SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Slovensko vedie v počte impresií zobrazovaných na tabletoch

Tlačové správy
0

Už viac ako 8 % všetkých impresií v slovenských digitálnych kampaniach sa zobrazuje užívateľom na tabletoch, čo je najviac v celom regióne CEE. Priemerná miera prekliku dosiahla v prvej polovici tohto roka 0,7 %, čo je o niečo menej ako v druhej polovici roka 2016. Najvyššie CTR dosahujú bannery typu rich media a to na mobilných zariadeniach (3,1 % pre tablety a 3 % pre mobily). Tieto dáta prináša správa AdMonitor spoločnosti Gemius.

Správa gemiusAdMonitor prináša informácie o trendoch v online reklame v 12 krajinách regiónu CEE (Česká republika, Slovensko, Poľsko, Maďarsko, Litva, Lotyšsko, Estónsko, Chorvátsko, Moldavsko, Rumunsko, Bulharsko, Ukrajina) a Turecku v prvej polovici tohto roka. Sú to najmä demografické údaje užívateľov oslovených reklamou, najpoužívanejšie reklamné formáty, prístup k reklame z jednotlivých zariadení či CTR pre jednotlivé štáty, zariadenia a segmenty trhu a mnoho ďalších.

V priebehu prvej polovice roku 2017 sa zvýšil podiel mužov, ktorí klikali na reklamu (z 48 na 53 %). Medzi užívateľmi, ktorí najviac klikajú na reklamné kreatívy rastie aj podiel najstaršej skupiny užívateľov vo veku 55-69 rokov (nárast z 29 na 33 %) a tento trend sa prejavuje aj na iných trhoch. Z meraných kampaní majú najvyššie CTR tie, ktoré sa týkajú zdravia a krásy (približne 1,8 %). Bannerom, ktorý dosahuje najvyššie CTR je formát Video (2,7 %).

Z výsledkov správy za prvý polrok tohto roku vyplýva, že zadávatelia reklamných kampaní sa snažia stále častejšie oslovovať užívateľov použitím rôznych rich media formátov. Avšak ochota užívateľov kliknúť na reklamné bannery sa znižuje, čo je trendom aj na iných trhoch v regióne, napríklad v Českej republike alebo Poľsku. Medzi užívateľmi v regióne CEE najviac klikajú na online reklamy Ukrajinci a Bulhari (miera prekliku je tam 1,1 resp. 0,9%).

Dáta pochádzajú z nástrojov pre správu a monitoring reklamných kampaní AdOcean a gemiusDirectEffect za 1. polrok 2017.

Gemius

Všetky autorove články
Gemius

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať