SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement

Union mení online poistenie na zážitok

Tlačové správy
0

Internet šetrí čas i peniaze aj v poisťovníctve. Nie vždy však šetrí aj energiu, ktorú zákazníci vynakladajú pri uzatvorení zmluvy. Online formuláre, ktoré poisťovne potrebujú na právoplatné uzatvorenie zmluvy, sú často veľmi komplikované, nezrozumiteľné alebo celkom nepoužiteľné. Union poisťovňa, a. s., prináša prvé online formuláre, ktoré si zákazníci skutočne užijú.

UX je nový zlatý štandard
User experience (UX) sa pred pár rokmi stala najdiskutovanejšou témou online marketingu. Mnohé  etablované firmy na základe používateľskej skúsenosti so svojimi produktmi pohoreli. Naopak malé a neznáme spoločnosti sa stali zo dňa na deň internetovými senzáciami.

Aj na malom slovenskom trhu vyrástli špecializované UX štúdiá a ukrojili si svoj trhový podiel. Jednoduchosť a použiteľnosť sa stali pevnými základmi každej aplikácie. „Ľudia si už zvykli na jednoduché používateľské rozhrania, ktoré môžu ovládať z akéhokoľvek zariadenia. UX sa stalo novým zlatým štandardom,“ hovorí Michal Blažej, odborník na použiteľnosť zo štúdia Lighting Beetle.

Práve Lighting Beetle vyhral tender na redizajn online formulárov pre Union poisťovňu. „Návrh nás zaujal prepracovanou štruktúrou a čistým dizajnom, ktorého efektívnosť potvrdila technológia eye-trackingu i používateľské testovania“, zdôvodňuje Katarína Serbinová, manažérka digitálneho marketingu a priameho predaja Union poisťovne.

Eye-tracking novej aplikácie počas jedného z používateľských testov.

Od wireframu po funkčnú aplikáciu
Dobré veci zaberajú čas. Vývoj súčasnej verzie aplikácie trval od prvého tendrového návrhu jeden rok. Najnáročnejšou časťou redizajnu bolo zladenie komplexného výpočtu poistného s rýchlosťou aplikácie a logickou nadväznosťou krokov pre používateľa. „Nové formuláre boli obrovskou výzvou hlavne v backende. Výsledkom je rýchla aplikácia, ktorá zvládne všetky zložité procesy na pozadí,“ objasňuje Miroslav Lago, senior konzultant Aston ITM.

Nové online formuláre pre cestovné poisteniepovinné zmluvné poistenie na webe www.union.sk značne ovplyvňovali používateľské testovania. Vďaka nim sme menili rozloženie prvkov vo formulári, upravili sme texty či vyladili responzivitu na rôznych zariadeniach. Čerešničkou na torte sú naše personalizované vizuály, ktoré zákazníka doslova vťahujú do deja.

Aplikácia cestovného poistenia ponúka tematický obrázok podľa zvolenej destinácie.

Zážitok ako ďalšia premenná
Online už dávno nie je len o úspore času. Texty ovplyvňuje zrozumiteľnosť. Formuláre zase jednoduchosť. Zážitok zákazníka pri nákupe najviac ovplyvňuje prepojenie na ďalšie databázové systémy. Vďaka nim nová aplikácia doplní údaje o aute po zadaní EČV alebo doplní PSČ a mesto po zadaní názvu mena ulice. Komfort používateľa sa tak dostáva na vyšší level.

„Naše nové online formuláre opäť uľahčujú nákup poistenia cez internet. Ako prvá poisťovňa na Slovensku do celého procesu prinášame zážitok, čo len potvrdzuje našu pozíciu inovátora na trhu,“ hodnotí Marek Kopča, riaditeľ marketingu a digitálneho predaja Union poisťovne.

Cieľom je dokonalý formulár
Online je hlavne o presnom meraní a analytickom prístupe k zozbieraným dátam. Nové formuláre meria Union ukazovateľmi, akými sú konverzný pomer a mieru prechodu v rámci jednotlivých krokov nákupného procesu. „Prvé čísla a spätná väzba zákazníkov ukazujú, že sme vykročili správnym krokom. Naším cieľom je naše formuláre neustále zlepšovať, aby sme sa priblížili k dokonalému formuláru,“ uzatvára Serbinová. 

Zobrazit Galériu

Union poisťovňa

Všetky autorove články
Union

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať