SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement

Startup e-Revolt dokáže premeniť benzínové auto na elektromobil už za 8 hodín

Technológie
0

Začínajúca spoločnosť e-Revolt tvrdí, že pomocou metódy, ktorá dokáže vložiť batérie až do 42 bežných modelov áut, môže skrátiť časy konverzie benzínového auta na elektrické vozidlo z mesiacov na deň. Premena vozidiel spaľujúcich fosílne palivá na autá poháňané batériou nie je nový koncept, pričom tento princíp sa uplatňuje dokonca aj na veterány, aby vyhovovali modernej, ekologickej ére. Ide však o náročný proces, a tak spoločnosti ponúkajú dva týždne až šesť mesiacov na potrebné úpravy.

Startup e-Revolt so sídlom v Nemecku však verí, že vďaka novému pracovnému postupu a dizajnu batérií dokáže skrátiť čakacie doby zákazníkov len na osem hodín. Pritom pomocou univerzálnej súpravy môže prerobiť až 42 rôznych modelov od veľkých výrobcov automobilov vrátane Volkswagen Golf a Polo, Audi A3 a Seat Leon. Ako to celé funguje a prečo je čas konverzie taký krátky v porovnaní s existujúcimi riešeniami?

„Vyberieme spaľovací motor a máme rám, ktorý využíva staré kontakty prerušovača motora,“ vysvetlil Timo Walden, projektový manažér spoločnosti e-Revolt. „A tak môžeme jednoducho vymeniť len motor s novým rámom a komponentmi. A práve preto sme oveľa rýchlejší ako individuálne riešenie. Takže rám je tu dôležitou zložkou našej rýchlosti.“ Spoločnosť tvrdí, že uskutočnenie procesu, ktorý zahŕňa odstránenie starého bloku motora z auta a jeho nahradenie patentovanou technológiou batérie a rámu motora, ako aj úplnú digitalizáciu vozidla, zvyčajne trvá v priemere asi deň. Vykonanie práce stojí od 12 000 do 15 000 eur.

Zatiaľ čo súčasná zostava je zameraná na prispôsobenie skupiny modelov konkrétnych značiek automobilov, tím hovorí, že dokáže splniť aj požiadavku zákazníka, ktorý chce dodatočne vybaviť úplne iné vozidlo, stačí na to návrat k rysovacej doske. No prečo sa vôbec obťažovať prestavbou starého auta a sú ľudia vôbec naklonení myšlienke predĺžiť životnosť ich súčasného auta? Podľa vyjadrenia spoločnosti až 95 percent ľudí to hodnotí veľmi pozitívne. Horšie je to už s predajcami, ktorým sa tento nápad až tak nepáči, pretože chcú predať nové auto.

„Ale ak sa porozprávate napríklad s výrobcami automobilov, im sa táto myšlienka pozdáva, pretože hovoria, že obehové hospodárstvo je pre nich, samozrejme, veľmi dôležitá téma,“ hovorí Rolf Behling, výkonný riaditeľ a technický vedúci spoločnosti e-Revolt. „Keďže svet zápasí s dôsledkami klimatickej krízy, byť vnímaný ako súčasť riešenia pre znečisťujúce spaľovacie automobily je pre automobilky takisto silnou motiváciou, aby sa do toho pustili.“ „Myslím si, že existuje spôsob, ako by sme možno mohli v budúcnosti spolupracovať, pretože spoločnosti vedia, že skutočným riešením nie je zakaždým vyhodiť auto,“ povedal Timo Walden.

Predlžovanie životného cyklu vozidiel udržateľným spôsobom a s ohľadom na obehové hospodárstvo dáva malým a stredným podnikom, ako je e-Revolt, manévrovaciu schopnosť prispôsobiť sa, ktorú väčšina veľkých výrobcov automobilov nemá. Súčasná životnosť batérií poskytuje vozidlám prerobeným spoločnosťou e-Revolt odhadovaný dojazd 250 až 300 km na jedno nabitie, ale vývoj zameraný na zlepšenie tohto parametra pokračuje. Okrem toho autá alebo riešenia e-Revolt sú modulárne. Ak sa napríklad jedného dňa objaví lepšia batéria, spoločnosť nepotrebuje dva-tri roky ako bežný OEM výrobca na to, aby túto novú batériu dostala do vozidla.  

Zdroj: euronews.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať