SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Štvormiliónte vozidlo vyrobené v trnavskej automobilke Stellantis Slovakia

Tlačové správy
0

 V stredu v podvečerných hodinách zišlo z výrobnej linky trnavskej automobilky Stellantis Slovakia jubilejné vozidlo s poradovým číslom 4 000 000. Bol ním plne elektrický Peugeot e-208 GT nulovými emisiami CO2 vo farbe Blue Vertigo. Na prevádzke lakovňa dostalo toto jubilejné vozidlo špeciálny polep, ktorý preň navrhli kolegovia z Ateliéru personalizácie.

Trnavská automobilka spustila sériovú výrobu 1. júna 2006, čo bolo len tri roky od položenia základného kameňa jej výstavby. Trnava bola miestom produkcie modelov  Peugeot 207, Citroën C3 Picasso, prvej generácie Peugeot 208, modelov Citroën C3 a Peugeot 208 druhej generácie, pričom jej súčasťou aj historicky prvá plne elektrická verzia e-208 s nulovými emisiami CO2.

Aktuálne sa na linkách automobilky vyrábajú tri posledné menované modely. U zákazníkov po celom svete sú veľmi žiadané a majú na konte mnoho ocenení od odbornej i laickej verejnosti. Za všetky môžeme spomenúť titul Európske auto roka 2020, ktorým sa hrdí náš Peugeot 208 a e-208.

Prvým modelom, ktorý sme vyrábali bol Peugeot 207. Vo verzii s benzínovým trojválcom išlo o prvé vozidlo vyrábané na Slovensku, ktoré dosahovalo emisie pod 100 g CO2/km. Najdlhšie vyrábaným modelom bol Citroën C3 Picasso. Bol súčasťou výrobných liniek celých osem rokov.

Za 15 rokov výroby sa najviac áut vyrobilo v bielej a v sivej farbe. Takmer dve tretiny výroby smerujú na trhy vo Francúzsku, Taliansku, Veľkej Británii, Španielsku, Nemecku. Vozidlá z Trnavy však môžete stretnúť  aj na cestách v krajinách Strednej a Južnej Ameriky, Oceánii, Austrálii, v Izraeli, na Islande, v Japonsku, na Taiwane či na Novom Zélande.

Úspešný príbeh trnavských modelov pokračuje. V júni bolo rozhodnuté, že skupina zverí Trnave aj produkciu v rámci nového výrobného programu, ktorý sa začne realizovať v druhej polovici roka 2023.

 

 

Stellantis Slovakia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať