ktorý mení vnímanie tradičných prvkov značky a dáva im minimalistickú, funkčnú interpretáciu. Namiesto klasickej chrómovanej masky nastupuje Tech-Deck Face, aerodynamicky čistý panel podčiarkujúci technologický ráz prednej časti, zatiaľ čo okrúhle logo na kapote a volante nahrádza výrazný nápis Škoda. V rovnakom dizajnovom jazyku je dnes na trhu aj faceliftovaný súrodenec ENYAQ 85, takže si zákazníci môžu vyberať presne podľa svojich potrieb. Veľké pozitívum pritom je, že sa výrobca neuchyľoval k drastickým zmenám interiéru, a pokiaľ sa posadíte do nového Elroqu, rozhodne nebudete ukrátení o pohodlie v kabíne, a to ani na zadných sedadlách. Za to si v Škoda Auto zaslúžia veľkú pochvalu hneď skraja. Pravda, niekde sa zmenšovať muselo, takže si to odniesol batožinový priestor. Napriek tomu, že to na ENYAQ, samozrejme, nemá, stále sa dá povedať, že na bežné použitie je tento model viac ako dostatočný.

Nový dizajn nie je iba o kráse, o čom svedčí slušný koeficient odporu vzduchu (len 0,26), ktorý prispieva k nízkej hlučnosti, stabilite vo vyšších rýchlostiach a k pôsobivému dojazdu so všetkými verziami batérií. Ponuka novinky stojí na troch kapacitách batérií – 55, 63 a 82 kWh, čo umožňuje presné vyladenie medzi cenou, hmotnosťou a dojazdom podľa potrieb zákazníka. Základný model Elroq 50 ponúka výkon 125 kW a dojazd viac ako 370 km. My sme mali možnosť otestovať Elroq 60, ktorý je s kapacitou 63 kWh, výkonom 150 kW a dojazdom viac ako 400 km v strede ponuky, a Elroq 85 s 82 kWh batériou, ktorý je s pohonom zadných kolies najvýkonnejšou verziou s výkonom 210 kW. Obe tieto verzie majú maximálnu rýchlosť 160 km/h, čo je v mestskom a prímestskom využití viac než dostatočná hodnota a súčasne príspevok k optimalizácii spotreby. Na vrchole ponuky sú s najväčšou batériou a pohonom všetkých kolies modely Elroq 85x s výkonom 210 kW a Elroq RS s výkonom 250 kW.

Pozrime sa však na naše testované verzie, ktoré vzhľadom na výhodný pomer ceny k výkonu budú asi najžiadanejšie.

Elroq 60 by sa pritom dal označiť za zlatý stred. S deklarovaným dojazdom 400 km podľa WLTP ide o ideálne druhé auto do rodiny, ktorým môžete podnikať väčšinu bežných denných jázd za povinnosťami či nákupmi. V prípade menších rodín nie je problém využívať ho ani ako hlavné auto. S kapacitou batérie 63 kWh však vôbec nejde o výhradne mestské vozidlo. V rámci testovania sme bez problémov podnikli aj dlhšie jazdy do Brna, na Oravu a podobne. Čisto elektrický dojazd je podľa našich meraní na diaľnici 280 – 300 km, čo vôbec nie je zlá hodnota. Samozrejme, pri jazde na dovolenku musíte počítať možno s jedným nabíjaním navyše oproti vyššej verzii, to však rozhodne nevidíme ako zásadný problém. Na DC nabíjačkách dokážete batériu dobiť zhruba za 25 minút výkonom 165 kW, čo je veľmi slušná hodnota v rámci 400 V architektúry. V domácich podmienkach poslúži 11 kW trojfázová AC nabíjačka. Ak sa pozrieme na výbavu, vozidlo môžete mať v základnej verzii Essence, ako sme mali my, alebo Sportline. Naša výbava obsahovala aj niekoľko príplatkových prvkov, medzi ktorými boli aj balíčky Transport so sieťovým programom a odkladacím boxom v zadnom tuneli a koberčekmi, interiérový balík Loft s poťahmi sedadiel sivou látkou, ambientným osvetlením, tkanými kobercami, lakťovou opierkou s otvorom na zadných sedadlách a ďalšími doplnkami. Najväčší z balíkov je potom Clever, ktorý obsahuje napríklad navigačný systém, Škoda connect, prípravu na ťažné zariadenie, prediktívny adaptívny tempomat s udržiavaním v strede pruhu, dvojzónovú klimatizáciu a veľa ďalšieho. Do našej cenovky sa však už nezmestil napríklad head-up displej ani matrixové svetlá. No to sú veci, bez ktorých sa dá žiť, najmä ak vás tlačí rozpočet. Vcelku je však takto vybavené vozidlo veľmi slušným štandardom, ktorý dobre poslúži vo všetkých rodinných situá­ciách a pritom nezruinuje rozpočet. Pochopiteľne, výbava testovaného modelu je volená tak, aby pri zachovaní maximálneho komfortu bola cena prijateľná. Keby vám išlo prioritne o úsporu nákladov, stále by bolo možné cenu okresať o viac ako 7500 eur.


Kabína ELROQ ESSENCE 60

Na druhej strane Elroq 85 ponúka s najväčšou batériou 82 kWh aj najvyšší výkon 210 kW s pohonom zadnej nápravy. Podporuje maximálny nabíjací výkon 175 kW, vďaka čomu možno dobiť batériu z 10 na 80 % kapacity za 28 minút. Túto verziu sme testovali vo výbave Selection, ale s pomerne širokou doplnkovou výbavou, vďaka ktorej sme si mohli vyskúšať celú plejádu asistentov a technologickej výbavy, ktorú vo vozidle možno mať. Svetelný podpis Elroqu vychádza z novej interpretácie rozdelenej grafiky svetlometov s horizontálnym usporiadaním. Svetlá sme v tomto prípade mali vo verzii LED Matrix, ktorá inteligentne vykrýva protiidúce vozidlá a zvyšuje bezpečnosť pri nočných presunoch. Najciteľnejšou zmenou za jazdy bol príplatkový DCC podvozok, ktorý budí dojem, akoby vozidlo bolo vybavené vzduchovým podvozkom. Interiér pokračuje v línii minimalizmu a udržateľnosti, no bez kompromisov v pocite kvality, ergonómii a spracovaní detailov. Naše vyhotovenie Lodge používa materiál TechnoFil v kombinácii so sivou umelou kožou, doplnené o oranžové prešívanie a detaily. Kabína poskytuje veľkorysý priestor pre cestujúcich, prešpikovaný riešeniami Simply Clever. Palubná elektronika sa opiera o 13-palcový displej infotainmentu s prehľadnou grafikou a rýchlymi reakciami. Hlasová asistentka Laura je prepojená s ChatGPT, takže rozumie prirodzeným otázkam, pomáha s navigáciou, s nastaveniami vozidla aj s infotainmentom. Aplikácia MyŠkoda umožňuje diaľkové ovládanie parkovania a nabíjania, kontrolu stavu batérie či plánovanie klimatizácie ešte pred odchodom. Vo výbave sme tentoraz mali najvyššiu verziu asistenčných systémov vrátane head-up displeja s rozšírenou realitou, 360° kamerového systému alebo asistenčné systémy Remote Park Assist či Trained Park Assist na natrénované parkovanie.


Škoda ELROQ SELECTION 85

Verzia Elroq 85 je v podstate najvýhodnejší variant tohto modelu. Poskytuje vysoký výkon, nízku spotrebu, bohatú technologickú výbavu, pričom sa stále viete dostať na relatívne prijateľnú cenu. Vďaka vysokému dojazdu a výkonom je takisto najvýhodnejšou verziou, pokiaľ potrebujete častejšie zdolávať dlhé trasy.


13" multimediálny displej má rýchle reakcie na ovládanie a dostatočne veľké ikony aj nápisy


Vďaka modernizovanej aplikácii možno funkcie vozidla monitorovať aj ovládať na diaľku

Technické údaje (Škoda ELROQ 60):

Batéria – celková kapacita: 63 kWh, využiteľná kapacita: 59 kWh, poháňaná náprava: zadná, výkon motora: 150 kW, krútiaci moment: 310 Nm, max. výkon DC nabíjania: 165 kW, výkon AC nabíjačky: 11 kW, hmotnosť prázdna: 1975 kg, max. rýchlosť: 160 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8 s, dojazd WLTP: 414 – 430 km, spotreba podľa výrobcu: 15,7 – 16,4 kWh/100 km

PLUSY, MÍNUSY:

+ Priestor v kabíne, dostatočný dojazd, výbava, rýchlosť nabíjania
- Tvrdší podvozok

  • Cena modelu od (s DPH): 35 450 EUR
  • Testované vozidlo (s DPH): 42 982 EUR

Technické údaje (Škoda ELROQ 85):

Batéria – celková kapacita: 82 kWh, využiteľná kapacita: 77 kWh, poháňaná náprava: zadná, výkon motora: 210 kW, krútiaci moment: 545 Nm, max. výkon DC nabíjania: 175 kW, výkon AC nabíjačky: 11 kW, hmotnosť prázdna: 2115 kg, max. rýchlosť: 180 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,6 s, dojazd WLTP: 531 – 573 km, spotreba podľa výrobcu: 15,2 – 16,4 kWh/100 km

PLUSY, MÍNUSY:

+ Priestor v kabíne, výkon, dojazd, technologická výbava, rýchlosť nabíjania, výborný DCC podvozok
- Nič podstatné

  • Cena modelu od (s DPH): 41 800 EUR
  • Testované vozidlo (s DPH): 54 144 EUR

 

Testy

Škoda ELROQ 60

Škoda ELROQ 85

Spotreba v teste (kWh/100 km)

12,4 - 15,9 - 17,6

13,5 - 16,1 - 18,9

Dojazd v teste (km)

475 - 371 - 335

570 - 478 - 407

Výkon AC nabíjania na 22 kW 3f nabíjačke (kW)

11

11

Max. výkon DC nabíjania UFC nabíjačka 350 kW (kW)

162

176

Čas nabíjania  10-80 % (min)

24

28

 

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať