SAMSUNG_112022 Advertisement SAMSUNG_112022 Advertisement SAMSUNG_112022 Advertisement

Solárna strecha na aute nie je až taká zbytočná, ako by sa zdalo

Technológie
5

Nový hybridný automobil Hyundai Sonata má v streche zabudované solárne články. Ak na ne celý deň svieti slnko, môžu vozidlu predĺžiť dojazd o 5 až 8 km. „Solárne panely Sonata Hybrid majú kapacitu 204 W; to znamená, že panely vystavené slnku pri dobrom slnečnom svetle vyrobia 200 Wh elektriny,“ píše Hyundai na svojej stránke. Hodnota 200 W nie je zanedbateľná, ale v kontexte elektromobilov nie je ani veľmi pôsobivá.

Vysokorýchlostná domáca nabíjačka dokáže nabíjať výkonom 9,6 kW – takmer 50× rýchlejšie ako malé solárne články zabudované do strechy. Hyundai tvrdí, že „nabíjanie 5,8 hodiny denne pridáva 1300 km za rok k celkovej dĺžke jazdy“. Ak to prepočítame, pri troche šťastia k svojmu dojazdu pridáte 4 km za deň. Existuje však veľa ľudí, ktorí najazdia menej ako 4 km za deň. A aj keď svojmu autu nepridávate veľké množstvo kilometrov, bolo by vítané, keby vozidlo po niekoľkých dňoch nečinnosti malo rovnaký stav batérie ako pri zaparkovaní alebo o niečo vyšší.

Vo svete, kde priemerní vodiči najazdia 16 000 km ročne, znamená 1300 km jazdy zadarmo zníženie spotreby paliva približne o 8 %. Kdekoľvek vám niekto ponúkne 8 % zľavu na čokoľvek, beriete to. Ťažko povedať, či dodatočné náklady a zložitosť strechy z dlhodobého hľadiska skutočne ušetria peniaze (alebo dokonca životné prostredie). No v princípe každé auto má nejakú plochu, ktorá sa nevyužíva na nič „užitočné“, napr. na batožinovom priestore, streche a kapote. Ak to dokáže znížiť celkovú spotrebu energie o 8 – 10 %, už to dáva zmysel.

Zdroj: techcrunch.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

5 komentárov

Doplnenie reakcia na: Solárna strecha na aute nie je až taká zbytočná, ako by sa zdalo

1.4.2022 06:04
Chýba tam údaj respektíve presnejšie je, že : FV panely za hodinu vygenerujú max. výkon 200Wh, formálnejšie 0,2kWh. Ale treba započítať aj straty ako sú, prehriatie strechy, prach na streche, občasné zatienenie od domov, stromov... Skôr by som to chápal ako nápad, ako udržovaciu energiu pre batérie
Reagovať

Doplnenie reakcia na: Solárna strecha na aute nie je až taká zbytočná, ako by sa zdalo

1.4.2022 06:04
Chýba tam údaj respektíve presnejšie je, že : FV panely za hodinu vygenerujú max. výkon 200Wh, formálnejšie 0,2kWh. Ale treba započítať aj straty ako sú, prehriatie strechy, prach na streche, občasné zatienenie od domov, stromov... Skôr by som to chápal ako nápad, ako udržovaciu energiu pre batérie
Reagovať

Ach tie technické jednotky . reakcia na: Solárna strecha na aute nie je až taká zbytočná, ako by sa zdalo

31.3.2022 07:03
Zase miešate W ( watty ) a Wh ( watthodiny ) . Ale Vám to zase nevadí . Potom sa nečudujte , že Vám občas niekto pošle vulgárne oslovenie .
Reagovať

RE: Ach tie technické jednotky . reakcia na: Ach tie technické jednotky .

31.3.2022 10:03
Orig. text z tech.hyundaimotorgroup.com/article/everything-about-the-sonata-hybrids-solar-roof:
The Sonata Hybrid’s solar panels have a capacity of approximately 200W (204 to be exact); that is, panels exposed to the Sun in good sunlight will produce 200Wh of electricity.
Reagovať

RE: RE: Ach tie technické jednotky . reakcia na: RE: Ach tie technické jednotky .

2.4.2022 15:04
To nic na tom nemeni ze vo watoch je vystupny vykon a kapacita vo Wh. To ze napise nejaky chumaj hlupost a tu sa to len sprosto odkopiruje tak to je len vizitka toho do akej s*acky sa tato spolocnost dostala. Vsade odbornici co studuju na facebooku.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať