PMI_092022 PMI_092022 PMI_092022

Volkswagen pracuje na vodíkovom aute s dojazdom 2000 km

Technológie
0

Nemecká automobilka Volkswagen údajne požiadala o registráciu patentu na vodíkové palivové články, ktoré umožnia cesty aj na dlhé vzdialenosti bez tankovania. Patent, ktorý spoločne podali automobilka a spoločnosť Kraftwerk Tubes, podrobne opisuje keramickú membránu. Tá je oveľa lacnejšia ako polymérová membrána, ktorú uprednostňujú Toyota a Hyundai, a považuje sa za nevyhnutnú pre masovú výrobu vodíkových palivových článkov a vodíkových vozidiel.

Keramická membrána funguje bez platiny, ktorá je drahým kovom a je jednou z prekážok výroby palivových článkov. Tento vývoj ostro kontrastuje s názorom Volkswagenu na vodík. V máji 2021 – dva mesiace pred podaním patentu – bývalý generálny riaditeľ Herbert Diess na Twitteri uviedol, že vodíkové autá nie sú riešením svetových klimatických problémov.

Predplatné NEXTECH 2021

Zakladateľ spoločnosti Kraftwerk Tubes Sascha Kuhn pre nemecký Business Insider uviedol: „Náš palivový článok generuje odpadové teplo, ktoré pri teplote približne 400 stupňov je v použiteľnom rozsahu. To pri batériových elektrických pohonoch nemáte. Môžete ho použiť na vykurovanie aj klimatizáciu prostredníctvom výmenníka tepla bez použitia ďalšej elektrickej energie.“

Hoci Kuhnova spoločnosť podala patent spoločne s Volkswagenom, Kraftwerk Tubes nespolupracuje výlučne s nemeckou automobilkou. „Bez ohľadu na výrobcu je naším cieľom, aby naša technológia bola uvedená na trh v sériovom vozidle v roku 2026. Hovoríme o 10 000 vozidlách, ktoré budú rozdelené medzi viacerých výrobcov automobilov,“ vysvetlil Kuhn. Príchod vodíkového vozidla s dojazdom viac ako 2000 km za dobrú cenu by zmenil celé odvetvie automobilového priemyslu a postavil by Volkswagen do pozície lídra v oblasti alternatívnej energie.

Zdroj: carbuzz.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať